חדש בארץ: יונדאי איוניק Inspire חסכונית במיוחד

יונדאי איוניק Inspire הינה גרסת בסיס חדשה המיועדת לצה"ל ולציי רכב, ולצד קיצוץ קל באבזור, מציעה דווקא את נתוני צריכת הדלק הטובים במשפחת האיוניק עם 29.4 ק"מ לליטר בממוצע.

ששי כהן 24 במאי, 2018

בחודש הקרוב יחלו לעלות לכביש ראשוני דגמי יונדאי איוניק Inspire, מתוך כ-1,500 מכוניות שיסופקו לצה"ל, במסגרת זכייתה של כלמוביל היבואנית במכרז משרד הביטחון לרכבי הסא"ל החדשים. מדובר בגרסת בסיס מקוצצת אבזור המיועדת לא רק לצבא, אלא גם לציי רכב, חברות ליסינג ושוק ה-0 ק"מ, אך לא ללקוחות פרטיים. אז אם אתם עומדים לקבל אחת כזאת, אולי יעניינו אתכם ההבדלים.



חסכונית יותר בדלק
דגם ה-Inspire הבסיסי החדש מצויד באותה יחידת כח היברידית הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 141 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציעה האיוניק תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. בשעה שדגמי הפרימיום וה-Supreme המאובזרים יותר מציעים צריכת דלק של  25.6 ק"מ לליטר בממוצע, גרסת ה-Inspire החדשה דווקא חסכונית יותר, עם הצהרת יצרן של 29.4 ק"מ לליטר, וזאת בשל ציודה של המכונית בחישוקי גלגלים קלים "15 (במקום "16 ו-"17 בדגמים האחרים), המסייעים לחיסכון בדלק וייתכן אף שגם לנוחות נסיעה טובה יותר, עקב צמיגים עם חתך פחות נמוך.
מקוצצת באבזור
בסעיף האבזור, עדיין מדובר במכונית מאובזרת למדי, הכוללת בין השאר: מערכת מולטימדיה "Connected car" נשלטת מההגה עם מצלמת רוורס, ניווט WAZE ושלל אפליקציות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, גלגל הגה וידית הילוכים מעור, חיישן אורות ועוד, כאשר האבזור היחיד שקוצץ מול דגם הפרימיום הוא זניח עם חישוקי "15 קלים במקום "16 והיעדר טעינה אלחוטית לטלפון הנייד.
בסעיף הבטיחות מצויד הדגם בחבילת בטיחות מרשימה הזהה לדגם הפרימיום עם: 7 כריות אוויר, התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בקרת לחץ אוויר לכל גלגל בנפרד.
את מחיר יונדאי איוניק Inspire לא תמצאו באתר החברה, משום שאינו מיועד ללקוחות פרטיים, כשבמחירון החברה תמצאו את דגם ה-Premium ב-135,900 שקל ואת דגם ה-supreme ב-139,900 שקל.
בארבעת החודשים הראשונים של 2018, עלו לכביש כ-4,764 מדגמי יונדאי איוניק, המעניקים לה לעת עתה את התואר "המכונית הנמכרת ביותר בישראל".