חשמלית יוקרתית: זיקר 001 עולה לייצור בסין

מותג היוקרה החשמלי של ג'ילי הסינית, שנועד לתת תשובה לטסלה מודל S, עולה לייצור עם דגם הזיקר 001 המבטיח עיצוב מפתה, לצד ביצועים ספורטיביים וטווח נסיעה מרשים עד 712 ק"מ בין טעינות.

ששי כהן 20 באוק, 2021
זיקר 001

ענקית הרכב הסינית ג'ילי ממשיכה בהצגת שלל הדגמים והמותגים החשמליים החדשים שלה, ולצד השליטה על מותגי וולוו ולוטוס מאירופה, ממשיכה בהשקת מותגי רכב חשמליים סינים חדשים, כאשר אל מותגי ה-Geometry (שינחת בארץ בחודש הבא), Link&Co שתגיע בהמשך, המונית הלונדונית של LEVC (שכבר בארץ) ואחרות, הצטרף השבוע גם מותג היוקרה החשמלי של היצרן העונה לשם זיקר (Zeekr) , שמכוניות ראשונות שלו החלו לרדת מפס הייצור בסין.

הדגם הראשון של מותג היוקרה החדש, הוא הזיקר 001 – מכונית סדאן בעיצוב ספורטיבי, שפותחה על שלדת ה-SEA החדשה של היצרן (האמורה לשרת גם דגמים חשמליים עתידיים של וולוו), שנועדה לתת מענה למכונית הדגל של טסלה – המודל S, ונהנית מעיצוב מפתה בסגנון "שוטינגברייק". גם המידות של הרכב מכובדות ומותאמות לקטגוריית מכוניות הסאלון עם אורך של 4.97 מטר, רוחב של 2.0 מטר, אך עם גובה של 1.56 מטר, המאפיין יותר כיום את עולם הג'יפונים. יחד עם בסיס גלגלים נדיב של 300 ס"מ, אמורה המכונית להציע גם מרווח מציון לחמישה נוסעים.

בתוך תא הנוסעים תמצאו סביבת נהג ונוסעים בניחוח מותגי יוקרה, עם עיצוב מזמין, איכות חומרים והרכבה שצפויים להיות גבוהים ואבזור עשיר הכולל בין השאר: לוח שעונים דיגיטלי "8.8, מולטימדיה מרכזית בסגנון טסלה עם מסך מגע "15.4, מושבי עור ודיפוני עור רבים בחלל הנוסעים, כיוונון חשמלי למושבים, תצוגה עילית ענקית "14.7, גג זכוכית פנוראמי, עיסוי למושבים הקדמיים ועוד, לצד חבילת בטיחות מתקדמת שכוללת את מרבית מערכות הבטיחות האקטיביות הפופולריות, אשר פותחו עבור היצרן ע"י מובילאיי הישראלית (לשעבר).

זיקר 001

הזיקר 001 תוצע ב-3 גרסאות לבחירה, כאשר גרסת הכניסה מצוידת בסוללת 100kWh המבטיחה דווקא את טווח הנסיעה הארוך ביותר של הדגם, עם הצהרת יצרן עד 712 ק"מ (אך בתקן ה-NEDC המיושן ופחות מחמיר), לצד הנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 268 כ"ס ו-35 קג"מ ומאפשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות. הגרסה האמצעית כוללת צמד מנועים חשמליים בהספק כולל של 536 כ"ס ו-70 קג"מ, המבטיחים לצד הנעה כפולה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות וטווח נסיעה עד 526 ק"מ הודות לסוללת 86kWh . הגרסה השלישית מציעה את אותם מנועים חשמליים רק בתוספת סוללת 100kWh המבטיחה שדרוג טווח הנסיעה עד 606 ק"מ.

זיקר 001

זיקר 001 יוצרת בחודשים האחרונים הרבה עניין בעולם הרכב, אך בשלב הראשון מיועדת המכונית לשוק הסיני בלבד, כאשר שיווק הדגם באירופה (וככל הנראה גם בארץ) צפוי בהמשך.

עוד מחדשות רכב