טויוטה פריוס פלוס מבחן דרכים

מבטיחה וגם מקיימת : עם 17.85 ק"מ לליטר בממוצע שהשגנו בפועל בימי המבחן, טויוטה פריוס פלוס הינו המיניוואן 7 מושבים החסכוני ביותר בדלק בארץ.

ששי כהן 26 בספט, 2013

המיניוואן ההיברידי הראשון בעולם
שיטת המיסוי הירוק הייחודית לישראל, מספקת לנו שוק רכב מעוות מהמקובל במערב. אמנם תכליתו של המיסוי הירוק הוא להיטיב עם מכוניות חסכוניות בדלק וידידותיות לסביבה, אך שיטת חישוב עגומה מכלילה את דגמי הדיזל עם המכוניות המזהמות ופוגעת אנושות במכירות רכבי הדיזל בארץ, בשעה שבאירופה נהנים דגמי הדיזל מביקוש מצוין ומאפשרים לציבור שם לחסוך באמת בדלק. כך למעשה נותרו משפחות הזקוקות לרכב 7 מקומות לרכוש מיניוואן בעל מנוע בנזין שלמרות כל ההתקדמות עדיין מתקשה לעשות יותר מ- 10-11 ק"מ לליטר בממוצע. תחליפי הדיזל אוטומט מבית רנו ושברולט החסכוניים יותר, נותרו לעת עתה כמעט מחוץ למשחק וסובלים מביקוש לא גבוה, בעיקר עקב בעיית התדמית השלילית שמלווה את דגמי הדיזל בארץ. את הבשורה המקומית לענף, רשמה לאחרונה יבואנית טויוטה כשהחלה לייבא את טויוטה פריוס פלוס, הרשומה כחלוצה של המינוואנים ההיברידים בעולם ומבטיחה יחידת הנעה היברידית חסכונית במיוחד בדלק במחיר לא גבוה משמעותית מהממוצע בשוק המיניוואנים.

טויוטה פריוס פלוס ( wheel )

טויוטה פריוס פלוס ( wheel )


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, שומרת הפריוס פלוס על קווי העיצוב המוכרים של הפריוס הרגילה עליה היא מבוססת אך צומחת במידות לצורך הושבת שבעה נוסעים ומציעה מראה מיניוואני דמוי סטיישן מודרני. ביחס לפריוס הרגילה, ארוכה הפריוס פלוס ב- 13.5 ס"מ עם 4.61 מטר באורך, רחבה ממנה ב-3 ס"מ ( 1.775 מטר ) מטר, וגבוהה ב-8.5 ס"מ ( 1.57 מטר ). בסיס הגלגלים הוארך גם הוא ב- 8 ס"מ ל- 278 ס"מ, ומאפשר תא נוסעים מרווח מאוד לחמישה מבוגרים + 2 ילדים בספסל האחורי. בעוד ששלושת הנוסעים בשורת המושבים השנייה, זוכים לאיכות חיים משובחת עם 3 מושבים נפרדים ומרווחים הנעים על גבי מסילות וכוללים אפשרות כיוונון של גב המושב לתנוחה מושלמת, צמד המושבים האחוריים מתאימים בעיקר לילדים קטנים ( בדומה למתחרים בקטגוריה ) וכל ניסיון להושיב שם מבוגרים, אם יצליחו להשתחל לשם, יתגלה כעסק שלא יחזיק מעבר לנסיעה קצרה. יחד עם זאת, בשימוש 5 מושבים בלבד, נהנית הפריוס פלוס מתא מטען ענק בנפח 784 ליטר, המצטמצם בשימוש כל 7 המושבים לנפח של 232 ליטר בלבד המקביל למכונית מיני.
טויוטה פריוס פלוס- תא מטען ענק בשימוש 5 מושבים ( wheel )

טויוטה פריוס פלוס- תא מטען ענק בשימוש 5 מושבים ( wheel )


מעבר לכך, מציעה הפריוס פלוס אבזור נדיב כסטנדרט הכולל : לוח שעונים דיגיטלי לחלוטין, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, שמשות כהות מאחור, תאורת LED קדמית ואחורית, חישוקי סגסוגת קלה, מראות צד מתקפלות חשמלית, מערכת TOYOTA TOUCH הכוללת מסך מגע "6.1, דיבורית BT , כניסות USB + AUX לחיבור חיצוני, הגה מצופה עור, חיישני גשם, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, 7 כריות אוויר, נקודות עיגון ISO FIX לכסא תינוק ועוד. חסרונות לא ממש מצאנו ולמרות היעדר פתחי מיזוג אחוריים, מזגן הרכב חזק במיוחד ואינו מתקשה לקרר את חלל הנוסעים.
טויוטה פריוס פלוס ( wheel )

טויוטה פריוס פלוס ( wheel )


בנסיעה
הפריוס פלוס מצוידת באותה יחידת כח היברידית וותיקה ומוכרת הכוללת מנוע 1.8 ליטר בנזין בשילוב מנוע חשמלי, המייצרים יחד 136 כוחות סוס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בנסיעה, מציעה המכונית את אותה תחושה מוכרת המלווה מכוניות היברידיות של החברה ועיקרה נסיעה שקטה וחלקה מאוד, שמרבית הלקוחות יאמצו בחיבה. מנגד, כל ניסיון לסחוט ביצועים או לייצר האצות חזקות כשדוושת הבנזין דבוקה לרצפה, מייצר בעיקר רעש רב מהמנוע ולא דווקא ביצועים, ומבהיר לכם שהרכב נועד לחסוך בדלק ולא לשרוף אותו בקצב. הנתונים הרשמיים מדברים על תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 11.3 שניות ומהירות מרבית של 165 קמ"ש, מה שמספקים בסה"כ מכונית זריזה שלא מתקשה לנוע בקצב הנסיעה המקובל, לרבות באכלוס 7 נוסעים. בדומה לדגמים היברידיים אחרים של טויוטה, גם כאן מוצעות 3 תוכניות נהיגה כולל כפתור EV המאפשר מעבר לשימוש במנוע חשמלי בלבד במהירויות עירוניות איטיות ( פחות או יותר עד 30 קמ"ש) ולמרחק של עד 2 ק"מ וללא כל זיהום.
טויוטה פריוס פלוס ( wheel )

טויוטה פריוס פלוס ( wheel )


טויוטה פריוס פלוס – צריכת דלק
הבונוס הגדול של הפריוס פלוס מתגלה כמובן בסעיף הדלק. בעוד שמרבית המיניוואנים הקומפקטים מצהירים על צריכת דלק ממוצעת שנראית עוד סבירה על דפי הנתונים ומתגלה מאוחר יותר במציאות כמטחנת דלק כאשר הם צוברים את מרבית הק"מ שלהם ברחבי העיר, מגיע הפריוס פלוס ומציב רף גבוה מאוד של חיסכון שנראה שיעברו עוד שנים עד שיהיה לו מתחרה אמיתי בתחום. במהלך ימי המבחן, שכלל מגוון גדול של דרכים, כולל שלל נסיעות עירוניות פקוקות ועליה לירושלים עם 6 נוסעים, מזגן דולק ותנאים מאומצים יחסית, צרך הפריוס פלוס ליטר דלק בעבור 17.85 ק"מ בממוצע, המהווה נתון פנטסטי וללא תחרות בארץ למיניוואן 7 מושבים אוטומטי. בפריוס פלוס למעשה, לא ממש חייבים לשנן את עקרונות הנסיעה החסכונית כדי להשיג חיסכון אמיתי בדלק, ונדמה שכל נהג יצליח להשיג תצרוכת דלק מרשימה בפועל. בטויוטה מצהירים בנוסף על פליטת CO2 נמוכה במיוחד העומדת על 96 גרם לק"מ בממוצע, מה שמותיר אותה כאחת מהמכוניות הידידותיות ביותר לסביבה בארץ.
טויוטה פריוס פלוס ( wheel )

טויוטה פריוס פלוס ( wheel )


לסיכום
מבטיח וגם מקיים : טויוטה פריוס פלוס הוא המיניוואן 7 מושבים החסכוני ביותר בארץ נכון לעכשיו ונראה שישמור על מעמדו עוד זמן רב. לצד החיסכון בתחנת הדלק , מהווה הפריוס פלוס מכונית משפחתית מרווחת, נוחה ושקטה מאוד המעניקה איכות חיים גבוהה על הכביש. מחיר הדגם עומד על 175,900 ש"ח וגבוה ב-10-15 אלף ש"ח ממרבית המתחרים, אך יוכל להחזיר את ההפרש בעלויות התדלוק שיצנחו דרמטית בהשוואה למינוואן ממוצע. בהסתמך על היחידה ההיברידית שלו המוכרת מהפריוס, הוא צפוי להיות גם אמין מאוד ולא לאכזב את מוניטין החברה. ונראה גם שהשוק המקומי מקבל אותו באהדה. בינתיים הוא זכה לקבלת פנים חמה בשוק המקומי. 100 המכוניות הראשונות שהגיעו לארץ נחטפו במהירות והותירו את היבואן עם בעיית מלאי ותאריך אספקה בעייתי שנפתרו לאחרונה עם הגדלת הכמות לישראל. בקיצור, בן מוצלח נוסף למשפחת הפריוס.