יונדאי איוניק ארוך טווח: רחובות-אילת ב-81 שקל !

את זה שיונדאי איוניק היא מכונית מאוד חסכונית בתוך העיר כבר מזמן הבנו, אבל עד כמה היא חסכונית בדלק בנסיעות בין עירוניות ארוכות? 20.5 ק"מ לליטר בממוצע מהמרכז לאילת יספק אתכם?

ששי כהן 09 בפבר, 2019
יונדאי איוניק 2019

בחודש החמישי למבחן ארוך הטווח שאנו מבצעים ליונדאי איוניק, המכונית הנמכרת ביותר בישראל אשתקד, החלטנו להתמקד בצריכת הדלק של המכונית לעומק ויצאנו לסיבוב המסורתי מהמרכז לאילת, כדי לבדוק האם הרכב ההיברידי שידוע בצריכת הדלק המעולה שלו בעיר (21.3 ק"מ בממוצע ברכב המבחן שלנו), מציע גם צריכת דלק טובה בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר, שם היעילות של היחידה ההיברידית פחות באה לידי ביטוי, ואולי אפילו עשויה לפגוע בנתון עקב משקל הסוללות הגבוה המשפיע לרעה על צריכת הדלק?


כך מצאנו את עצמנו ביום חורפי חמים בחודש ינואר יוצאים למבחן צריכת הדלק מחוץ לעיר, שכלל מסלול מרחובות לאילת דרך מצפה רמון, הכולל פקקי תנועה של בוקר, נסיעה בקצב מהיר בכביש 6, נסיעה מפותלת והררית באזור מצפה רמון והתחברות בהמשך לשיוט נינוח בכביש הערבה עד אילת. בניגוד למבחן הדלק שעשינו לפיג'ו 3008 בחודש החולף, בו נסענו במטרה להשיג את צריכת הדלק הטובה ביותר (ללא מזגן, ללא חלונות פתוחים, ללא עקיפות ובקצב איטי שלא עבר את ה-100 קמ"ש), במקרה של האיוניק, דרשנו נהיגה רגילה, שכללה 3 נוסעים מבוגרים ברכב, קצב מהיר יחסית שהכביש פתוח, עקיפות מתי שצריך, מזגן פועל וכו'. בקיצור, בלי לתת הנחות מיוחדות לרכב, ולא במטרה להשיג את צריכת הדלק הנמוכה ביותר בתנאים לא מציאותיים.

יונדאי איוניק 2019

מחשב הדרך מזייף?

במבחן התוצאה, האיוניק לא אכזבה: עם ההגעה לאילת, נכנסנו לתחנת דלק, תדלקנו את מיכל הדלק ל-FULL וגילינו שצרכנו 15.62 ליטר ל-316 ק"מ, נתון השווה ל-20.2 ק"מ לליטר בממוצע במציאות, כאשר מחשב הדרך שאופס בתחילת הנסיעה הראה נתון קרוב מאוד של 20.5 ק"מ לליטר, המצביע על אמינות גבוהה בהצגת הנתונים. במחירי הדלק של חודש ינואר 2019 באילת נטולת המע"מ, מדובר היה ב-80.78 שקל לצד. תוצאה מדהימה לרכב משפחתי.

יונדאי איוניק 2019

תל אביב אילת ב-80.78 שקל !

מעבר לצריכת הדלק המרשימה, לאחר 4 שעות של נהיגה, שכללו עצירה קצרה לקפה באמצע הדרך, יצאנו מהרכב רעננים וללא צורך לעשות מתיחות. מסתבר שגם לאורך נסיעות ארוכות, מספקת האיוניק נוחות נסיעה גבוהה, הן ברמת פעולת המתלים והן ברמת נוחות המושבים.

עם הדלק שתדלקנו ביציאה מאילת חזרה למרכז, המשכנו לנסוע עוד יותר משבוע לאחר מכן עד שהיינו צריכים לשוב לתחנת דלק. ככה זה שיש לכם טווח של 950 ק"מ נסיעה על מיכל דלק בודד…

ק"מ עדכני: 8,800 ק"מ

קישורים רלוונטים מבחן ארוך טווח:

עדכון 1: יונדאי איוניק מבחן דרכים

עדכון 2: יונדאי איוניק מבחן השימושיות

עדכון 3: יונדאי איוניק מחירי טיפולים ואחזקה

עדכון 4: יונדאי איוניק היא המכונית הכי נמכרת בישראל ב-2018



עוד ממבחני דרכים