טכנולוגית: נחשפה פולקסווגן גולף החדשה 2020

עם יותר מ-35 מיליון עותקים מ-7 דורות, עכשיו יש לפולקסווגן גולף דור חדש, שנראה אמנם די דומה לקודמו, אך מצויד בטכנולוגיה עשירה, אבזור נדיב מאי פעם ואפילו 5 גרסאות היברידיות, אבל תגיע לישראל רק בעוד שנה.

ששי כהן 25 באוק, 2019
פולקסווגן גולף החדשה 2020

45 שנה לאחר שהוצגה לראשונה פולקסווגן גולף, המכונית הנמכרת ביותר של פולקסווגן ואחד הדגמים הנמכרים ביותר בעולם לאורך השנים (יותר מ-35 מיליון עותקים מ-7 הדורות של הרכב), חשפה אתמול פולקסווגן את הדור השמיני של הגולף, שלמרות דימיון ניכר (כרגיל) לדור היוצא, מציע המון טכנולוגיה, תא נוסעים שמטשטש כמעט ל-0 את הפער מדגמי יוקרה קומקפטיים ושלל יחידות הנעה חדשות, רגע לפני העידן החשמלי שאולי יביא גם לסיום עידן הגולף. 

לצד אבולוציה של עיצוב הדור היוצא של הגולף, הכולל חזית חדשה ונאה יותר למראה, עדכונים קלים במבט מהצד ועדכונים שונים לחלקה האחורי של המכונית, שומרת גם הגולף החדשה על המראה השמרני המסורתי של הרכב, שנראה ללא ספק מודרני, אך מתקשה לחדש באמת. בנוסף, מציע הרכב גם צמיחה קלה במידות עם תוספת של 2.6 ס"מ לאורך המכונית (4.28 מטר) ותוספת של 1.6 ס"מ לבסיס הגלגלים (263.6 ס"מ), האמורים להשפיע באופן זניח על מרחב הפנים.

פולקסווגן גולף החדשה 2020

8 דורות של פולקסווגן גולף

בתוך תא הנוסעים רושמת הגולף קפיצת מדרגה משמעותית, עם אימוץ שפת העיצוב החדשה של פולקסווגן, הכוללת לוח שעונים דיגיטלי "10.25, מסך מולטימדיה מרכזי "8 ("10.25 בדגמים הבכירים), עם קישוריות מלאה וקבועה לאינטרנט, המחליף את מרבית המתגים הקונבציונלים, כאשר אלו שעדיין נותרו, זוכים גם הם לממשקי מגע איכותיים (כולל מתג האורות המסורתי שעובר לעידן המגע). בנוסף, ידית ההילוכים המסורתית הוחלפה בג'ויסטיק חביב למראה ואיכות החומרים וההרכבה עלו שלב נוסף, כאשר ברשימת האופציות תוכלו לקבל לראשונה גם תאורת אווירה נעימה לשעות הלילה. נדמה שהפער עם הקומפקטיות היוקרתיות מצטמצמם בדגם החדש כמעט לאפס.

פולקסווגן גולף החדשה 2020

הגולף החדשה זוכה גם לחמש גרסאות היברידיות חדשות (גולף  eTSI), לא מהסוג שמוכר מטויוטה פריוס או יונדאי איוניק (היברידי מלא), אלא יחידות היברידיות זעירות 48V (מיקרו היברידיות) המסייעות בעיקר לזינוק מעמידה או שיוט במהירויות גבוהות. מדובר ב-3 דגמים מיקרו היברידים בהספקים של 110-150 כ"ס, כאשר לצידם ישווקו גם 2 גרסאות פלאג-אין הייבריד (גולף GTE) המפיקות 204/245 כ"ס ומסוגלות לנסוע עד 60 ק"מ על חשמל בלבד.

לצידן של הגרסאות ההיברידיות החדשות, תוצע הגולף גם עם מנועי בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שיפיקו 90/110 כ"ס, צמד מנועי דיזל בהספקים של 115/150 כ"ס וגרסה המונעת בגז המפיקה 150 כ"ס. בגדמים הנ"ל מבטיחה פולקסווגן חיסכון של 10-17% בצריכת הדלק, לצד פליטת מזהמים נמוכה מבעבר.

בסעיף הבטיחות תכלול הגולף את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, לצד חידושים חצי אוטונומים ואפשרות תקשורת עתידית בין רכבים נוספים בסביבה למניעת תאונות אפשריות.

פולקסווגן גולף 2020 החדשה תגיע לישראל ככל הנראה רק ברבעון האחרון של 2020. 




עוד מחדשות רכב