טויוטה קאמרי מבחן דרכים

רגע לפני שהיא מוחלפת בדגם חדש , לקחנו את הקאמרי למבחן בארה"ב כדי לבדוק מה עושה אותה לחביבת האמריקאים. אנחנו נוחתים בנמל התעופה JFK בניו יורק , הילדים מותשים , אני לא פחות מהם . אני ניגש לדלפק של חברת ההשכרה , למזלי אין תור , אך שיבוש חייב להיות : " מצטער אדוני ,…

ששי כהן 08 ביול, 2011

רגע לפני שהיא מוחלפת בדגם חדש , לקחנו את הקאמרי למבחן בארה"ב כדי לבדוק מה עושה אותה לחביבת האמריקאים.

אנחנו נוחתים בנמל התעופה JFK בניו יורק , הילדים מותשים , אני לא פחות מהם . אני ניגש לדלפק של חברת ההשכרה , למזלי אין תור , אך שיבוש חייב להיות : " מצטער אדוני , אמנם הזמנת טויוטה פריוס , אך לצערינו אין לנו מכונית כזאת במגרש ובמקום זה נשדרג אותך חינם לרכב הרבה יותר טוב " . ברגע זה , אמרתי לעצמי " נו טוב , ניתן להם הזדמנות . אולי נצא מפה עם איזה שברולט קמארו … הילדים בטח לא יתלוננו " . דקה אחת מאוחר יותר , הם מחזירים אותי למציאות ומגישים לי מפתחות של אחת המכוניות הכי אמריקניות שיש : טויוטה קאמרי . אמנם ליתר דיוק מכונית יפנית , אולם אחת מחמשת המכוניות הנמכרות ביותר בארה"ב מזה מספר שנים . אז מה יש בה שכ"כ אהוב על האמריקאים ?
טויוטה קאמרי 2011
הקאמרי נחשבת למכונית משפחתית ממוצעת בארה"ב . בארץ היא ממוצבת הרבה יותר גבוה וממוקמת מעל מכוניות המנהלים המוכרות כמו : מאזדה 6 וטויוטה אוונסיס , שהינן בסה"כ משפחתיות קצת יותר גדולות מהממוצע , במין קטגוריה שהיתה אמורה להיות מכוניות המנהלים האמיתיות , שם שוכנות נציגות נוספות כמו הונדה אקורד ופולקסווגן פאסאט .
הקאמרי היא מכונית גדולה . היא משתרעת על אורך של 4.81 מטר , רוחב של 1.82 מטר ומתנשאת לגובה של 1.48 מטר , אשר יחד עם בסיס גלגלים של 278 ס"מ , מציעה מכונית מרווחת למדי אשר מעניקה שפע של מקום הן לנהג ולנוסע שלצידו והן לילדים מאחור .

טויוטה קאמרי מבחן דרכים

טויוטה קאמרי מבחן דרכים

סביבת הנהג בקאמרי נעימה לעין ועדיין נראית טוב למרות שהיא נמצאת רגע לפני החלפה . איכות ההרכבה גבוהה כצפוי וכך גם איכות החומרים . שילוב הצבעים הבהירים יחסית תורם לאווירה הנעימה בתא הנוסעים ויחד עם המושבים הנוחים ונעימים למגע , מתקבלת סביבת נוסעים נעימה ומפנקת.
עם זאת , רמת האבזור האמצעית אותה קיבלתי , נמוכה משמעותית מהרמה הבסיסית של הקאמרי בארץ ( GLI ) וכוללת מזגן עם בקרת אקלים מכאנית , בקרת שיוט, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, חיישני אורות , חישוקים קלים ,דיבורית מקורית ומושב נהג חשמלי . בארץ תקבלו בנוסף : מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , מחליף ל 6 דיסקים , מחשב דרך, תאורת פנים עשירה יותר , חיישני גשם , דיפוני עץ יוקרתיים יותר למראה ועוד , אך בדרך תוותרו על מושב נהג חשמלי ודיבורית מקורית אשר מוצעים יחד עם תוספות רבות כמו גג חשמלי וריפודי עור בדגם המאובזר יותר . בסעיף הבטיחות , מצוידת המכונית כסטנדרט ב 8 כריות אוויר ובקרת יציבות .
מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר , המפיק 167 כ"ס ב 6,000 סל"ד ( 2.5 ליטר 169 כ"ס בארה"ב )  ומומנט של 22.8 קג"מ ב 4,000 סל"ד . יחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית עם 6 הילוכים , מספקת המכונית ביצועים טובים יחסית עם תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 9.3 שניות ומהירות מירבית של 205 קמ"ש . בפועל , מרגישה הקאמרי זריזה למדי ולא נרשמה שום בעיה של סחיבה או היעדר כח ביציאה לעקיפות מהירות .
בכל סוגי הכבישים בהם נהגנו , אשר כללו גם לא מעט כבישים משובשים , שמרה הקאמרי על נוחות נסיעה גבוהה למדי , אשר הפתיעה גם אותי . תנודות המרכב מרוסנות באופן נכון, ואפילו ההיענות לפקודות ההיגוי די בסדר . ההגה עצמו רך באופן יחסי , אולם אינו מנותק לחלוטין מהכביש ובהחלט לא מרגיש כהגה אמריקאי טיפוסי .
תצרוכת הדלק לאורך המבחן היתה די טובה ועמדה על 10.5 ק"מ לליטר .אפילו מעט יותר טוב מהתצרוכת המשולבת הממוצעת המדווחת העומדת על 10.1 ק"מ לליטר . להישג הטוב יחסית , סייעו כבישי האוטוסטרדות הארוכים בארה"ב יחד עם החשש מהשוטרים האמריקאים אשר רודפים אחר עברייני תנועה בנחישות וגרמו לי לנהוג סביב 100-110 קמ"ש לאורך מרבית הדרכים .

טויוטה קאמרי מבחן דרכים

טויוטה קאמרי מבחן דרכים

 

עוד מחדשות רכב