ידע כל רוכש – מה משפיע על עלות הרכב?

כשאנו באים לרכוש רכב, אשר הפך לכלי תחבורה שימושי ונפוץ כמעט בכל בית בישראל, רבים מאיתנו מתחבטים בשאלת העלות, ובמידת ההשפעה שיש לפרמטרים השונים על מחירו הסופי של הרכב. כך, לצד פרמטרים מוכרים למדי, כמו שנתון הרכב, מצבו המכני, מספר הידיים והקילומטראז' שעבר, ישנם גם כאלה שלא כולם חושבים עליהם.

מדור שיווקי 19 ביול, 2022
דאצ'יה 7 מקומות

מתכננים לרכוש רכב?

השימוש התכוף והיומיומי שכולנו עושים עם הרכב, הופך אותו לכלי תחבורה שימושי ונפוץ במיוחד. לפיכך נושא רכישת רכב בהחלט נוגע לכולנו, כשלעיתים אנחנו אף מבצעים מספר לא מועט של עסקאות כאלו במהלך חיינו.


בין אם יצא לכם לבצע עסקאות רכישת רכב ובין אם זו רכישה ראשונה שלכם, אין ספק כי אחד השיקולים העיקריים העומדים אל מול ההחלטה הסופית על סוג הרכב הנרכש – רכב פנאי שטח, רכב קטן וקומפקטי, או כל רכב אחר – הינו שאלת העלות של הרכב. עלות זו נגזרת ממספר פרמטרים שונים, חלקם מוכרים יותר וחלקם קצת פחות.

הפרמטרים המוכרים ביותר המשפיעים על עלות הרכב

למידת ההשפעה של הפרמטרים השונים על עלות הרכב אין תשובה ברורה וחד משמעית.  זאת היות וקיימים לא מעט משתנים שיש לקחת בחשבון לפני רכישת הרכב, באופן שלא מאפשר לקבוע בוודאות מי מהם משפיע יותר על עלות הרכב ומי פחות. יחד עם זאת, מקובל להבחין בכמה פרמטרים עיקריים:

  • שנתון 

ככל שהרכב נמצא על הכביש יותר זמן, כך הערך שלו יורד בהתאם. ירידת הערך הגבוהה ביותר מתבצעת בשנותיו הראשונות של הרכב על הכביש, אז הוא מאבד בין 10% ל – 20% מערכו. 

  • בעלים קודמים

בעלים קודמים, או מספר 'הידיים' שהרכב עבר, זהו נתון נוסף המשפיע על עלות הרכב.  ניתן להבין כי ככל שהוחלפו פחות בעלים, גדל הסיכוי שמצב הרכב תקין יותר. כמו כן, במידה והרכב היה בבעלות ליסינג, הרי שיש להפחית ממחירו בהתאם.

  • קילומטראז'

פעמים רבות, מצבו המכני של הרכב מושפע מממספר הקילומטרים שהרכב נסע. ככל שהרכב נסע יותר קילומטרים (מעל 15 – 20 קילומטרים בממוצע לשנה), הרי שירידת הערך שלו תהיה גבוהה יותר.

הידעת? פרמטרים נוספים המשפיעים על עלות הרכב

אז כן, בהחלט – שנתון הרכב, הבעלים ומספר הקילומטראז' הם פרמטרים המוכרים כמעט לכל מי שמתעניין ברכישת רכב, במידת השפעתם על מחירו. עם זאת, מלבד פרמטרים אלו, ישנם גם כאלה שלא כולנו חושבים עליהם, ואותם בהחלט כדאי להכיר:

  • עונתיות

תקופות השנה הן בין הגורמים המשפיעים על עלות הרכב, הן בשל שנתון הרכב המתחלף בחודש ינואר והן בשל תקופות החגים והחורף, המשפיעות על הביקוש ועל המחיר בהתאם.

  • היצע וביקוש

בדומה למוצרים אחרים, גם בתחום הרכב להיצע וביקוש יש השפעה על המחיר הסופי. ישנם דגמי רכבים מבוקשים ביותר, דוגמת רכב 7 מקומות ורכב SUV, אשר מחירם נחשב ליקר יותר.

  • מט"ח וריבית

נתונים כלכליים אלו משפיעים אף הם בצורה מסוימת על עלות הרכבים בישראל, כאשר ריבית נמוכה מביאה אנשים רבים לקחת הלוואות ולהגדיל את היקף רכישות הרכבים. כמו כן, כאשר שער המט"ח יורד, הרי שעלויות הייבוא יורדות באופן האמור להוזיל את עלויות הרכב.

וכמובן – מבצעים, משא ומתן ומה שביניהם

יכולת המיקוח הישראלית הפכה לשם דבר, ולמען האמת היא יכולה להיות שימושית במיוחד גם בנושא עלויות הרכב ובעיקר בשוק רכבי יד שנייה. אם יש דבר נוסף שאנחנו אוהבים, הוא כמובן מבצעים וימי מכירות מיוחדים, כך שאם תחכו לתזמון הנכון, תוכלו למצוא מבצע אטרקטיבי ו/או אפשרויות תשלום נוחות. ולהוזיל את עלות הרכב בצורה משמעותית.