טויוטה לנד קרוזר 2018 – מבחן דרכים

טויוטה לנד קרוזר 2018 מצרף אל יכולות השטח המרשימות שלו מראה מעודכן ומערכות בטיחות מתקדמות, וללא ספק ימשיך להוביל את הקטגוריה בארץ. חבל רק שהמחיר נותר גבוה במיוחד.

ששי כהן 31 במאי, 2018
טויוטה לנד קרוזר 2018

צילומים: משה נרקיס
הדור הנוכחי של טויוטה לנד קרוזר נכנס לאחרונה כבר לשנה העשירית שלו, ובטויוטה שמשוכנעים שעוד לא הגיע הזמן להחליפו בדגם חדש, הסתפקו במתיחת פנים נוספת שאמורה לתת לו אוויר עוד כמה שנים עד להצגת הדור הבא. להגיד לכם שזה רע שהוא לכאורה כאילו מיושן? ממש לא. הלנד קרוזר הוא כנראה השריד האחרון בעולם רכבי-השטח שנאמן ליכולות שטח לפני הכביש, ובעידן בו כולם רוצים רכבי שטח בכאילו, הוא ועוד 2 מתחרים נותרו היחידים שגם מספקים את הסחורה האמיתית בשטח.


הגולף של רכבי השטח
בדומה לפולקסווגן גולף המשפחתית שנמכרת מעולה ושומרת באדיקות על שינויים קלים יחסית בין דור לדור כדי לא לתקן את מה שעובד (ונמכר) היטב, ככה גם פועל הלנד קרוזר. עם הסטוריה מפוארת של 65 שנה לדגם, בטויוטה משתדלים ללכת על בטוח ובמסגרת מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם, בשינויים העיקריים יבחינו ככל הנראה רק מעריציו האדוקים, שיבחינו בחזית מחודשת הכוללת גריל, פגוש, יחידות תאורה ומכסה מנוע שעוצבו מחדש. השאר פחות או יותר נותר אותו הדבר בדיוק, למעט עדכון קל לחלקה האחורי של המכונית, שם נרשמו יחידות תאורה מעט שונות. רכב סקסי הוא עדיין רחוק מלהיות, אבל מתיחת הפנים בהחלט היטיבה עימו.

עיצוב מעט יותר מעודן בחזית, אך עדיין קשוח

תא נוסעים
התמקמות בקבינה של הרכב חושפת את אותו עיצוב מוכר של הדגם היוצא, בשינויים קלים. כצו האופנה, מסך המולטימדיה צמח ל-"8, לוח המחוונים עוצב מחדש וכולל גם מסך TFT בגודל "4.2. אל אלו מצטרפים איכות הרכבה גבוהה וחומרים קשיחים המבטיחים עמידות ושרידות לאורך שנים, ויחד עם זאת, למרות אבזור נדיב, דיפוני כאילו עץ המעטרים את תא הנוסעים וריפודי עור שצויד רכב המבחן, האווירה נעימה בהחלט אך ללא תחושה יוקרתית, שאת זה שומרת החברה לדגמי הלקסוס. הדגם שמשווק כיום ב-7 רמות גימור שונות בארץ, כולל כסטנדרט כבר מרמת הגימור הבסיסית "LUXURY" מערכת מולטימדיה עם מסך "8, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים, מחשב דרך ועוד. אל אלו מצטרפים 7 מושבים אמיתיים ל-7 מבוגרים, מרווח פנימי מצוין ושלל תאי אחסון הפזורים בחלל הנוסעים, כאשר את סעיף השימושיות משלימים דלת תא מטען המחולקת ל-2 ומאפשרת גישה לבגאז' דרך החלון. נפח תא המטען סמלי בלבד בשימוש כל 7 המושבים, אך נדיב בניצול 5 מושבים עם קיפול צמד המושבים האחוריים לתוך רצפה שטוחה.

 

תא נוסעים איכותי ומאובזר, אך ללא תחושה יוקרתית

יותר בטיחותי אבל…
לראשונה בדגם הלנד קרוזר, מצויד הדגם בחבילת הבטיחות " TSS" המקורית של טויוטה, הכוללת: התרעה על סכנת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי דרך והחלפת אורות אוטומטית, המצטרפים ל- 7 כריות אוויר. חבל רק היבואן מציע את חבילת הבטיחות הנ"ל רק בדגמי הלימיטד והסהרה הבכירים ובשאר הדגמים מוצעת במקומם מערכת מובילאיי.

 

על הכביש
מתחת למכסה המנוע, הדגם מוצע עם אותו מנוע טורבו דיזל D-4D ‏2.8 ליטר המוכר, המפיק 177 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. בעיר, לצד המידות המגודלות (הדגם החדש צמח ב-6 ס"מ באורך ל-4.84 מטר) שאינן ידידותיות במיוחד לתמרון עירוני ומציאת חניות, מנוע הדיזל מעט רועש ומשדר כאילו הוא עסוק מדי. בסעיף הנוחות, הודות לכיול רך יחסית של המתלים, מציע הרכב נסיעה רכב יחסית ונוחה מהצופה. בכביש המהיר, מתגלה מנוע הדיזל כיעיל למדי: התאוצה ל-100 קמ"ש סבירה עם 12.7 שניות, אך התחושה היא של רכב זריז יותר. בכלל, בשיוט בכביש המהיר, מספק הרכב שיוט נינוח, שקט ומהיר, אך בשל גודלו תחושת המהירות אינה ממש מורגשת ורק מד המהירות מצביע על מהירות שגבוהה משמעותית ממה שניתן לנחש.

גישה מהירה נוחה לתא המטען דרך החלון. אידיאלי לחניות צפופות

בשטח
בסופו של דבר את הלנד קרוזר לא קונים בשביל נסיעות על הכביש ובשביל פינוקים בתא הנוסעים. מרבית רוכשיו של הדגם הם אנשי שטח חובבי טיולים, אשר מעריכים את יכולותיו הגבוהות ואת מסורת השטח האגדית שלו. הדגם המחודש לשמחתנו לא מיישר קו עם המקובל בתעשיה, ונותר נאמן ליכולות השטח הגבוהות (שלדת סולם, הנעה כפולה קבועה, הילוך כח ועוד), הזוכות לחיזוק עם אפשרות נעילת הדיפרנציאל המרכזי בלחיצת כפתור לשיפור העבירות בשטח, וכן מתלי עצה כפולה עצמאיים קדמיים ומתלי four-link (ארבע נקודות חיבור) לסרן האחורי הקשיח. מבנה הבולם האחורי שופר על מנת להבטיח אמינות תוך שיפור נוחות הנסיעה. יחד עם זוית גישה של 31 מעלות ונטישה של 25 מעלות (26 בדגם הקצר) ומרווח גחון מינימלי של 21 ס"מ, מתקבל כאן פרטנר אידיאלי לטיולי שטח, יחד עם שלל בקרות אלקטרוניות שיסייעו לכם לצלוח מגוון אתגרים, ובנוחות גבוהה וריסון מוצלח של תוואי הדרך. בסיום ימי המבחן נרשמה גם צריכת דלק של 8.7 ק"מ לליטר, בנהיגה מאומצת יחסית בכביש וטיול שטח של כמה שעות בתנאים לא מאומצים במיוחד.


לסיכום
טויוטה לנד קרוזר 2018 המחודש שומר על יכולותיו הנאות בשטח (שהופכים לצערנו לנדירים בימינו) ומתבל אותן בעיצוב מעודכן, אבזור משודרג ואופציה למערכות בטיחות מתקדמות. חבל רק שחבילת הבטיחות המתקדמת מוצעת רק בדגמים היקרים ביותר שעולים 400 אלף שקל ויותר, כאשר כמעט כל דגמי טויוטה העממיים כבר מצוידים בהם כסטנדרט. במחיר החל מ-299,900 שקל לדגם הקצר או 319,900 שקל לדגם הארוך ועד ל-420,000 שקל לדגם הסהרה המאובזר בכל טוב, הלנד קרוזר נותר יקר מאוד, אולם לנוכח מיעוט מתחרים ומוניטין משובח של אמינות, שמירת ערך וסחירות, ימשיך ללא ספק להוביל כאן את קטגוריית רכבי השטח 7 מושבים בבטחה, ו-497 הלקוחות שרכשו אותו בארבעת החודשים הראשונים של השנה (כמעט פי 5 מהפאג'רו) יעידו על כך.
בעד: יכולות שטח, מוניטין, אמינות, נוחות נגד: מובילאיי בדגמי הבסיס, מחיר לסיכום: אגדת שטח