טעינת רכב חשמלי של אופל

כיצד מטעינים רכב חשמלי, אילו עמדות טעינה יש ואיך שומרים על הסוללה ברכב חשמלי של אופל? כל התשובות בהמשך הכתבה

מדור שיווקי 13 ביונ, 2023
אופל מוקה החדשה 2022

המהפכה החשמלית של ענף הרכב בעיצומה ורכבים חשמליים זוכים לפופולריות הולכת וגוברת. למעשה, במהלך שנת 2022 יותר מ-10% מהרכבים שנמכרו בישראל היו רכבים חשמליים – עלייה עצומה ביחס לשנים קודמות. אופל משתלבת היטב במהפכה הזו עם שני דגמים חשמליים טהורים, אופל MOKKA-e ואופל CORSA-e. אם גם אתם רוצים להתקדם ל-EV אבל לא יודעים כיצד מטעינים רכב חשמלי, מה צריך לדעת על הסוללה ברכב חשמלי וכיצד ניתן להאריך את טווח הנסיעה ברכב חשמלי, כתבה זו נכתבה ממש עבורכם.


כיצד מטעינים רכב חשמלי?

בדיוק כפי שיש לתדלק רכב בעל מנוע בעירה פנימית, כך צריך גם להטעין את הסוללה ברכב חשמלי. לרכב בעל מנוע חשמלי יש שקע טעינה שאליו מחברים את התקע שבכבל המחובר לעמדת הטעינה. הטעינה עצמה פשוטה וקלה, מטעינים בהתאם להנחיות הקיימות בעמדת הטעינה או בספר הרכב.

כיצד ניתן להטעין רכב חשמלי של אופל?

את הרכבים החשמליים של אופל ניתן להטעין משקע תעשייתי בעזרת כבל מיוחד המסופק יחד עם הרכב, בעמדת טעינה AC עם הספק של עד 11 קילו-וואט, או בעמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 100 קילו-וואט.

כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי?

זמן טעינת רכב חשמלי תלוי לא רק בסוג עמדת הטעינה ובהספק שלה אלא גם בסוג הסוללה ברכב חשמלי ובקיבולת שלה. ככלל אצבע, טעינה בעמדת AC תלת-פאזית אורכת בין 5-9 שעות ובדרך כל נהוג להטעין את הרכב בשעות הלילה כדי שיהיה מוכן ליום שלאחריו (בעמדה חד-פאזית הטעינה עשויה לארוך שעות ארוכות עוד יותר). בעמדת טעינה DC בהספק של 100 קילו-וואט למשל ניתן להטעין מ-0-80% בתוך כחצי שעה.

אילו סוללות יש ברכבים החשמליים של אופל?

הסוללה ברכב חשמלי היא זו שמזינה את המנוע באנרגיה. הסוללה צריכה לעמוד בתקני בטיחות מחמירים, להיות מבודדת מפני לכלוך ולחות ולכלול מנגנוני בקרה והגנה מפני התחשמלות. הרכבים החשמליים של אופל מצוידים בסוללות ליתיום-יון מתקדמות בעלות מבנה קומפקטי ועמידות גבוהה לחום. מאחר וביצועי הסוללה ברכב חשמלי מושפעים מאוד מטמפרטורה, סוללות אלו כוללות מערכת ניהול חום אקטיבית שמבצעת אופטימיזציה של טמפרטורת הסוללה. הסוללות מותאמות לטעינה בעמדת AC במתח של 7.4 או 11 קילו-וואט בהתאם לדגם הרכב, וכן בעמדת טעינה מהירה DC עד 100 קילו-וואט. הסוללות מורכבות מ-108 זוגות של תאים ויש להן קיבולת של 50 קווט"ש. לכל צבר תאים יש יחידת ניהול מתח וטמפרטורה והודות למבנה המבוזר, הרכב ימשיך לתפקד גם במקרה של תקלה בחלק מהתאים.

האם יש אחריות על הסוללה ברכבי אופל חשמליים?

הסוללה היא גם אחד המרכיבים היקרים ביותר ברכב חשמלי ולכן היא מגיעה עם אחריות מקיפה. כל כלי הרכב החשמליים של אופל מגיעים עם אחריות על הסוללה ל-8 שנים או 160,000 ק”מ**.

מה משפיע על טווח הנסיעה ברכב חשמלי?

טווח הנסיעה של רכב חשמלי נקבע על ידי קיבולת הסוללה שלו שנמדדת בקילו-וואט/שעה (kWh). ככל שהסוללה גדולה יותר ובעלת קיבולת גדולה יותר, טווח הנסיעה יהיה ארוך יותר. גורמים נוספים שמשפיעים על טווח הנסיעה הם בין השאר היעילות האנרגטית של הרכב, המשקל העצמי של הרכב, האווירודינמיות שלו וסוג ההנעה (אחורית/קדמית/כפולה).

במקביל, טווח הנסיעה מושפע גם ממשתנים נוספים: נסיעה בתוואי הררי צורכת אנרגיה רבה וכך גם נהיגה במהירות גבוהה או עם תאוצות תכופות, והטמפרטורה החיצונית עשויה לפגוע בטווח הנסיעה שכן סוללת הרכב מושפעת מטמפרטורות קיצוניות (גבוהות או נמוכות).

טווח הנסיעה ברכבים החשמליים של אופל

הרכבים החשמליים אופל MOKKA-e ואופל CORSA-e מציעים טווח נסיעה ארוך של 327* ו-349 קילומטרים* לפי תקן WLTP בהתאמה. טווח נסיעה זה מספיק לרוב המוחלט של הנסיעות היומיומיות וכדי לממש אותו יש לנקוט במספר כללים פשוטים.

רכב ללא התקנות חיצוניות כמו מנשאים או דברים דומים יהיה אווירודינמי וחסכוני יותר. באותה המידה יש חשיבות למשקל העצמי של הרכב ולכן רצוי לא להעמיס אותו בציוד לא הכרחי שיכביד עליו. גורם קריטי נוסף שמשפיע על צריכת האנרגיה ועל טווח הנסיעה הוא אופי הנהיגה – נהיגה מתונה ללא תאוצות חריפות תעזור למקסם את טווח הנסיעה שלכם.

ברכבי אופל החשמליים תוכלו לנטר את צריכת האנרגיה בזמן אמיתי על ידי בדיקה של "מחוון הכוח" בלוח המחוונים. כמו כן, מומלץ להיעזר במנגנון הבלימה הרגנרטיבית שממיר אנרגיה קינטית של הרכב לחשמל ומטעין את הסוללה. להארכת טווח הנסיעה יש לבחור בבורר מצבי הנהיגה במצבי BRAKE או ECO-DRIVE שיתרמו לחסכון באנרגיה.

* נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן. נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הסביבה והדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער ביחס לנתוני המעבדה.
** המוקדם מבין השניים, בהתאם לתנאי האחריות המלאים