טיפים לצמצום הוצאות התחזוקה עבור הרכב

מתכננים לרכוש רכב חדש? אחלה, אבל חשוב לזכור שלצד הוצאת הרכישה הגבוהה, מתלוות לעסקה גם שלל הוצאות נוספות. אז אספנו לכם כמה טיפים שעשויים לצמצם לכם את ההוצאות.

מדור שיווקי 16 במאי, 2022
רכב חדש, קרדיט תמונה:.pexels.com

כל בעל רכב יודע, שסכום הכסף הראשוני אותו הוא נדרש להוציא עבור הרכב, הוא רק צעד ראשון בתוך שרשרת ארוכה של הוצאות כספיות – וזה נכון, גם לגבי רכב חדיש ומשוכלל וגם לגבי רכב ישן ופשוט. רשימת ההוצאות כוללת בין היתר: הוצאות עבור דלק, הוצאות עבור ביטוחים (ביטוח חובה, ביטוח מקיף או ביטוח צד ג), טסט, טיפולים ועוד..
החדשות הטובות הן שיש מספר דרכים באמצעותן ניתן להוזיל את ההוצאות – אבל, בכדי ליישם חלק גדול מהן, חשוב לקבל חלק מההחלטות כבר במעמד רכישת הרכב. לכן, אם אתם עומדים לקראת רכישת רכב, ההמלצה היא לקרוא תחילה את הטיפים הבאים:


כמה תשלמו בשנה על תחזוקת רכב?

לפני שנעבור לטיפים, קצת נתונים. עבור הוצאות קבועות על הרכב והוצאות תחזוקה, אתם עתידים לשלם בממוצע סכום הקרוב ל-30,000 ₪ בשנה – כאשר, סכום זה מורכב מביטוחים, רישוי רכב, החזר הון פחת וריבית, מהוצאות דלק, מטיפולים ותיקונים ומהוצאות נלוות. מדובר בעלויות גבוהות במיוחד – והחדשות הפחות טובות הן שגובה ההוצאות נמצא בעלייה מתמדת.

בחירה מושכלת ברכב

אז זה אומנם נכון כשאתם בוחרים ברכב, אתם אמורים לקחת בחשבון את גובה התקציב אותו אתם יכולים להקצות למטרה – ולא תמיד התקציב הזה יספיק לכם בכדי לרכוש רכב חדש וחסכוני. יחד עם זאת, חשוב שתתחשבו גם בעובדה שכיום, תוכלו למצוא גם לא מעט פתרונות מימון שאולי כדאי לשקול. בכל מקרה, בבחירת הרכב, יש לקחת בחשבון כי להחלטה באיזה דגם רכב אתם עתידים לבחור, יכולה להיות השפעה גדולה ומשמעותית על סכום הכסף אותו תשלמו עבור ההוצאות השוטפות. ולכן, כדאי להכניס למשוואה נתונים נוספים הנוגעים להרגלי הנסיעה שלכם – לדוגמא, רכב בגיר ידני יהיה כרוך לרוב בעלות נמוכה יותר, בהשוואה לרכב בעל גיר אוטומטי מאותו דגם – יחד עם זאת, אם אתם משתמשים ברכב לנסיעות עירוניות וכחלק מכך, עומדים בלא מעט פקקים, קחו בחשבון שאם תרכשו רכב עם גיר ידני, ההוצאות אותן תשלמו עבור הדלק יהיו גבוהות – מעבר לכך, רכב עם גיר ידני נחשב גם לקשה יותר למכירה ומדובר בפרמטר שגם אותו צריך לקחת בחשבון.
בחירה ברכב חשמלי או היברידי יכולה גם היא להוביל להפחתה בתוצאות התחזוקה (הדלק).

היכרות עם כל האפשרויות

פעולה נוספת בה כדאי לנקוט זה להכיר את כל האפשרויות השונות באמצעותן אתם יכולים ליהנות מרכב ובין היתר: עסקאות ליסינג, רכישת רכב 0 קילומטר (אשר מאפשרת למעשה ליהנות מרכב חדש במחיר מוזל), רכישת רכב יד שניה ורכישת רכב מהיבואן. מיותר לציין שלכל אחת מהאפשרויות יש את היתרונות והחסרונות שלה, כמו גם את האנשים עבורם היא מתאימה יותר ופחות.
בכל מקרה, סקירה של האפשרויות השונות, על היבטיהן השונים, תאפשר לכם להגיע למסקנה מה הכי נכון מבחינתכם מהבחינה הכלכלית – לדוגמא, אם אתם מעוניינים ברכב חדש ואתם מבקשים לשלם בעבורו סכום כסף מופחת, כדאי לכם לשקול את הנושא של רכישת רכב בעסקת 0 קילומטר, יחד עם זאת, כדאי לשים דגש גם על העובדה, שהעסקה הזאת, מגיעה עם "אותיות קטנות" על פיהן הוא נרשם כיד שניה – כאשר, הבעלים הראשון הוא חברת הליסינג ממנה אתם רוכשים את הרכב – שיקול אשר יכול להשפיע על הנושא של ערך הרכב. כאמור, הוצאות התחזוקה עבור הרכב, יכולות להסתכם בסכומי כסף גבוהים – יחד עם זאת, אם מקבלים החלטות מושכלות ונבונות, קיימת אפשרות לחסוך לא מעט בהוצאות ולכן, כדאי להקדיש את הזמן והמחשבה הנדרשים.