חדש: טויוטה קורולה קרוס (גרסת הג'יפון)

האם המשפחתית החזקה בישראל נכנעת גם היא לאופנת הג'יפונים? טויוטה חשפה אמש בתאילנד את גרסת הג'יפון של הקורולה שעתידה להגיע בעתיד גם לארץ. האם הלקוחות הנאמנים יוותרו על מרכב הסדאן האהוב?

ששי כהן 10 ביול, 2020
טויוטה קורולה קרוס

האם המשפחתית הנמכרת ביותר בעולם בהיסטוריה נכנעת גם היא לאופנת הג'יפונים? גם אם זה לא יקרה בקרוב, ללא ספק אתמול קיבלנו הוכחה נוספת למכה שסופגות מכוניות הסדאן המשפחתיות (קטגוריה שהולכת ונכחדת בשנים האחרונות), כשבאופן מפתיע משהו חשפה טויוטה גרסת קרוסאובר לקורולה, העשויה לפגוע משמעותית במכירות הדגם בעתיד.


הקורולה קרוס המבוססת על גרסת ההאצ'בק של הקורולה ופותחה גם היא על שלדת ה-TGNA-C המתקדמת של היצרן, מציעה מידות משפחתיות קלאסיות עם 4.46 מטר אורך, 1.82 מטר רוחב, 1.62 מטר גובה ובסיס גלגלים של 264 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 487 ליטר, והעיצוב החיצוני נאה, גם אם לא פורץ דרך או חדשני.
טויוטה קורולה קרוס

בתוך תא הנוסעים מצוידת המכונית באותו עיצוב מוכר של הקורולה בשינויים קלים, ועיקרו עיצוב מודרני ונקי (עם מיעוט של מתגים בסביבת הנהג) ומולטימדיה מרכזית המשרתת שלל מערכות של הרכב. יחידת הכח שעשויה להיות רלוונטית לארץ היא ההיברידית כמובן, הכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי שמפיקים הספק משולב של 122 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ועשויים להניב בדגם הזה סביב ה-20 ק"מ לליטר בממוצע. הדגם צפוי להציע את אותו אבזור נדיב של דגמי הקורולה, לרבות חבילת הבטיחות המקורית TSS2.

טויוטה קורולה קרוס

מאז החל השיווק של הדור הראשון של טויוטה קורולה בעולם בשנת 1966, נמכרו כ-48 מיליון מכוניות ביותר מ-150 מדינות בהן משווקת המכונית, שהפכו אותה לא רק לדגם הנמכר ביותר בעולם של טויוטה, אלא גם למשפחתית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים. גם בארץ נחשבת הקורולה לאחד המותגים החזקים ביותר בשוק הרכב, ולמרות הנהירה של הלקוחות לעולם רכבי הפנאי בשנים האחרונות, הקורולה נותרה אחת מהמכוניות הנמכרות ביותר בארץ, עם קהל לקוחות נאמן הן בשוק הפרטי והן בציי הרכב. האם גרסת הקרוס תשים סוף גם למשפחתית החזקה בישראל? ימים יגידו.