חשיבות ניקוי ריפודים לרכב לפני קניה

מעוניינים לרכוש רכב משומש? כדאי שתבדקו היטב גם את מושבי הרכב ובמידה והם נראים רע, כנראה שהגיע הזמן להשקיע גם בתא הנוסעים ולחדש את המושבי הרכב עם ניקוי יסודי ומקצועי, שיעלים את הכתמים, הריחות הרעים והלכלוך וישדרג משמעותית את האווירה בתוך הרכב.

מדור שיווקי 04 ביונ, 2022
ניקוי ריפודים לרכב

אתם בדרך לרכוש רכב יד שניה או שלישית, עשיתם לרכב את כל הבדיקות הנדרשות לפני הרכישה וכעת אתם נמצאים בישורת האחרונה של התשלום והעברת הבעלות על שימכם. רגע לפני הקניה, חשוב לבצע ניקוי ריפודים לרכב. במאמר הבא נסביר מהי חשיבות הניקוי לפני הרכישה עבור מוכר הרכב ועבור הקונה. כמו כן, נסביר איך מתבצע ניקוי מקצועי וכמה הוא עשוי לעלות לכם.


חשיבות ניקוי הריפודים עבור המוכר של הרכב

אם אתם המוכרים של הרכב, חשוב שתדעו כי ניקוי מושבים לרכב זו פעולה הכרחית שתעזור לכם להפוך את המראה שלו לחדש יותר. אנשים שקונים רכבים לא חושבים רק על המכאניות של הרכב. רכב הוא גם סמל סטאטוס ויש אנשים שניקיון הרכב חשוב להם יותר מכל.
כמו כן, רכב נקי וללא כתמים על הריפודים נראה חדיש יותר ומטופל ולכן אנשים רבים עשויים להתעניין בקנייתו. מוכר שמעוניין למכור רכב במהירות האפשרית, יבצע ניקוי מקצועי שיקנה לרכב רושם ראשוני טוב.

חשיבות ניקוי הריפודים עבור הקונה של הרכב

לא רק למוכר הרכב יש אינטרס לנקות את ריפודי הרכב לפני קנייה, אלא גם לקונה הרכב. בעת ניקוי ריפודי רכב מתגלים כל הכתמים שקיימים וניתן גם לראות האם יש פגמים בריפוד. כיום ניתן לבצע חידוש של ריפודים, אך סביר להניח שהקונה יעדיף לקבל רכב עם ריפוד נקי ותקין. כאשר מוצאים פגמים בריפוד או כתמים בעלי אופי קשוח יותר, יוכל קונה הרכב לבקש הורדה במחיר לפי עלויות הניקוי או החלפת הריפוד.
בסופו של דבר קונה הרכב מעוניין לנסוע ברכב עם ריפוד נקי מכתמים, עם ריח טוב, ללא אבק, חול או כל לכלוך שהיה שייך למישהו אחר. ניקוי מושבי הרכב הוא ללא ספק חשוב והכרחי.

האם כל כתם ניתן להסיר בעזרת ניקוי מקצועי?

רוב הכתמים ניתנים להסרה בעת ניקוי מקצועי של הרכב. למנקי רכבים מקצועיים קיימות שיטות ניקוי מגוונות המתאימות לסוגי הריפודים השונים. ניתן להבחין בין ריפודי רכב העשויים מבד לריפודי רכב העשויים מעור. ריפודי הבד נוטים לספוג כתמים בין סיבי הבד ולכן מצריכים שיטות ניקוי רטובות בהם החומרים חודרים אל סיבי הבד, מפרקים את הכתמים ומאפשרים ניקוי שלהם. בריפודי עור רוב הכתמים הם שטחיים ונמצאים בשטח הפנים הנראה לעין ואותם בדרך כלל יסירו בשיטות ניקוי אחרות המותאמות לסוג ריפוד זה.

כמה עשוי לעלות ניקוי ריפודים לרכב לפני קניה?

עלות של ניקוי ריפודים לרכב עשויה לעלות בין 350 שקלים ל-600 שקלים. העלות תלויה בסוגי הכתמים, גודל הכתמים והאם הם מפוזרים על כל המושבים או רק על חלקם. מנקה הריפודים שיגיע אליכם יבחן את הריפוד וסוגו ולפי מצב הריפוד בזמן נתון יקבע את המחיר. ניקוי מלא יכלול ניקוי של כל ריפודי הרכב וגם שטיחי הרכב שבהם מצטבר הרבה לכלוך בדרך כלל. באופן כללי כדאי לדעת שמומלץ לבצע ניקוי ריפודים מקצועי אחת לשנה וכך לשמור על ריפוד נקי במראה חדש לאורך זמן, גם כאשר מוכרים את הרכב.

כותב המאמר: דניאל מחברת נקי ברגע