טויוטה קורולה החדשה 2016 – מבחן דרכים

טויוטה קורולה, המשפחתית הנמכרת ביותר בארץ ובעולם, זוכה לדגם מחודש הכולל בין השאר שדרוג האבזור הבטיחותי והבטחה להיות המשפחתית הכי בטוחה בישראל. יצאנו להתרשם ולתהות אם בעידן הג'יפונים יש לה עוד מה להציע.

ששי כהן 05 באוג, 2016
טויוטה קורולה החדשה 2016

בדיוק 3 שנים לאחר שהחל שיווק הדור ה-11 בארץ של טויוטה קורולה, המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל ב-4 שנים האחרונות, נחתה בחודש החולף מתיחת הפנים לדגם האמורה להזריק קצת רעננות למכונית מול המתחרות החדשות, עד להצגת הדור הבא בעוד כשנתיים בערך. הדור הנוכחי ששווק כאן משנת 2013, היה לנמכר ביותר מבין 6 הדורות ששווקו משנת 1991 בארץ, ומסר ב-3 השנים האחרונות כ-12,900 עותקים, הודות למוניטין האמינות המוצלח שמתלווה לדגם, הכולל גם את שמירת הערך הטובה בקרב המשפחתיות בארץ, עם ירידה של 34% ב-3 שנים (לפי מחירון לוי יצחק), הנמוכה מהדגמים המתחרים. יחד עם זאת, בעידן בו שוק המשפחתיות סובל מנטישת הלקוחות לעבר קטגוריות הג'יפונים למיניהן, הדגמים המשפחתיים נזקקים לשיווק נמרץ על-מנת להשאיר את הלקוחות " בבית ". במאזדה לדוגמה אימצו  את גרסת ה-2.0 ליטר החזקה והמאובזרת של ה- 3 כדגם הבסיסי ( גם ללקוחות הליסינג ). מה יש לקורולה המחודשת להציע? יצאנו לבדוק.

מה נשתנה?
במסגרת מתיחת הפנים לדגם, זוכה הקורולה המחודשת לחזית מעודכנת המזכירה במעט את האוונסיס הגדולה יותר, וכוללת יחידות תאורה חדשות עם תאורת LED ליום, גריל, מכסה מנוע ופגוש חדשים. בצידי הרכב זוכים ידיות פתיחת הדלתות לציפוי כרום ובחלקה האחורי רושמת המכונית יחידות תאורה בטכנולוגיית LED ופס כרום רוחבי האמור להקנות לרכב תחושה יוקרתית יותר. מעבר לכך, מדובר באחת המשפחתיות המרווחות בסגמנט, הודות לבסיס גלגלים של 270 ס"מ, המעניק מרווח נאות הן ליושבים מלפנים והן ליושבים מאחור הנהנים ממרחב נדיב ביחס למקובל בקטגוריה. נפח תא המטען נדיב גם הוא ועומד על 452 ליטר המספיקים לשימוש משפחתי.טויוטה קורולה החדשה 2016 - חזית נאה ואלגנטית יותר טויוטה קורולה החדשה 2016 – חזית נאה ואלגנטית יותר
תא נוסעים משודרג
בתוך תא הנוסעים רושמת הקורולה המחודשת סביבת נהג ונוסעים מעודכנת, הכוללת עדכונים קוסמטים קלים, אופציה לשילוב ריפודים בהירים וצבע בז' בדיפוני הדלתות ולוח השעונים, המעניקים לרכב תחושה יוקרתית יותר ואווירה נעימה מבעבר. הקורולה הינה המכונית הראשונה של טויוטה בישראל, שזוכה גם למערכת המולטימדיה החדשה ( Toyota Connected ) המהווה את גרסת טויוטה למערכת ה- Connected של חברת כלמוביל  יבואנית יונדאי ומיצובישי , המציעה שלל אפליקציות ותוספות למערכת השמע, רק שבמקרה של טויוטה מדובר בחבילת יישומים המותקנים על גבי המערכת המקורית של טויוטה ולא על מערכת חלופית בהתקנה מקומית. כך מציעה המערכת החדשה מסך "7 במקום "6 עד כה, גימור טאבלטי חלק ונאה יותר, 20 אפליקציות כולל מערכת ניווט WAZE, פאנגו, קישוריות למרכזי שירות ומכירה, הסטוריית טיפולים ועוד.טויוטה קורולה החדשה 2016 - תא נוסעים משודרג, מערכת מולטימדיה מתקדמת ואופציה לגוונים בהירים לתחושה נעימה יותר טויוטה קורולה החדשה 2016 – תא נוסעים משודרג, מערכת מולטימדיה מתקדמת ואופציה לגוונים בהירים לתחושה נעימה יותר
לצד מערכת 2 TOUCH TOYOTA עם מסך מגע "7 ,מצלמה אחורית ודיבורית המגיעה כסטנדרט בדגם ה- SUN הבסיסי המיועד בעיקר לחבורת ליסינג, מצוידת המכונית גם בבקרת שיוט, כניסת AUX ו- USB, מראה פנימית מתכהה בעת סנוור, תאורת LED אחורית ו-LED קדמית ליום, ותאורת פנים עשירה. רכב המבחן שהיה ברמת הגימור הגבוהה GLI, כלל בנוסף: חישוקי "16 קלים, בקרת אקלים דיגיטלית, כניסה והנעה ללא מפתח וקיפול חשמלי של מראות הצד, הדורש תוספת קלה של 3,000 ש"ח למחיר.
המשפחתית הבטוחה ביותר
מעבר לכך מתגאים ביבואנית גם בהיותה של הקורולה למכונית המשפחתית הבטיחותית בישראל, הודות לשדרוג הנרחב בחבילת הבטיחות, שסייע למכונית להשיג את הניקוד הבטיחותי הגבוה ביותר של משרד התחבורה למשפחתית בארץ. יאמר לזכותו של היבואן שבמקרה של הקורולה לא חסכו באבזור הבטיחות, וכל הדגמים משווקים כסטנדרט עם 7 כריות אוויר, מערכת קדם התנגשות הכוללת בלימת חירום אוטונומית, מערכת להחלפת אור דרך/גבוה אוטומטית, מערכת התרעה על סטיה מנתיב ומערכת זיהוי תמרורי דרך, המתלווים לציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.טויוטה קורולה החדשה 2016 - וותיקה אך עדיין נאה למראה טויוטה קורולה החדשה 2016 – וותיקה אך עדיין נאה למראה
ביצועים, צריכת דלק
מתחת למכסה המנוע מצוידת הקורולה החדשה באותה יחידת כח המוכרת מהדגם היוצא, הכוללת מנוע 1.6 ליטר המפיק  132 כ"ס ב- 6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 16.32 קג"מ ב- 4,400 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או אוטומטית רציפה עם 7 הילוכים אותה קיבלנו למבחן. בשונה ממה שקורה בדגמים אירופאים, בטויוטה לא ממהרים לאמץ את מנועי הטורבו הקטנים והיעילים ומסתפקים ביחידת כח וותיקה ומוכחת שמציעה ביצועים ותצרוכת דלק קצת פחות טובים, אך עם אמינות מוכחת וסיכוי נמוך להפתעות לא נעימות. עם 11.1 שניות ל-100 קמ"ש בדגם האוטומטי היא אמנם רחוקה מלרגש, אך בהחלט לא מרגישה כבדה וללא ספק בעלת ביצועים שיספקו את מרבית הלקוחות. כך או כך, אם קיבלתם אותה ממקום העבודה ואתם אוהבים קצת יותר ללחוץ על הגז, אז בעזרת מתג הספורט המשנה קלות את התגובות ולצד התנהגות כביש טובה בסה"כ ואחיזה גבוהה, תוכלו אולי להפיק ממנה גם קצת הנאה. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי שבדגם המחודש זכתה גם לטיפול ושיפור תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע, המספקים נסיעה שקטה למדי. את ימי המבחן סיימה הקורולה עם תצרוכת דלק של 13.3 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים רגועים שכללו גם שלל נסיעות בין עירוניות נינוחות.טויוטה קורולה החדשה 2016 - תאורה אחורית בטכנולוגיית LED כסטנדרט טויוטה קורולה החדשה 2016 – תאורה אחורית בטכנולוגיית LED כסטנדרט
יעד שאפתני
טויוטה קורולה החדשה מושקת בישראל בעידן בעייתי משהו מבחינתן של המכוניות המשפחתיות, בו מתנהל מעבר מאסיבי לשוק הג'יפונים שממשיך לזנק בקצב מדהים. יחד עם זאת, חלק נרחב למדי של לקוחות הדגם, מקבל אותו כרכב צמוד ממקום העבודה, ונכון להיום, מרבית החברות לא ממהרות להעניק לעובדיהן ג'יפון משיקולי תדמית ונהנתנות, ומציעות לרוב את שלל המשפחתיות כאופציה יחידה. במקרה של הקורולה תוכלו לקבל מכונית משפחתית מרווחת מאוד, שקטה ונעימה לנהיגה, עם התואר החשוב "המשפחתית הבטוחה ביותר", שעדין נראית טוב ומרשימה בחניה. עבור הלקוחות הפרטיים ישנם גם את הבונוסים המסורתיים של אמינות, שמירת ערך וסחירות, להם משקל נכבד ברכישת רכב בישראל, כאשר בסעיף החובה התלונה העיקרית נוגעת לביצועים שלא מרגשים. היבואן מצידו מאמין שימכור כ-5,000 מכוניות מהדור החדש עד סוף השנה. אנחנו מעריכים שהוא גם יעמוד בזה.