יבוא אישי של רכב או טרייד אין?

הרחבתם את המשפחה ואתם צריכים להחליף רכב? הרכב הנוכחי שלכם מתחיל לקרטע ואתם חייבים רכב מתפקד? כנראה שאתם צריכים לעשות טרייד-אין ולהתקדם לרכב חדש יותר. ( מדור שיווקי )

ששי כהן 13 בדצמ, 2015
כלמוביל טרייד-אין

הרחבתם את המשפחה ואתם צריכים להחליף רכב? הרכב הנוכחי שלכם מתחיל לקרטע ואתם חייבים רכב מתפקד? או שפשוט התאהבתם בדגם מסוים ואתם מעוניינים לשדרג לדגם הזה? כך או כך, אתם מרגישים שהגיע הזמן לרכישת רכב חדש. אז איך עושים את זה? האם משתלם לעשות זאת באמצעות יבוא אישי או באמצעות סוכנות טרייד אין. מה זה בכלל אומר, מה משתלם יותר ומהם הדברים שאתם צריכים לדעת על שתי האפשרויות? במאמר זה נסקור את הנושא כדי שבסופו תוכלו לעשות החלטה מושכלת.




יבוא אישי של רכב: הקדמה
יבוא אישי של רכב הוא תהליך מעט מורכב, שכרוך בין היתר בתשלומים שונים (תשלומי מסים ותשלומים אחרים), שחרור הרכב מהמכס, ועוד. משרד התחבורה מתיר לכל התושבים בישראל לייבא רכב באופן אישי בכפוף לנהלים ולתקנות שנקבעו על ידו. באופן כללי, כל עוד הרכב מיועד לשימוש אישי ולא מסחרי, ניתן לייבוא רכב באופן פרטי במקום לרכוש אותו מיבואן מורשה. התנאים ליבוא אישי הם תושבות ישראלית, רישיון נהיגה ישראלי בתוקף לסוג הרכב שמעוניינים לייבא, ועמידה בדרישות משרד התחבורה.
בעוד שבעבר מי שעשו יבוא אישי של רכב היו בעיקר עולים חדשים או תושבים חוזרים שהיו מעוניינים להביא עמם את רכבם מחו"ל (ובתוך כך להנות מהטבות מס), או לחלופין אספני רכב שרצו לייבא ארצה דגמים מיוחדים, כיום כל תושב יכול לייבא רכב באופן אישי.
יבוא אישי – יתרונות וחסרונות
יש לא מעט יתרונות ליבוא אישי של רכב. אין ספק שהיתרון הבולט ביותר הוא המחירים הזולים. בישראל מחירי הרכב הם גבוהים למדי ביחס למדינות אחרות, בעיקר בגלל המסים הגבוהים וגם בגלל דמי התיווך המוטלים על רכבים בארץ. יתרון נוסף הוא האפשרות להחזיק בדגם מיוחד, שלא נמכר בארץ באופן רשמי. אך ליבוא אישי של רכב יש גם חסרונות. אמנם, יש חיסכון מסוים במסים ובעלויות התיווך, אך מאידך יש עלויות אחרות: הובלה, ביטוח, אישורים ומסים אחרים. צריך לשחרר את הרכב מהמכס, למלא טפסים רבים ולהשיג הרבה אישורים.בעיה נוספת שעלולה לצוץ היא מציאת חלפים מתאימים ומוסכים מורשים לדגם שאתם מייבאים.
טרייד אין – אופציה חלופית?
אם אתם מתלבטים אם לעשות יבוא של רכב ולא מצליחים להחליט אם היתרונות גוברים על החסרונות, יש אפשרות נוספת שכדאי לכם לשקול: טרייד אין. לכאורה, מה הקשר בין יבוא אישי של רכב לטרייד אין? הרי הרבה אנשים ששוקלים יבוא אישי בדרך כלל מעוניינים לייבא דגם שאין בארץ וטרייד אין לא עוזר בהיבט הזה. מאידך, אם אתם מתעניינים באופציה של יבוא אישי בגלל המחירים הזולים, הרי שגם בטרייד אין ניתן לחסוך לא מעט.
בטרייד אין, במקום למכור את הרכב הישן ולקנות (או לייבא) רכב חדש, אתם פשוט מחליפים את הרכב הישן בחדש בסוכנות רכב, מגרש טרייד אין או חברת ליסינג, ומשלמים את ההפרש. לטרייד אין יש יתרונות רבים: ראשית, נחסך מכם הזמן של לפרסם את הרכב הישן, לענות לטלפונים ולהראות אותו לאנשים שלא בטוח שיקנו אותו. שנית, במרבית חברות הטרייד אין, מתבצעת השבחה של הרכבים שברשותן – שיפוצים ושיפורים שונים, שנועדו להעלות את ערך הרכב מחד, ולמכור לקונים רכב בטוח ואיכותי יותר מאידך.
מבחינת התשלום, יש כאן יתרון נוסף: כאשר מבצעים טרייד אין ניתן להתמקח על המחיר (של הרכב החדש ושל הרכב שאתם מוכרים). בנוסף, לרוב תנאי התשלום של טרייד אין הם טובים יותר בהשוואה לתשלום עבור רכב שנרכש מאדם פרטי. למשל, אפשר לשלם באשראי, בצ'קים דחויים או במזומן לפי בחירתכם.
* הידיעה הינה תוכן שיווקי ממומן