טויוטה פריוס החדשה נחתה בישראל !

טויוטה פריוס החדשה זוכה לשלדה ועיצוב חדשים ויחידת כח היברידית המבטיחה את היעילות הגבוהה בעולם למנוע בנזין, עם צריכת דלק של 28 ק"מ לליטר בממוצע. המחיר נותר ללא שינוי.

ששי כהן 07 במרץ, 2016
טויוטה פריוס החדשה

חצי שנה לאחר שחשפה טויוטה בארה"ב את הפריוס החדשה, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית טיוטה, בשיווק הדור הרביעי של המכונית ההיברידית הפופולארית בעולם , עם הבטחה ש"הדגם החדש ישנה את כל מה שידעתם על מכונית היברידית", ועם יחידה  היברידית חדשה הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 המשיג את ניצולת האנרגיה הגבוהה בעולם של 40%.



לצד עיצוב חדש לחלוטין בעל קווי דמיון רבים לטויוטה מיראי, מכונית המימן החדשה של החברה, הפריוס החדשה פותחה על פלטפורמת ה- TNGA  החדשה של החברה, ומהווה למעשה את הדגם הראשון של טויוטה שזוכה לשלדה החדשה שאמורה לשרת דגמים חדשים נוספים של החברה, ממכוניות מיני, ספורט ועד לרכבי פנאי. המרכב קשיח יותר בכ- 60%, ומבטיח אופי דינמי יותר למכונית, לצד נוחות משופרת והבטחה להנאה מנהיגה משופרת מבעבר, הרבה מעבר למה שניתן היה לצפות מרכב חסכוני וידידותי לסביבה.
עם 4.54 מטר אורך, 1.76 מטר רוחב ו-1.49 מטר גובה, היא ארוכה יותר ב- 60 מ"מ ורחבה יותר ב- 15 מ"מ מהדור היוצא, אך נמוכה יותר ב- 20 מ"מ לטובת התנהגות כביש ותצרוכת דלק טובים יותר. בסיס הגלגלים עומד על 270 ס"מ ונותר ללא שינוי. בסעיף השימושיות רושמת הפריוס החדשה תא מטען גדול מהממוצע, בנפח 502 ליטר. בנוסף, מתגאה הדגם החדש במקדם גרר מצוין של 0.24.טויוטה פריוס החדשה טויוטה פריוס החדשה
יחידת הכח ההיברידית החדשה של הפריוס כוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 122 כ"ס ומציעים תאוצה ל- 100 קמ"ש ב- 10.6 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש ותצרוכת דלק של 27.8 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן, לצד פליטת CO2 נמוכה במיוחד העומדת על 84 גרם לק"מ וציון ירוק 2. הדגם ישווק ברמת גימור אחת הכוללת: 7 כריות אוויר, לוח שעונים דיגיטלי עם צג נתונים דיגיטלי צבעוני המוקרן על השמשה הקדמית בצד הנהג, מערכת מולטימדיה מקורית Toyota Touch 2 עם מסך צבעוני "7, מערכת התנעה חכמה Keyless, חימום מושבים קדמיים, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, בקרת שיוט כולל מגביל מהירות, כניסת AUX ו-USB, חיישן תאורה, יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית LED, פנסים אחוריים LED ועוד.טויוטה פריוס החדשה טויוטה פריוס החדשה
לדברי רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס: "הדור החדש של הפריוס מציע חבילה שלמה ואטרקטיבית מאי פעם, הכוללת לא רק חסכון יוצא דופן וטכנולוגיה מתקדמת שהפכו כבר שם נרדף לפריוס, אלא גם חווית נהיגה מהנה, ביצועים מצוינים ועיצוב ספורטיבי ומעודכן. לכן, אנו מאמינים שדגם הפריוס החדש ירחיב עוד יותר את מעגל הלקוחות הבוחרים לעבור לרכב היברידי ויתרום באופן משמעותי לצמיחת המכירות המתמדת של רכבים היברידיים בישראל. אנו מעריכים כי עד סוף השנה ימכרו בישראל למעלה מ-1,000 מכוניות פריוס מהדגם החדש ולמעלה מ- 7,000 מכוניות ממגוון הדגמים ההיברידיים של טויוטה".
מחיר טויוטה פריוס החדשה 2016 נותר ללא שינוי ונקבע על 148,900 ש"ח.