טויוטה מגדילה את נתח השוק שלה באירופה בזכות ההיברידיות

לא רק בישראל: הדגמים ההיברידים החדשים של טויוטה ולקסוס, מזניקים את מכירות החברה באירופה, עם נתח שוק שגדל ל-5.3% ו-838,000 מסירות מתחילת 2019.

ששי כהן 14 באוק, 2019
טויוטה קורולה אקסייט

מסתבר שלא רק הישראלים אוהבים טויוטה (זינוק של 23.8% במסירות בישראל בתשעת החודשים הראשונים של השנה והמותג הכי צומח מבין 20 מותגי הרכב המובילים): מנתונים שמפרסמת היום החטיבה האירופאית של טויוטה ומותג היוקרה שלה לקסוס, עולה כי מכירות החברה צמחו גם באירופה ב-3.1% מתחילת השנה, וזאת כשברקע דווקא, סובלת אירופה מחולשה במכירות רכב חדש.


יחד עם זאת, מגדילה טויוטה את נתח השוק שלה באירופה ל-5.3% עם 838,691 מכירות בתשעת החודשים הראשונים של 2019, כאשר מותג טויוטה צומח ב-2.6% וחטיבת היוקרה שלה לקסוס צומחת ב-9.4%. בדומה למתרחש בשוק הישראלי, גם באירופה מהווים הדגמים ההיברידים החדשים של החברה את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה, עם זינוק של 16% במכירות הדגמים ההיברידים באירופה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם ביקושים גבוהים שנראים כרגע לרבעון האחרון של השנה, מעריכים בטויוטה שיגיעו ל-1,065,000 מסירות עד סוף השנה.

נתח השוק של הדגמים ההיברידים באירופה עומד כעת על כ-52%, כאשר במדינות מערב אירופה ההיברידיות אוחזות כבר ב-62% מסך המכירות. הדגמים החדשים שהושקו השנה זוכים לביקושים חזקים, כאשר אחוז המכירות של הדגמים ההיברידים במערב אירופה מגיע ל-84% בדגמי הקורולה 5 דלתות וסטיישן, 80% בראב 4 החדש ו-90% בלקסוס UX. מנגד, במזרח אירופה נרשם ביקוש נמוך משמעותית לדגמים ההיברידים (בעיקר בשל מחירם הגבוה היותר) עם נתח שוק של 23% בלבד מסך מכירות טויוטה ולקסוס.

הדגמים הנמכרים ביותר של טויוטה באירופה הם היאריס עם 177,538 מסירות, קורולה 5 דלתות וסטיישן עם 106,835 מסירות, C-HR עם 106,632 מסירות וראב 4 עם 107,633 מסירות. בחטיבת לקסוס מובילים את המכירות 3 רכבי פנאי: לקסוס NX עם 18,449 מסירות, לקסוס UX עם 14,606 מסירות ולקסוס RX עם 12,893 מסירות. 99% מדגמי לקסוס הנמכרים באירופה המערבית עם היברידים. במזרח אירופה רק 7%.

בחטיבת המימן אגב, נמכרו באירופה מתחילת השנה רק 220 מדגמי טויוטה מיראי.



עוד מחדשות רכב