חזון הרכב האוטונומי מתקרב? ולנס סמיקונדקטור ואינטל פאונדרי מכריזות על שת"פ אסטרטגי

שיתוף הפעולה האסטרטגי בין חברת השבבים הישראלית המפתחת שבבים לשווקי האודיו-וידאו ואינטל פאונדרי, יזרז הטמעת תקן MIPI A-PHY במערכות בטיחות וסיוע לנהג, ויקדם את חזון הצ'יפלטים בתעשיית הרכב.

ששי כהן 08 בינו, 2024
גדעון בן צבי

בתמונה הראשית: גדעון בן צבי. צילום: יח"צ

חברת ולנס סמיקונדקטור מעבירה הילוך בייצור הדור החדש של שבבי ה-MIPI A-PHY אותם היא מפתחת, ומודיעה היום על שת"פ אסטרטגי עם חברת אינטל פאונדרי (IFS) לפיתוח הדור הבא של מוצרי החברה, אשר זרז את הטמעת תקן MIPI A-PHY במערכות בטיחות וסיוע לנהג.


במסגרת שיתוף הפעולה החדש, תייצר IFS ערכות שבבים של ולנס מסוג MIPI A-PHY תוך שימוש בטכנולוגיות תהליכי הייצור המתקדמות ביותר שלה, בכדי לענות על הדרישה הרבה ששתי החברות רואות בשוק לתקן חדשני זה. שיתוף הפעולה ממשיך את החיבור האסטרטגי בין ולנס ו-IFS, שתחילתו בפיתוח טכנולוגיית A-PHY מהדור הבא לתעשיית הרכב על בסיס התהליכים המתקדמים של אינטל. לדברי גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור : "מוצרים חדשניים כגון שבבי ה- A-PHY שלנו, דורשים לצדם טכנולוגיות תהליכי ייצור חדשניות – וזה בדיוק מה שאנחנו מקבלים באמצעות שיתוף הפעולה הזה עם IFS".

תהליכי הייצור והאקוסיסטם המתקדם של אינטל יאפשרו הפחתה משמעותית בעלויות ובצריכת החשמל של משפחת ערכות השבבים הזו, תוך השגת ביצועים ברמה הגבוהה ביותר ותאימות אלקטרומגנטית (EMC) ללא רבב. עם העלייה המשמעותית ברוחב הפס ודרישות ארכיטקטורה נוספות, יכולת ייחודית זו מבטיחה לשמר את ביצועי מערכות ה-ADAS (מערכות הבטיחות המתקדמות המותקנות כיום בכלי רכב) ולהגביר את בטיחות הנוסעים בכל עת. 

תקן MIPI A-PHY, אשר ולנס הינה שחקנית משמעותית בפיתוחו, הנו התקן הראשון בתעשיית הרכב שפותח להעברת וידאו לא דחוס ובקצבים גבוהים בין החיישנים הרבים במכונית למחשב המרכזי של הרכב. מאז השקתו בשנת 2020, הולך וגדל מגוון החברות המתכננות מוצרים על בסיס טכנולוגיה זו. על רקע זה, חברת ולנס סמיקונדקטור היא הראשונה בשוק להציע ערכות שבבים תואמות A-PHY בדמות משפחת מוצרי VA7000 שלה.

האם מדובר בצעד שיזרז את הגעתה של המכונית האוטונומית לכבישים בשנים הקרובות? עדיין מוקדם לדעת, אך בהחלט מדובר בצעד חשוב בכיוון. הטכנולוגיה החדשה תיחשף בתערוכת הטכנולוגיה CES 2024 שצפויה להיפתח מחר בלאס וגאס.

עוד מחדשות רכב