משרד התחבורה מוזיל את אגרת העברת בעלות רכב באינטרנט

תחסכו זמן ועכשיו גם כסף: משרד התחבורה מוזיל את דמי העברת בעלות רכב באינטרנט ל-206 ש"ח לרכב פרטי ו-61 ש"ח לרכב דו-גלגלי, אך בדרך תצטרכו להירשם לאזור האישי באתר gov.il

ששי כהן 18 בינו, 2021
אגרת רישוי לרכב חדש 2020

8 חודשים לאחר שהרחיב משרד התחבורה את השירותים הדיגיטליים הממשלתיים שמוצעים לאזרח ואפשר העברת בעלות באינטרנט באתר משרד התחבורה, אך באותו המחיר של העברת בעלות בדואר, מוזיל כעת משרד התחבורה את דמי העברת הבעלות באינטרנט ומאפשר לכם לא רק לחסוך זמן ותיזוז לסניפי הדואר, אלא גם כמה שקלים. בדרך, חשוב לזכור ששני הצדדים חייבים לעשות רישום לאזור האישי באתר הממשלה www.gov.il  וכן ישנן הגבלות רבות על סוגי הרכב שניתן להעביר בעלות באינטרנט.


 עלות העברת בעלות רכב באינטרנט באזור האישי (מעודכן ינואר 2021) 

  • אגרת העברת בעלות על רכב פרטי באזור האישי היא 206 ש"ח (לעומת 219 ש"ח בדואר)
  • אגרת העברת בעלות על אופנוע באזור האישי היא 61 ש"ח (לעומת 74 ש"ח בדואר)

על אילו כלי רכב ניתן להעביר בעלות באזור האישי?

ניתן להעביר בעלות על אופנועים וכלי רכב פרטיים הרשומים על שם בעלים יחיד (לא רכב שרשום ע"ש חברה או על שם 2 בעלים), ולא תתאפשר העברת בעלות על מוניות, רכב סיור תיור, רכב הזכאי להנחה באגרת הרישוי (תו נכה לדוגמה), ובלבד שעל הרכב לא מוטלת אף הגבלה מן ההגבלות הרשומות באתר משרד התחבורה.

האם ניתן לבצע העברת בעלות באזור האישי על רכב של נפטר?

לא. על מנת להעביר בעלות על רכבו של נפטר, יש צורך בביצוע העברת בעלות בירושה באמצעות סניפי הרישוי ברחבי הארץ, לאחר קבלת צו ירושה או צו קיום צוואה מהרשם לענייני ירושה במשרד המשפטים.

האם ניתן לבצע העברת בעלות באזור האישי עם מיופה כוח?

לא, העברת בעלות עם ייפוי כוח ניתנת לביצוע בדואר ובמקרים מסוימים במשרדי הרישוי.

האם ניתן לבצע העברת בעלות באזור האישי לרכב שלא עבר מבחן כשירות שנתי (טסט)?

ניתן לבצע את העברת הבעלות לרכב שרישיונו פג עד 3 חודשים. מעבר לתקופה זו העברת הבעלות תתבצע במשרד הרישוי. לא ניתן גם לבצע העברת בעלות לרכב שקיימת אודותיו קריאת שירות פתוחה recall.

האם ניתן להעביר בעלות על רכב שיש עליו הגבלה, שעבוד או עיקול?