טעויות נפוצות שאנשים עושים בזמן נהיגה

למרבה הצער, אחוז נכבד מתאונות הדרכים נגרם בשל טעויות אנוש. למרות הנתון המתסכל הזה, רוב האנשים חוזרים על אותן טעויות קבועות במהלך הנהיגה, בין אם מתוך הרגל, חוסר מודעות או אדישות לסביבה.

מדור שיווקי 23 בינו, 2023
קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

ביטוח רכב מגן על נהגים בשלל תרחישים, אבל עליכם קודם על להגן על עצמכם. לשם כך, החלטנו להצביע עבורכם על כמה מהטעויות הנפוצות ביותר, בניסיון למנוע מכם לחזור עליהן.


מראות לא מכוונות היטב

המראה האחורית ומראות הצד אינן קישוטים. אלה כלים חשובים ברכב, שעוזרים לכם לראות מה יש מאחוריכם ומשני צידי הרכב שלכם. חשוב מאוד לוודא שהמראות נמצאות במיקום הנכון. עם זאת, נהגים רבים מסתובבים עם מראות שאינן מכוונות כראוי. זה יכול להוביל לתאונות. מיקום לקוי של מראות צד גרוע במיוחד, מכיוון שהוא עלול להיות מסוכן בעת מעבר נתיב. למרות שתמיד תהיה "נקודה עיוורת" במראות הצד, הבעיה מתעצמת כאשר המראה מכווננת בצורה כל כך גרועה, עד שנהגים מסתכלים על ידית הדלת של הרכב שלהם ולא על הרכבים האחרים. חשוב לבטל את הנקודה העיוורת עד כמה שניתן.

חוסר שימוש באיתות

רבים שוכחים שאיתות הוא מאפיין בטיחות חשוב, שמודיע לנהגים אחרים סביבכם מה הכוונות שלכם. כשאנשים לא משתמשים באיתות כדי לציין שהם מחליפים נתיב בכביש מהיר, או עומדים לבצע פניה, זה מאלץ את הנהגים מאחוריכם ולידכם להגיב למעשיכם בשנייה האחרונה וללא אזהרה. כך קורות תאונות. תקפידו לאותת בכל פעם שאתם פונים או מחליפים נתיבים.

תנוחת ישיבה גרועה

זה אולי לא נראה כמו עניין גדול. אחרי הכל, אתם יושבים בצורה נוחה ברכב, וזה כל מה שחשוב, נכון? ובכן, לא. נהגים רבים יושבים יותר מדי אחורה, ובתנוחות שפוגעות בשליטה שלהם ברכב בזמן הנהיגה. זמני התגובה יכולים להיות מואטים כאשר רגליהם של אנשים מתוחות מדי וכפות רגליהם בקושי נוגעות בגז או בבלם. כמו כן, אם אנשים מרגישים בנוח מדי ברכב הם יכולים להיות רדומים, ולא לשים לב למה שקורה סביבם. 

חציית נתיבים תוך כדי פנייה

לאחר השלמת פניות. אנשים רבים אוהבים להטות את הרכב שלהם לרוחב ולהחליף נתיב תוך כדי הסיבוב. הדבר עלול להוביל להתנגשות עם רכבים בנתיבים אחרים שפונים במקביל. 

האצה באור כתום

כולכם יודעים שאור כתום פירושו "להאט" ולא "להאיץ". למרות זאת, כאשר רוב הנהגים רואים את הרמזור מתחלף מירוק לכתום, הם בוחרים ללחוץ על הגז ולא על הברקס. זה מאוד מסוכן ויש להימנע מכך. כמעט בכל פעם שאתם רואים התנגשות בצומת, זה בגלל שמישהו נסע במהירות באור כתום. עדיף להיות זהירים וסבלניים.

אם תנהגו בצורה זהירה, לא רק שתשמרו על חייכם וחיי הסובבים, גם תוכלו להשיג ביטוח רכב זול יותר. אם תציגו היסטוריית נהיגה ללא תביעות או תאונות, תוכלו לשלם פחות על הביטוח בכל חודש.