טאטא טיגור EV – החשמלית הזולה החדשה של הודו

ענקית הרכב ההודית טאטא החלה בשיווק הטיגור EV, החשמלית השניה של היצרן, הפונה לפלח העממי יותר, עם מרכב סדאן קומפקטי, מנוע חשמלי 75 כ"ס המבטיח טווח נסיעה עד 306 ק"מ ומחיר מפתה בהודו שיחל מ-52,000 שקל.

ששי כהן 17 בספט, 2021
טאטא טיגור EV

13 שנה לאחר שהביאה לעולם את המכונית הזולה ביותר (טאטא ננו) שעלתה $2,500 בלבד ולא הפכה לדגם מצליח כפי שציפתה, החלה טאטא מוטורס בשיווק  החשמלית העממית הראשונה שלה, בעזרתה מקווים בחברה להתחיל מעבר המוני לעידן החשמלי גם בהודו.

טאטא טיגור EV

הדגם החדש העונה לשם טאטא טיגור EV, מבוסס על המשפחתית קומפקטית החדשה של היצרן הזוכה לגרסה 100% חשמלית, וכוללת מרכב סדאן קומפקטי (פאסטבק) הנהנה הפעם מעיצוב מודרני יחסית. מדובר במכונית החשמלית השניה של היצרן לאחר שלאחרונה החל בשיווק דגם ה-Nexon EV, קרוסאובר חשמלי מודרני יותר וחזק משמעותית הפונה לקהל אמיד יותר בהודו. הטיגור EV החדש פונה למעמד הביניים פלוס בהודו ומציע מפרט נחות משמעותית, עם מנוע חשמלי המפיק 75 כ"ס בלבד וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 26 קוט"ש, המבטיחה לדברי היצרן טווח נסיעה עד 306 ק"מ בתנאים עירוניים (המכונית מכוונת בעיקר כמכונית לשימוש עירוני). התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 14.9 שניות והמהירות המרבית הוגבלה ל-120 קמ"ש. זמן הטעינה של הסוללה דרך שקע חשמל ביתי עומד על כ-8.5 שעות והדגם תומך בטעינת DC מהירה יותר( יחסית…) המאפשרת טעינת 80% מהסוללה ב-65 דקות.

טאטא טיגור EV

גם בתוך תא הנוסעים תמצאו סביבת נהג ונוסעים מודרנית ואף נאה למראה, עם איכות חומרים והרכבה שפחות מוכרים לנו מדגמי העבר של טאטא. אבזור הדגם כולל לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך "7 וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח ואפילו אפליקציה טלפונית שמדווחת ללקוחות על שלל נתונים של הרכב, לרבות מצב הסוללה, איתור עמדת טעינה קרובה ועוד. מבחוץ תמצאו חישוקי גלגלים "14 מברזל שרק נראים כמו חישוקי גלגלים קלים ותאורת LED ליום. אבזור הבטיחות כולל צמד כריות אוויר בלבד וללא מערכות בטיחות מתקדמות. יחד עם זאת, לדברי טאטא הדגם עבר מבחן ריסוק של Global NCAP וזכה לציון של 4 כוכבים בריסוק.

טאטא טיגור EV

מחיר טאטא טיגור EV יחל בהודו ב-52,000 שקלים. מה הסיכוי להגעתו לארץ? בעבר שווקו דגמי טאטא לתקופה קצרה בישראל ולא זכו להצלחה. יחד עם זאת, היצרן התקדמות ענקית בפיתוח הדגמים השונים בשנים האחרונות ביחס לתוצרת שיועדה בעיקר לעולם השלישי בעבר, אך כל עוד והדגמים לא יוצעו עם חבילות בטיחות מתקדמות ורישוי אירופאי, הסבירות לראות אותם בישראל בתקופה הקרובה שואף לאפס.