טסלה מפתיעה גם בעלויות עמדת הטעינה והביטוח לטסלה מודל 3

החדירה השקטה (מצד היצרן) והרועשת מצד התקשורת של טסלה לישראל חשפה מחירי דגמים אטרקטיביים לדגמים, אך השבוע נחשפו גם כמה יעלו עמדת הטעינה של טסלה וביטוח מקיף לטסלה מודל 3. מסתבר שגם כאן יש בשורות.

ששי כהן 12 בפבר, 2021
טסלה מודל 3

התחלת השיווק החשאית של טסלה בישראל והרעש התקשורתי הנרחב סביב המחירים האטרקטיביים שמציע היצרן בישראל, ממשיכים גם לסעיפי ההוצאות הנוספות שמתלוות לרכישת הדגמים החדשים בישראל, כאשר בימים האחרונים החלו להיחשף גם מחירי עמדות הטעינה הביתיות של טסלה ומחירי הביטוח.


אז כמה תעלה לכם עמדת טעינה ביתית של טסלה?

החברה שנבחרה לעת עתה להיות המתקינה הרשמית של עמדות הטעינה הביתיות של טסלה בישראל היא אפקון תחבורה חשמלית, מקבוצת אפקון החזקות ושלמה, המפעילה כיום את רשת הטעינה הארצית הגדולה והרחבה ביותר בישראל למען כלל נהגי הרכב החשמלי בישראל. לחברה ניסיון בהתקנה ותפעול של אלפי מטענים בישראל כולל תחנות טעינה מורכבות לאוטובוסים, בתים משותפים, חברות מסחריות ועוד.

בטסלה ממליצים להתקין את ה- Tesla's wall connector לטעינה נוחה בבית. עמדת הטעינה הזאת מספקת עד 70 ק"מ לשעת טעינה ועלות העמדה נקבעה על 1,999 ש"ח כולל מע"מ, אך לא כולל התקנה. (עלות עמדות טעינה ביתיות נעה עד כה בין 1,500 ל-6,000 שקלים). חשוב להבין שהתקנת עמדת הטעינה דורשת נקודת חשמל בצמוד לחניה של הרכב ולכן כל התקנה דורשת תמחור שונה בהתאם לעלויות התקנת תשתית החשמל במקום.

במקביל, כל טסלה תסופק בישראל עם 2 סוגי כבלי טעינה כלולים במחיר המכונית: כבל עם חיבור פשוט (ואיטי) לכל שקע חשמל ביתי רגיל (כבל 220V סטנדרטי) וכבל "Mode 2" המתחבר לכל עמדת טעינה ציבורית.

עמדות הטעינה הציבוריות המהירות של היצרן, ה- Superchargers יהיו זמינות לשימוש בקרוב בתל אביב וחיפה ובהמשך השנה גם בבאר שבע ובאילת.

ביטוח מקיף וחובה לטסלה מודל 3

חברת הביטוח שמציעה לעת עתה ביטוח לדגמי טסלה היא חברת הפניקס שחתמה על הסכם ייחודי עם היצרנית לביטוח דגמי היצרן בישראל. גם כאן בניגוד להערכות הראשונות שדיברו על מחירי ביטוח גבוהים, הצעה שהגיע לידי WHEEL חשפה מחירים אטרקטיביים ונמוכים משמעותית מהמקובל בדגמי יוקרה. כך למשל, הצעת מחיר לטסלה מודל 3 מגרסת הבסיס שלה, שהוגבלה לזוג מעל גיל 40 עם היעדר תביעות ב-3 שנים האחרונות, עמדה על 867 שקלים לביטוח החובה ו-2,457 שקלים לביטוח המקיף לשנה. בהסכם הביטוח כלולים גם שירותי גרירה (שתסופק ע"י חברת שגריר), כיסוי צד ג' עד 2 מיליון שקלים, ביטוח פנסים ומראות ותיקון הרכב במידה והוא מעורב בתאונה במוסכי טסלה בלבד (אין מוסכי הסדר). אל אלו הצטרפו גם ביטול השתתפות עצמית מעל נזק של 2,000 שקלים ורכב חלופי במקרה של טוטאלוס או גניבה מסגמנט מכוניות המנהלים. דבר נוסף, במקרה של ההצעה הספציפית הזו גם לא נדרשה מערכת מיגון מעבר למה שמגיע עם הרכב (ללא מערכת איתור שלרוב עולה כמה אלפי שקלים נוספים). יחד עם זאת, חשוב לזכור שמחירי הביטוח נתפרים לפי סוגי הלקוחות, עברם הביטוחי, גילם, מקום מגוריהם בארץ, תוספת לנהג חדש/צעיר ועוד, כך שהמחיר עשוי להשתנות משמעותית בין סוגי הלקוחות. לפי המודל הביטוחי של טסלה, החברה תידע בהמשך גם לאפיין את הלקוח לפי אופי הנהיגה שלו (מחשב הרכב המתקדם יודע הכל על הנהג…) ולהתאים באופן אישי מקסימלי ביטוח עתידי, המתחשב באופי הנהיגה שלו (ספורטיבי/ רגוע), מס' הק"מ השנתי, שעות הנהיגה העיקריות ועוד.