טויוטה קורולה 2008 רובוטית – אמינות

הקורולה הרובוטית משלימה אצלנו 3 שנים ! ומד המרחק מראה 94,670 ק"מ. סיכום תקופה ארוכה יחד , אך עדיין לא נפרדים. 3 שנים חלפו מאז רכשנו את הקורולה הרובוטית בשנת 2008 והעמדנו אותה למבחן דרכים ארוך טווח . 3 שנים שבהם השתדלנו לדווח מדי חצי שנה על האמינות , מחירי הטיפולים והחלפים , תצרוכת הדלק בפועל וכמובן החיים…

ששי כהן 18 ביונ, 2011

הקורולה הרובוטית משלימה אצלנו 3 שנים ! ומד המרחק מראה 94,670 ק"מ. סיכום תקופה ארוכה יחד , אך עדיין לא נפרדים.

3 שנים חלפו מאז רכשנו את הקורולה הרובוטית בשנת 2008 והעמדנו אותה למבחן דרכים ארוך טווח . 3 שנים שבהם השתדלנו לדווח מדי חצי שנה על האמינות , מחירי הטיפולים והחלפים , תצרוכת הדלק בפועל וכמובן החיים איתה בשימוש היום יומי .
למרות שהקורולה הרובוטית לא זכתה לאמון הציבור ואף הוחלפה בתום שנתיים ע"י דגם אוטומטי לשמחת נהגי ישראל , מוכיחה דווקא הקורולה הרובוטית שלנו שהיא בסדר . לא סתם בסדר , אפילו בסדר גמור .
3 שנים = 94,670 ק"מ = 6 טיפולים תקופתיים = 4,114 ש"ח עלויות במוסך + 2 תקלות + ריקול לדוושת התאוצה
האם ניתן לסכם את הקורולה הרובוטית כדגם אמין ? בהחלט . במהלך 3 השנים שחלפו מאז נרכשה , צברה המכונית 94,670 ק"מ , שהם הרבה מעל הממוצע ובהם נדרשה הקורולה רק פעם אחת להיכנס למוסך שלא במסגרת הטיפול התקופתי . באוגוסט 2010 החלה הקורולה לגלות סימני הזדקנות קלילים , אשר התבטאו בהתחממות קלה של המכונית אשר חייבה כניסה לא צפויה למוסך. בשל הקרבה לטיפול הבא ( 75,000 ק"מ ) , הוחלט לשלב את הביקור במוסך יחד עם הטיפול הקטן שבדרך. בדיקת המוסך הצביעה על משאבת מים לא תקינה אשר הוחלפה במסגרת אחריות . בעייה נוספת , קשורה לרדיו המקורי אשר מצויד בצג המאבד שקיפות לאחר שהייה ארוכה בשמש ופוגע ביכולת לקרוא את הנתונים המוצגים בו . פניה למוסך במסגרת טיפול , גררה החלפת רדיו חדש במסגרת האחריות . מספר חודשים לאחר מכן , גם הוא סבל מאותה תופעה , אך נהג הרכב וויתר על האפשרות להפעיל שוב את האחריות וטען שהוא יכול להסתדר עם זה .
עוד לפני כן , בפברואר 2010 הגיעה גם קריאת השירות המפורסמת ( ריקול לדוושת התאוצה ) שעוררה בהלה בקרב לקוחות טויוטה וגרמה לנזק תדמיתי לאמינות המותג. במקרה שלנו , לא נלחצנו מכל הסיפור שנופח מעבר לכל פרופורציה והחלטנו לדחות את ביצוע התיקון למועד הטיפול השוטף.
עלות כל הטיפולים במהלך 3 השנים הסתכמה ב 4,114 ש"ח בלבד ששווים ל 1,371 ש"ח בממוצע בשנה . בהחלט לא נורא . יש לציין שכל הטיפולים בוצעו במוסך מורשה החברה וכוללים עבודה , חלפים ומע"מ ואף הנחה של 10% שאנו מקבלים באופן קבוע . כדי להוזיל עלויות אגב , דרשנו מהמוסך להשתמש גם בחלקים תחליפיים אם ניתן . מעבר לכך , הוחלפו אחרי 80,000 ק"מ 4 צמיגים לחדשים מתוצאת DUNLOP בעלות של 1,280 ש"ח כולל מע"מ .
ת.ז.

דגם : טויוטה קורולה 1.6 , רמת גימור SUN, תיבת הילוכים רובוטית

מספר רישוי : 73-873-66

תאריך עלייה לכביש : 6/08

טיפול ראשון : 18/11/08 , ק"מ 15,900 , עלות 294 ₪

טיפול שני : 20/4/09 , ק"מ 31,000 , עלות 524 ₪
טיפול שלישי : 3/9/09 , ק"מ 45,350 , עלות : 344 ₪
טיפול רביעי : 2/3/10 , ק"מ : 59,274 ק"מ , עלות : 1,085 ₪
טיפול חמישי : 11/8/10 , ק"מ : 72,400 , עלות : 312 ש"ח
טיפול שישי : 29/3/11 : 89,500 ק"מ , עלות : 1,555 ש"ח

טויוטה קורולה 2008 רובוטית

טויוטה קורולה 2008 רובוטית

רכב חברה, רכב חברה …
 
מעבר לכך ,הקורולה אשר הינה בבעלות חברת הייטק , סובלת לכל אורך חייה מנהג אשר מזניח אותה באופן קבוע ומצהיר שמספיקה לה שטיפה אחת רצינית ( בפסח ) ומספר שטיפות אקראיות בהתאם לממטרים בחורף … למרות זאת , בשטיפה האחרונה , נבדק הרכב יסודית ולא נמצאו סימני פגיעה בצבע המכונית .
תצרוכת הדלק ממשיכה להיות טובה גם היום ונעה סביב קרוב ל 12 ק"מ לליטר בממוצע לרכב אשר מחצית מנסיעותיו מתבצעות בדרכים בין עירוניות , עם מזגן דולק במרבית ימי השנה ורגל לא כבדה על דוושת הגז . את תצרוכת הדלק הטובה , ניתן לייחס לא מעט לגיר הרובוטי .
בסה"כ מפגינה הקורולה הרובוטית אמינות מרשימה וממשיכה את המסורת שהורישה לה קודמתה למרות כל ההשמצות של הגיר הקופצני .
הקורולה לא עוזבת אותנו בתום 3 שנים וממשיכה איתנו הלאה . נמשיך לעדכן בטיפול הבא , או אם תופיע פתאום איזו תקלה .

טויוטה קורולה 2008 רובוטית

טויוטה קורולה 2008 רובוטית

 

עוד מחדשות רכב