חצי שנה עם סקודה סיטיגו – מבחן ארוך טווח

חצי שנה עם סקודה סיטיגו ו-12,500 ק"מ על השעון ואת הביקור הראשון שלה במוסך, היא תעשה כנראה רק בטיפול הראשון שמתקרב. ויש גם בשורה מאוד חיובית מהחודש החולף שהופכת את הסיטיגו לאטרקטיבית מתמיד.

ששי כהן 16 בדצמ, 2017
סקודה סיטיגו 2017

סקודה סיטיגו שנבחנת אצלנו במבחן ארוך טווח כבר חצי שנה, חגגה למעשה בחודש החולף כבר יום הולדת שנה, שכן לפני שהגיעה אלינו למערכת, עבדה במחלקת נסיעות המבחן של סקודה, מה שמעיד לעתים על עבודה מאומצת יחסית, עם ריבוי נהגים ונסיעות מבחן שללא ספק הפכו את חייה לקשים יותר מרכב רגיל הנמצא בבעלות פרטית. יחד עם זאת, ולמרות שעברה עד כה רק 12,500 ק"מ, האמינות לאורך השנה וחודש מאז ירדה מפס היצור מושלמת, עם 0 ביקורים במוסך, איכות גבוהה ותחושה בנהיגה ובתא הנוסעים כאילו אתמול ירדה מפס היצור.



Simply Clever
יש בה הרבה קסם בסיטיגו: כמה קטנה ופשוטה,  ככה יעילה ומלאת קסם. מכונית מיני חכמה, המסוגלת לשרת ללא כל בעיה גם משפחה צעירה (ללא עגלות תינוק), מרווחת מהממוצע בקטגוריה, מלאה פתרונות אחסון שימושיים בתא הנוסעים, ועם נוחות נסיעה ופעולת מתלים שעשויה להביך מכוניות משפחתיות הגדולות ממנה משמעותית. ועוד לא דיברנו על נושא החיסכון בדלק. יש היום לא מעט מכוניות מיני שנותנות תמורה טובה למחיר ועושות הכל בסדר גמור, אך נכשלות במבחן החיסכון בדלק, תכונה שמאוד חשובה לרוכשי מכוניות המיני, שלרוב מחפשים גם את ה-"מיני" בהוצאות. 14 ק"מ לליטר בפועל בנסיעות שכמעט כולן עירוניות, הן נתון פנטסטי, ו-22 ק"מ בתנאים אמיתיים מחוץ לעיר, הם נתונים ששמורים לרוב למכוניות היברידיות או דיזל שעולות פי 2 לפחות, וזה עוד לפני שהגענו לנושא טווח הנסיעה שהצלחנו להגיע ל-610 ק"מ למיכל דלק בודד.

נתוני צריכת דלק כפי שמתקבלים באפליקציית הסמארטפון הייעודית


לא מכונית לחובבי ערוץ הספורט
אבל לא כל התמונה ורודה: כך למשל בסעיף הביצועים. עבור מי שמבלה את מרבית נסיעותיו בתוך העיר, הביצועים של הסיטיגו מספקים בהחלט. עבור מי שמבלה הרבה מחוץ לעיר, ואוהב גם לנהוג, הביצועים לא מספקים מספיק, אלה אם מרבית הנסיעות שלכם הינם מהפריפרייה לת"א בבוקר בדרך לעבודה, שם התנועה לרוב לא תהיה מהירה מתנועה עירונית ולעיתים אף איטית יותר. בכביש הבין-עירוני, על עקיפות זריזות אין מה לדבר (אלא אם מדובר ב-2 נתיבים בכיוון שלכם) ואם הרכב מאוכלס במלואו, אז ניתן לשמור על קצב התנועה המקובל ללא כל בעיה, אך לא יותר מזה. נקודת תורפה נוספת: הגיר הרובוטי חד המצמדי אינו מתאים לכולם. אנחנו מסתדרים איתו אגב ללא כל בעיה, אבל כל מי שאוהב להתפנק ולא מוכן להתפשר מעט בתפעול הגיר הרובוטי (וליהנות מיתרונותיו), עדיף שיעבור לרכב אחר.

מחכה לחורף: אמצע דצמבר ובקושי 2 ימי גשם


ויש בשורה חיובית מהחודש האחרון
נקודת התורפה העיקרית של הרכב כפי שהצהרנו עליה בתחילת המבחן הארוך טווח, נגעה למחיר רכב המבחן שמגיע ברמת הגימור הגבוהה "STYLE" שעמד בשעתו על כ-75,000 שקל יקרים למדי. בחודש החולף הודיעה יבואנית סקודה על השקת דגמי 2018 של הסיטיגו, לאחר שעברו מתיחת פנים קלה, הכוללת עדכוני עיצוב קלים מבחוץ, ושדרוגים שונים בתא הנוסעים, לצד שדרוג האבזור הסטנדרטי ברמת הגימור הבסיסית לרמה של גרסת הסטייל הנבחנת כאן. ההפתעה הגיעה מכיוון המחיר: 61,000 שקל לדגם הידני ו-68,000 שקל לדגם האוטומטי, שהופכים את התמורה לכסף לגבוהה משמעותית מבעבר, וזאת עוד לפני שתתפסו אותה במבצע כזה או אחר שיערך בעתיד.
נמשיך לעדכן.
קישורים: סקודה סיטיגו מבחן דרכים
סקודה סיטיגו- מבחן הגיר הרובוטי
סקודה סיטיגו – צריכת דלק
סקודה סיטיגו – מבחן השימושיות