טויוטה אייגו החדשה

טויוטה חושפת רשמית את האייגו החדשה שזוכה באופן מפתיע משהו לעיצוב האטרקטיבי והמושך ביותר מבין אחיותיה לפרויקט המשותף עם פיג'ו וסיטרואן. תגיע לארץ עוד השנה.

ששי כהן 05 במרץ, 2014

טויוטה חשפה אמש בתערוכת ז'נבה את האייגו החדשה לשנת 2014 ומשלימה בכך את הצגת 3 הדגמים לפרויקט מכונית המיני המשותף של החברה עם פיג'ו וסיטרואן. הדור השני של האייגו זוכה במפתיע לעיצוב קרבי משהו ואפילו מעט ספורטיבי ביחס לאחיות הכמעט תאומות ( פיג'ו 108 וסיטרואן C1 החדשות ) באופן מנוגד משהו לאופי השמרני של טויוטה.
האייגו החדשה תהיה גדולה יותר מבעבר עם תוספת של 5 ס"מ באורך המכונית ל- 3.45 מטר, אך שומרת על ממדי רוחב ובסיס גלגלים זהים עם 1.61 מטר ו- 234 ס"מ בהתאמה. בסעיף הגובה, מצמצמת האייגו חצי ס"מ ל- 1.46 מטר. נפח תא המטען צמח גם הוא ב-29 ליטר ל- 168 ליטר. בתוך תא הנוסעים זוכה המכונית לשדרוג ניכר עם עיצוב חדש לחלוטין וסביבת נהג מתקדמת ואיכותית יותר מבעבר עם אפשרויות אבזור נרחבות מבעבר כולל שליטה על מערכת השמע מההגה ומסך "7 גדול. אבזור הבטיחות יכלול 6 כריות אוויר ומערכת לניתור לחץ אוויר בגלגלים.

טויוטה אייגו החדשה

טויוטה אייגו החדשה


מתחת למכסה המנוע, מצוידת האייגו החדשה במנוע ה- 3 צילינדרים בנזין המוכר שעבר שדרוגים ומבטיח להיות חסכוני וידידותי יותר לסביבה. הספק המנוע נותר ללא שינוי – 68 כ"ס והוא יוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים או אוטומטית-רובוטית חדשה עם מצמד בודד, האמורה להיות נעימה יותר ביחס לתיבה הקודמת. עם יחידת הכח הנ"ל, מאיצה המכונית ל- 100 קמ"ש תוך 14.2 שניות בדגם הידני ו- 15.5 שניות בדגם האוטומטי ומגיעה למהירות מקסימלית של 160 קמ"ש. הדגם החדש יציע תצרוכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר בדגם האוטומטי ו- 24.4 ק"מ לליטר בגרסה הידנית בממוצע, לפי הצהרת היצרן.


טויוטה אייגו החדשה

טויוטה אייגו החדשה