יד ראשונה מרופא: ג'נסיס G80 במבחן דרכים

ג'נסיס G80 רק נחתה בארץ, וכבר התחבבה על שלל רופאים ומנכ"לים. מה יש לה להציע בקטגורית הסאלון היוקרתית שם מחכות לה מתחרות ראויות כמו מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5 ואאודי A6? יצאנו לבדוק

ששי כהן 20 ביונ, 2021
ג'נסיס G80

מותג היוקרה ג'נסיס חגג לאחרונה 100 ימי שיווק ראשונים בישראל, תקופה קצרה בה הצליחה כלמוביל היבואנית להעלות על הכביש כ-100 מכוניות ראשונות, (מתוך קרוב ל-200 הזמנות שנרשמו עד כה), כמות נאה בהחלט בהתחשב בכך שמדובר במותג יוקרה שנכנס לשוק קטן, צפוף ותחרותי, וזה עוד לפני שהושקו בארץ דגמי ה-G70 וה-GV70 החדשים, שעתידים להיות מנועי הצמיחה העיקריים של המותג בארץ. אם חשבתם כבר שכולם רוצים רכבי פנאי, אז מסתבר שבחלוקת המכירות עד כה לא פחות מ-40% היו מדגמי הסדאן של היצרן, כאשר מכונית הסאלון ה-G80 הובילה את המכירות. אילו לקוחות מאפיינים את הדגם הזה? לפי ג'נסיס, באופן מפתיע משהו, חלק גדול מרוכשי הדגם היו רופאים ומנהלי מחלקות בבתי חולים, מה שאומר שככל הנראה בעוד כמה שנים שנתחיל לראות אותם מגיעים לשוק המשומשות, תצפו להרבה מודעות מהסוג של "יד ראשונה מרופא"…

מכונית סאלון מהפנטת

ה-G80 מצטרפת לקטגוריית מכוניות הסאלון היוקרתיות, שם מחכות לה מתחרות ראויות כמו מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5, אאודי A6 ואחרות, שלא יעשו לה את החיים קלים. יחד עם זאת, מפגש עם הדגם חושף מכונית מעוצבת להפליא, אשר בתוך ים המכוניות שנעות על הכביש מצליחה לבלוט, עם מרכב סדאן בסגנון קופה 4 דלתות, חזית מעוצבת בניחוח בריטי יוקרתי וקווים מפוסלים שיחד עם ממדים גדולים (5 מטר לאורך, 1.92 מטר לרוחב), מעניקים לה נוכחות רבה על הכביש. הדגם משווק ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר רמת הגימור הגבוהה שנבחנת כאן כוללת אבזור עשיר מבחוץ, עם תאורת LED היקפית (שנראית מצוין גם בלילה), פנסי חזית מפוצלים ומתקדמים מסוג "מטריקס LED", חישוקי סגסוגת "19 מעוצבים, סגירת ואקום לדלתות, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה היקפיים, גג זכוכית פנורמי חשמלי וצמד יציאות מפלט מאחור.

ג'נסיס G80

תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים מרווח מאוד (עם בסיס גלגלים מרשים של 301 ס"מ) ואף נעים מאוד לשהייה הודות לשפת עיצוב מודרנית, איכות חומרים והרכבה מעולים והקפדה על יצירת תחושת פרימיום גם במקומות שפחות גלויים לעין. המושבים נוחים מאוד הן מלפנים והן מאחור המושבים, כאשר הקדמיים מחוממים, מאווררים ומתכווננים חשמלית, והנהג נהנה גם ממערכת מסאז' עם 18 אפשרויות עיסוי… אל אלו מצטרפים רשימת אבזור ארוכה במיוחד, הכוללת בין השאר לוח שעונים דיגיטלי "12.3 בטכנולוגיית תלת מימד הניתן להתאמה אישית, מסך מולטימדיה מרכזי עם צג מגע ענק ("14.5), הניתן לשליטה גם דרך ממשק תפעול מרכזי או על ההגה, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, חימום הגה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורים, תאורת אווירה ב-64 גוונים ו"אווירת שמע" בשלל צלילים האמורים לסייע לכם להירגע. הנוסעים מאחור (בד"כ המנהל שיושב שם) נהנים ממושב נוח במיוחד ואווירת פרטיות מושלמת עם וילונות צד אחוריים, וילון מרכזי אחורי חשמלי, ממשק "Control Box" המשולב במשענת היד המרכזית ומציע שליטה על המולטימדיה ומערכת הקול המשובחת מתוצרת Lexicon הכוללת 18 רמקולים, וכן תאורת LED אישית, שליטה על המזגן האחורי ועוד.

ג'נסיס G80

בטיחות מושלמת

בסעיף הבטיחות רושמת המכונית מפרט מרשים כסטנדרט הכולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת שטח מת במראות הצד (הכוללת תצוגת מצלמה חביבה בלוח השעונים), זיהוי תנועה חוצה מאחור ומלפנים עם בלימה אוטונומית גם בצמתים, מצלמות 360 מעלות, התרעת עייפות הנהג, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב, התרעה על שכחת ילדים בספסל האחורי ועוד, נתונים אשר מקנים לה (כמו לכל דגמי ג'נסיס בישראל) דרגת בטיחות 8 הגבוהה ביותר. לאחרונה זכתה המכונית גם בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

ג'נסיס G80

הנעה אחורית ו-304 כ"ס

ה-G80 משווקת בארץ בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים, המפיק 304 כ"ס ומומנט מרבי של 43 קג"מ המתקבל כבר מסל"ד נמוך ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה אחורית. בניגוד למתחרות, לא תמצאו כאן עדיין איזו תמיכה היברידית חשמלית קלה או פלאג-אין, אך מדובר במנוע המשלב ביצועים טובים לצד צריכת דלק נמוכה יחסית, אך בסעיף הידידותיות לסביבה מסתפק בציון לא מחמיא של 14. על הכביש מדובר במכונית זריזה מאוד (6 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 240 קמ"ש), ובכל רגע נתון עומד מספיק מומנט הזמין לרגל ימין ומאפשר תאוצות היסטריות יחסית ןהמון כח לצאת לעקיפה זריזה, לצד אחיזת כביש גבוהה. יחד עם זאת, מכונית ספורטיבית היא לא (וזה גם לא מה שהלקוחות מחפשים) והיא מכוונת הרבה יותר לנוחות נסיעה גבוהה, ואת זה היא עושה מצוין בשיתוף מערכת המתלים האדפטיביים שסופקו ברכב המבחן. בידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע מוצלח ומספק נסיעה שקטה להפליא, אך תחת עומס וסחיטת ביצועים, חודרים רעשי המנוע קלות לתא הנוסעים ואין כאן את החלקות שמאפיינת מנועי 6 צילינדרים לדוגמה. את ימי המבחן סיימה המכונית עם 10 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת ולא מאומצת, נתון מכובד למכונית בגודל ובמשקל כזה שאיננה נתמכת ע"י מערכת היברידית.

ג'נסיס G80

שווה את הכסף?

מחיר ג'נסיס G80 מתחיל ב-385,000 שקל לגרסת הכניסה ו-439,000 שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן, וביחס למתחרות העיקריות מגרמניה, מדובר במחיר שעשוי לחסוך לכם כמה עשרות אלפי שקלים. בעידן בו הרבה אנשים מחפשים ייחודיות ולא עוד מכונית כמו שיש לשכן, הג'נסיס בהחלט מספקת את התמורה, ולצד העיצוב החיצוני והפנימי המרהיב, מדובר במכונית מרווחת, נוחה ומאובזרת למדי, בטיחותית מאוד ועם יחידת כח שמספקת שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק. בסעיף החובה, הדגם עדיין אינו מוצע עם תמיכה היברידית כלשהי ובקטגוריה שבה יש יותר ביקוש להנעה חשמלית (פלאג-אין) לג'נסיס אין עדיין מענה. לצד אלה, בג'נסיס מדברים המון על חווית שירות ברמה שכנראה לא הכרתם (גם אם אתם באים משוק היוקרה) ולקוחות הדגם נהנים לא רק ממנהל שירות אישי (או מנהל חווית לקוח כמו שהם קוראים לזה), אלא גם מחבילת שירות במוסכים כלולה במחיר ל-3 שנים (עד 6 טיפולים) ששווה כסף רב. בשורה התחתונה, אם אתם עדיין מאלה שמעדיפים מכונית סאלון ועדיין לא נכנעתם לאופנת הג'יפונים, כדי שתכניסו את הרכב הזה בסיבוב נסיעות המבחן הבא שלכם.

עוד ממבחני דרכים