חלום ליל קיץ: מרצדס E300 קבריולט במבחן

הפרטנרית המושלמת לקיץ? מרצדס E300 קבריולט חוזרת בדגם מחודש ל-2021 עם הופעה מודרנית ונחשקת יותר, תוספת של מערכת חשמלית EQ BOOST והמון פאר בתא הנוסעים. חבל רק שהמחיר שלה הופך את המכונית החלומית כנראה לחלום עבור רובנו…

ששי כהן 02 ביונ, 2021
מרצדס E300 קבריולט

דור 5 וחצי

4 שנים לאחר שנחת כאן הדור הנוכחי והחמישי של מרצדס E קלאס בשלל סוגי מרכב (סדאן, קופה וקבריולט), זוכה ה-E קלאס למתיחת פנים מקיפה של אמצע החיים, המבטיחה יישור קו עם שפת העיצוב הנוכחית של מרצדס ושדרוג נוסף של הבטיחות ויחידות ההנעה. אז רגע לפני שיחל כאן הקיץ ועימו החום הקיצוני, לקחנו את גרסת הקבריולט החדשה של הדגם למבחן, שמבטיחה להיות מעתה יפה עוד יותר, חסכונית וידידותית יותר לסביבה וכמובן בטיחותית מבעבר. ומה לגבי המחיר? כמו המשפט הידוע: "אם אתם שואלים כמה היא עולה, אז היא כנראה לא בשבילכם"…

מרצדס E300 קבריולט

לרוב רכבי המבחן של יבואני הרכב, מגיעים ברמות הגימור הגבוהות שלהן, פשוט מפני שבגרסאות הבכירות הן נראות בד"כ הכי מפתות, הכי מאובזרות בתא הנוסעים ומצוידות לרוב במנועים החזקים שלהן כדי לעשות עליכם רושם. דווקא במקרה של רכב המבחן שלנו הפעם, הגרסה שהגיעה אלינו למבחן היא דווקא ה- E300 קבריולט, גרסת הכניסה של הדגם (הראשון מבין שלושה דגמים במוצעים בארץ) והאמת שיש לכך סיבה: היא פשוט נראית מצוין, מאובזרת היטב ונוסעת היטב כבר עם מנוע הבנזין הצנוע יחסית שלה כאן. בראש ובראשונה, מיישר הדגם החדש קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן, ויחד עם קו עיצוב חיצוני AMG שמגיע כסטנדרט ברכב, נהנית המכונית מהופעה מודרנית, שרירית וסוחפת מבטים, מהסוג של המכוניות שכמעט לא משאירות אף אדם אדיש ברחוב. הדגם המחודש כולל גם תאורה חיצונית היקפית מסוג LED מתקדמת, כאשר יחידות התאורה הראשיות הן חכמות מסוג "Multibeam", המאפשרות תאורה מעולה בלילה, רחבה מכל מה שאתם מכירים וחזקה עד למרחק של 600 מטר, ועדיין מבלי לסנוור רכבים שבאים ממול. אל אלו מצטרפים גג בד חשמלי הנפתח ונסגר חשמלית גם משלט הרכב ואפילו תוך כדי נסיעה עד 60 קמ"ש. מושלמת? כמעט, לא ממש אהבתי את חישוקי ה-"19 הקלים של רכב המבחן, אך לשמחתם של הלקוחות יש שלל ג'נטים לבחירה. לפחות צמד יציאות המפלטים שלה מאחור אמיתי ולא בכאילו, כפי שקורה היום הרבה בדגמים חדשים המנסים להעניק לכם מראה כאילו ספורטיבי.

מרצדס E300 קבריולט

תא נוסעים

את אחד מהיתרונות של ה-E קבריו, תמצאו בתא הנוסעים המרווח המציע מקום אמיתי גם לארבעה מבוגרים (טוב, כל עוד הזוג שנכנס לאחור לא מהסוג שאוהב להתלונן…) וזאת העיקר הודות לממדים הגדולים של הרכב (4.83 מטר לאורך, 1.86 מטר לרוחב ובסיס גלגלים נדיב של 287 ס"מ). תא המטען מנגד, קומפקטי ומסתפק ב-360 ליטר בלבד, וזאת בין השאר בשל הצורך לאחסן את הגג הענק וכל המנגנון החשמלי שדואג לקפל אותו לתא המטען.

מרצדס E300 קבריולט

בתוך הקבינה תמצאו את העיצוב המוכר של ה-E קלאס, הכולל בדגם המחודש שדרוג המערך הטכנולוגי, עם לוח שעונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה "12.3 נוסף, שניהם דוברי עברית אגב, שלא רק נראים מצוין, אלא גם מציעים שליטה על מרבית מערכות הרכב ושדרוג התחושה היוקרתית. הדגם החדש זוכה גם להגה ספורטיבי בעיצוב חדש שנראה ומרגיש מצוין, המרופד עור נאפה, ומצטרף לשפע של עור שעוטף את תא הנוסעים, עם עור אמיתי למושבים ולדלתות, ועור מלאכותי שעוטף את השבורד וחללים נוספים בתא הנוסעים. את אלו משלימים דיפוני עץ, איכות חומרים משובחת, איכות הרכבה מושלמת והנדסת אנוש שכמעט היתה זוכה לציון מושלם, כאשר לעיתים עודף הטכנולוגיה דורש מכם יותר מדי תשומת לב כדי לתפעל מערכות בסיסיות ברכב.

האבזור עשיר ביותר כבר ברמת הגימור הבסיסית הנבחנת וכולל בין השאר: מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ועם 3 זכרונות לכל מושב, הגה מתכוונן חשמלי, מצלמות היקפיות, תאורת אווירה פנימית ב-64 צבעים, מנופי העברת הילוכים מההגה, תפעול שלל מערכות דרך ממשקי מגע על ההגה, נעילת ואקום לדלתות, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב, איוורור מושבים קדמיים, מערכת שמע יוקרתית עם 13 רמקולים של Burmester ועוד.

מרצדס E300 קבריולט

בטיחות

כל דגמי ה-E קבריולט החדשים מגיעים עם מפרט בטיחותי משודרג הכולל: תאורת חזית חכמה, התרעת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ותנועה חוצה ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצדף בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, סייען למניעה אקטיבית של תאונות צד, מערכת הכנה לתאונה ועוד.

חווית נהיגה 

גרסת ה-E300 שנבחנת כאן, מצוידת ביחידת הכח "הצנועה" במשפחת הקבריולט בארץ וכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים, המפיק 258 כ"ס ו-37.8 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים והנעה אחורית. מדובר בשדרוג הכח מול הדגמים היוצאים שלה (184 ו-245 כ"ס). לחיצה על מתג ה-"Start" והמנוע מתעורר בקלילות לחיים, הודות בעיקר למערכת ה-EQ BOOST החשמלית, מערכת 48V המסייעת להתנעה זריזה יותר, שדרוג קל של הביצועים וסיוע בצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר. האמת, כאשר הגג היה פתוח, לרגע היה נשמע לנו רעש המנוע כגרגור של מנוע דיזל, אולם ברגע שמתחילים לנהוג, ואם עושים זאת גם עם לחיצה בריאה על דוושת הגז, מסתבר שיש כאן גם מערכת פליטה ספורטיבית שמייצרת צליל נעים מאוד לאוזן וכל מיני התחכמויות קוליות שפולטים לעיתים צמד האגזוזים מאחור. אל אלו מצטרפים תאוצה חלקה וחזקה, ולמרות שמדובר במנוע הצנוע בחבורה, הוא מספק תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות בלבד, מהירות מרבית המוגבלת ל-250 קמ"ש ותחושה של מכונית חזקה ומהירה ממה שהיא. על כבישי ישראל, הביצועים שלה לטעמנו מספיקים בהחלט. (לחובבי ביצועים בליגה גבוהה יותר, תוכלו לקבל את הרכב גם בגרסאות 6 צילינדרים 3.0 ליטרים עם הנעה כפולה והספקים עד 435 כ"ס). אל אלו מצטרפים גם אחיזת כביש גבוהה, וגם בנהיגה קצת יותר לוחצת בכבישים מפותלים הפגינה המכונית ביטחון וציות נאה לפקודות. מעבר לכך, מדובר גם במכונית נוחה מאוד, וכיול המתלים שלה מאוזן היטב בין הדרישה לאחיזה גבוהה בנהיגה ספורטיבית לנוחות נסיעה מפנקת בנהיגה שגרתית. את ימי המבחן סיימה המכונית עם צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים לא מאומצים רוב הזמן, וזה בהחלט מכובד.

מרצדס E300 קבריולט

שווה את הכסף? 

מרצדס E300 קבריולט היא מכונית חלומית והדגם המחודש שלה לשנת 2021 נראה טוב יותר, בטיחותי יותר ומספקת חווית נהיגה מענגת כבר בגרסת ה-E300 "הבסיסית" שנבחנת כאן, שגם ידידותית יותר לסביבה וחסכונית יותר בדלק. לא שזחיסכון בדלק באמת מעניין את הלקוחות שבאים לרכוש רכב ב-745,000 שקל, אבל אולי זה לפחות עוזר להם קצת להשתיק את המצפון, שהרכב שלהם הרבה יותר ידידותי לסביבה מבעבר.  בשורה התחתונה, אומרים שכסף לא קונה אושר, אבל עוזר להגשים חלומות, והרכב הזה הם יצירת פאר מוטורית חלומית באמת, ולמי שיש את התקציב והוא לא מפחד מעודף תשומת לב מהסביבה, הוא מוזמן בהחלט ליהנות.

עוד ממבחני דרכים