יד שנייה : הונדה סיוויק 5 דלתות

עם הגעתה לארץ , סבלה הסיוויק המעוצבת ממחיר מופרז ונמכרה בכמויות זניחות. דווקא כיום ,כמשומשת היא מציעה עסקה מפתה. הדור הנוכחי של הונדה סיוויק, החל את דרכו בארץ עם הגעתן בשנת 2006 של משפחת הסיוויק החדשה אשר כללה דגמי סדאן 1.8 ליטר ידני ואוט' , דגם האצ'בק מעוצב מאוד עם מנוע 1.8 ליטר וגיר ידני…

ששי כהן 15 במאי, 2010

עם הגעתה לארץ , סבלה הסיוויק המעוצבת ממחיר מופרז ונמכרה בכמויות זניחות. דווקא כיום ,כמשומשת היא מציעה עסקה מפתה.

הדור הנוכחי של הונדה סיוויק, החל את דרכו בארץ עם הגעתן בשנת 2006 של משפחת הסיוויק החדשה אשר כללה דגמי סדאן 1.8 ליטר ידני ואוט' , דגם האצ'בק מעוצב מאוד עם מנוע 1.8 ליטר וגיר ידני או רובוטי , דגם דיזל ידני 2.2 ליטר ובפסגת המשפחה דגם ה טייפ R הספורטיבי עם מרכב 3 דלתות , מנוע 2.0 ליטר, גיר ידני  ו 201 כ"ס.
מבין 4 דגמי הסיוויק החדשים  זכה להצלחה דגם הסדאן הסטנדרטי אשר הפך להיות אחד הדגמים המשפחתיים הנמכרים ומבוקשים ביותר בקרב הלקוחות הפרטיים ונמכר באלפי יחידות מדי שנה. 3 הדגמים האחרים המגיעים מהמפעל בבריטניה , סבלו לעומת זאת מביקוש נמוך למדי אשר נבע מחוסר חיבה בארץ לדגמי דיזל ידניים , מכירות נמוכות באופן מסורתי לדגמים ספורטיבים ( בדגם הטייפ R ) ומתמחור בעייתי לדגם ה 5 דלתות אשר נבע ממחיר פרימיום ללא הצדקה לדגם אשר נמכר בכמויות זניחות בשנים 2006-2008. השינוי הגיע בינואר 2010 , עת הגיעו לארץ דגמי הסיוויק שעברו מתיחת פנים קלה ועימם הפחתת מחיר חדה של 30,000 ש"ח לדגם ה 5 דלתות , אשר יחד עם מעבר לגיר אוטומטי 5 הילוכים במקום הרובוטי , הביאו לפריחה במכירות מכונית ההאצ'בק המעוצבת.
הפעם , בחרנו להתמקד בדגם ההאצ'בק משנת 2006 המצוייד בגיר רובוטי ולראות איך הוא שורד את השנים

הונדה סיוויק 5 דלתות

הונדה סיוויק 5 דלתות

נתחיל בעיצוב : דגם ה 5 דלתות של הסיוויק היה ונשאר עדיין גם היום – 4 שנים אחרי , אחד הדגמים המשפחתיים המעוצבים ויפים ביותר בארץ.  זה מתחיל בחרטום המרשים המצוייד ביחידות תאורה מקצה לקצה , ממשיך במבט צד החושף מבנה כאילו קופה עם דלתות אחוריות חבויות בזכות ידיות פתיחה נסתרות , חצאיות צד נמוכות וקשתות פלסטיק לבתי הגלגלים המשלימות את המראה. מבט אל חלקה האחורי ממשיך את החגיגה עם ספויילר מובנה כחלק ממכסה תא המטען , שוב יחידות תאורה מקצה לקצה וצמד מפלטים ספורטיבים למראה בעלי עיצוב משולש קרבי ומפתה. גימיקים נוספים כוללים מכסה דלק ספורטיבי ( אך מצועצע מעט ) ,אנטנה נסתרת אשר משולבת בחלון האחורי ובדגם המבחן שברמת גימור " ספורט " , גם חישוקי "17 ספורטיבים אשר מצויידים בצמיגים ספורטיבים במידות לא שיגרתיות : 225/45 R17 .

הונדה סיוויק 5 דלתות

הונדה סיוויק 5 דלתות

בניגוד למקובל בתעשיית הרכב, בה עיצוב חיצוני מושקע , נעצר ברגע שנכנסים לתא הנוסעים, כאן בחרו מעצבי הסיוויק להמשיך את ההתפרעות לתוך תא הנוסעים. התיישבות במושב הנהג, חושפת לפניו קוקפיט חללי עם לוח שעונים מעוצב מאוד , אשר שונה מכל לוח שעונים של משפחתיות אחרות.  לא פחות מ 3 צגים דיגיטלים עומדים לרשות הנהג, שפע מתגים , ולהרגשת הספורט גם לחצן התנעה ודוושות מחוררות.
אבזור הרכב כולל כסטנדרט מעבר לחשמול המקובל  : מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת שמע מקורית תומכת MP3 עם שליטה מההגה , מחשב דרך, חיישני רוורס , תא כפפות מקורר ומראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית . דגם הספורט שנבחן כאן , כולל גם חישוקים " 17 קלים עם צמיגים רחבים, גג זכוכית פנוראמי עם תריס חשמלי , בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם  וריפודי קטיפה . אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות והמכונית זכתה ב 4 כוכבים בתחילת דרכה , אשר הועלו ל 5 עם מתיחת הפנים בתחילת 2009. בסעיף הגימיקים ניתן למנות קיפול מושבים אחורים רב מצבים , תפעול להילוכים ממתגים בהגה והיעדר צמיג רזרבי שבמקומו מסופקת ערכה לתיקון פנצ'רים הכוללת גם קומפרסור מקורי. בתמורה מקבלים משקל מופחת התורם לתצרוכת הדלק וכן תא מטען ענק עם רצפה כפולה אשר מאפשרת העמסת מטענים גדולי מידות.

הונדה סיוויק 5 דלתות

הונדה סיוויק 5 דלתות

קיפול מושבים אחורי חכם , עם שפע של אפשרויות לטובת העמסות שונות.
ביצועים , נוחות נסיעה
הסיוויק מצויידת במנוע בנפח 1.8 ליטר בעל הספק של 140 כ"ס אשר שודך עד תחילת 2009 לתיבת הילוכים רובוטית עם 6 הילוכים. למרות העיצוב הספורטיבי , המכונית איננה ספורטיבית אך מציעה ביצועים מעט יותר טובים מהממוצע בסגמנט המשפחתיות עם 10.9 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 205 קמ"ש. שלוב המנוע והגיר מתפקד טוב למדי בד"כ , אולם הגיר הרובוטי הינו חד מצמדי ודורש הסתגלות . בנסיעה רגועה , החלפות ההילוכים חלקות למדי וכמעט לא מורגש נדנוד הרכב, אולם ככל שהנסיעה הופכת להיות אגרסיבית ומהירה יותר, מורגש אופיו של הגיר אשר מעביר לנוסעים טלטולים בהחלפות ההילוכים והנסיעה הופכת להיות פחות נעימה. יחד עם זאת , מרגישה הסיוויק מהירה למדי ואחיזת הכביש טובה מאוד . ההגה די מדוייק ואינו מנותק מהמתרחש על הכביש.
הסיוויק מכונית שקטה למדי וצמד המפלטים משחררים לאוויר צליל נעים ומעט ספורטיבי. בנסיעה , מספקת המכונית תא נוסעים שקט למדי והבידוד טוב למדי מרעשי חוץ ומנוע אשר מתקשים לחדור לתא הנוסעים אפילו בנסיעה אגרסיבית עם משיכת הילוכים לסל"ד גבוה .  איכות ההרכבה גבוהה למדי וברכב המבחן שעבר 52,000 ק"מ , לא נרשמו רשרושים מיותרים בתא הנוסעים. נוחות הנסיעה מעט בעייתית , לא מעט עקב השימוש בחישוקי " 17 עם צמיגים בחתך נמוך, הדואגים להעביר לך חלק גדול מתחלואי הכביש. בדגם הקומפורט הבסיסי , הנוחות טובה יותר עקב שימוש בצמיגים קונבציונלים יותר וחישוקים קטנים יותר. המרווח לנוסעים מצויין ותא המטען הגדול –  480 ליטר לפני קיפול המושבים מוסיף לשימושיות ומאפשר בזכות הדלת החמישית וקיפול מושבים לרצפה שטוחה , העברת חפצים גדולים בשעת הצורך.

הונדה סיוויק 5 דלתות

הונדה סיוויק 5 דלתות

 

 

 

עוד מחדשות רכב