טויוטה סלקט: השירות אדיב אבל המחיר יקר וכולל טריקים שיווקיים

"טויוטה סלקט" מבטיחה רכישת טויוטה משומשת מהיבואן הכוללת אחריות, השבחה ושקיפות. בפועל, חזרנו מאוכזבים ועם סימני שאלה מטרידים.

ששי כהן 30 באוג, 2016
טויוטה ספייס ורסו 2015

קצת יותר משנתיים לאחר שנכנסה יוניון מוטורס יבואנית טויוטה לשוק הטרייד-אין עם המותג "טויוטה סלקט", המבטיח רכישת טויוטה משומשת עם אחריות מהיבואן, הכוללת תהליך הכנה למכירה הכולל 155 בדיקות שונות, השבחה, והבטחה לרכבים שעומדים בקריטריונים נוקשים, יצאנו לבקר באחת מסוכנויות טויוטה, ולהתרשם מהבטחות היבואן, השירות וחווית הרכישה. להלן דו"ח שירות:
דגמי טויוטה סלקט המשומשים אינם נמכרים באופן הרגיל הכולל מגרש מכוניות משומשות, אלא בשטחים נפרדים הנמצאים במתחמי אולמות התצוגה של טויוטה. הסניף אליו הגענו לצורך בדיקת השירות היה סוכנות "חי מוטורס" הממוקם בנס ציונה. כבר בכניסה לאולם התצוגה, ניכרת אווירה נעימה: המקום היה מבריק, פקידת הקבלה מיד פנתה אלינו כדי לכוון אותנו לנציג המכירות המתאים, ובשל היותו עסוק באותו רגע, הופננו לפינת המתנה נעימה הכוללת: אינטרנט, עיתונים, שתיה חמה וקרה ואפילו מכונת ברד ועוגיות.
טויוטה ספייס ורסו 2015 טויוטה ספייס ורסו 2015 שמוצעת ע"י "טויוטה סלקט" – מכונית חברה שנמכרת כרכב מבעלות פרטית
בעלות פרטית או חברה?
ברגע שהתפנה נציג המכירות של הדגמים המשומשים, הוא ניגש לעברנו הציג את עצמו, ואנחנו ביקשנו לקבל פרטים אודות טויוטה ספייס ורסו משומשת שעמדה במתחם. הנציג הבהיר שמדובר ברכב של החברה ששימש את לקוחות המוסך, והיה מיועד להסעת לקוחות המשאירים את רכבם לטיפול, ואף לעיתים סופק כרכב חלופי ללקוחות עד שרכבם יהיה מוכן. למרות שמדובר ברכב בעל אופי מובהק של רכב חברה, עם שימוש הגובל אפילו על גבול השכירות (עקב ריבוי נהגים), הובהר שהרכב בכל מקרה נרשם ברישיון הרכב על שם לקוח פרטי ולא ע"ש החברה, ומכאן שמחיר הרכב נקבע עפ"י היותו "יד ראשונה פרטית"…
מחיר מבוקש יקר למדי ללא סיבה מוצדקת
במקרה של טויוטה ספייס ורסו המדוברת, מדובר בדגם שעלה לכביש בינואר 2015 וביצע רק 18,000 ק"מ. מחיר המחירון שלו לפי לוי יצחק עומד על 78,000 ש"ח, כאשר שקלול של היד והבעלות הפרטית + תוספת במחירון לוי יצחק לרכב שנרכש מ-" טויוטה סלקט" (אכן יש תוספת כזאת…), מקפיץ את מחיר הרכב ל-85,176 ש"ח (נכון למחירון אוגוסט 2016). למרות הקפצת המחיר החדה, בחברה מבקשים עוד מחיר גבוה יותר שעומד על 87,000 ש"ח, כי "אין רכבים עם נתונים כאלה".
נוסיף ונאמר גם שהרכב אמנם היה שטוף ונקי באופן כללי, אם כי רחוק מלהיות מבריק, וגם לא ברור איך עבר כ- 155 בדיקות של היבואן, אם הצמיגים נראו רע, הפגוש האחורי היה משופשף, ותא הנוסעים נראה שסבל מריבוי לקוחות, עם שלל שריטות בלוח השעונים ודיפוני פלסטיק שעברו ניקוי חובבני. למען ההגינות, נוסיף שדגמים אחרים שעמדו בתצוגת הסלקט, נראו מצוין בחלקם, אך לא נבדקו לעומק. בכל מקרה, בחברה דורשים עבורם מחיר הגבוה ב-5% לפחות מהמחירון.
לסיכום:
בכל הנוגע לחווית הרכישה, טויוטה סלקט מציעה אכן אווירה נעימה מאוד באולם התצוגה, אליה התלווה בסניף "חי מוטורס" בנס ציונה גם נציג מכירות אדיב וסובלני. יאמר לזכותו גם שהשקיפות עליה מדברים בחברה היתה מושלמת, כאשר נציג המכירות לא ניסה להסתיר את השימוש האמיתי של הרכב כרכב שירות של המוסך, ואף סיפק פרטים שתואמים את מצב הרכב. יחד עם זאת, גם כאן נפלנו בטריק השיווקי הידוע של שלל חברות בענף הרכב, הרושמות רכב חברה בבעלות פרטית ברישיון הרכב, הגורר תמחור גבוה יותר במחירון " לוי יצחק" עקב רישומו כיד " יד ראשונה מפרטי". במקרה של הספייס וורסו הנ"ל, מדובר אף ברכב שמזכיר בשימושו רכב שכור.  לקינוח, גם המחיר המבוקש היה גבוה בלא פחות מ-9,000 ש"ח ממחיר המחירון. בשורה התחתונה: במקרה של הרכב המדובר, לא מציאה בכלל. האם היינו ממליצים לכם לרכוש טויוטה משומשת דרכם? כנראה שכן, ובעיקר בשל השקיפות וחוסר הניסיון לטשטש את מצב הרכב, אבל כמו תמיד, חייבים לבדוק לעומק כל רכב שמוצע במגרשי הטרייד-אין, ולא משנה מיהו היבואן שעומד מאחוריו.