יונדאי איוניק מתרחבת למשפחת דגמים חשמליים

כחלק מ-"אסטרטגית 2025", חברת יונדאי מוטורס שמה לה למטרה להפוך ליצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם של כלי רכב ידידותיים לסביבה עד שנת 2025, ומודיעה על הקמת מותג חשמלי "איוניק" שיכלול לצד המשפחתית גם צמד דגמי SUV.

ששי כהן 10 באוג, 2020
מותג איוניק החשמלי

יצרנית הרכב יונדאי מודיעה על הקמת מותג חשמלי העונה לשם "IONIQ" אשר ירכז את פעילות הדגמים החשמליים של היצרן, כחלק מאסטרטגיית 2025, בה מקווה החברה להפוך ליצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם של כלי רכב ידידותיים לסביבה עד שנת 2025, עם צפי מכירה של מיליון רכבים חשמליים ונתח שוק של 10% מכלי הרכב החשמליים.


אם עד כה הכרתם את האיוניק כמכונית ההיברידית הפופולרית בארץ בשנים האחרונות, כשלצידה נמכרו קצת פחות מ-100 מכוניות מהגרסה ה-100% חשמלית שלה, במסגרת הקמת המותג החשמלי החדש צפויה האיוניק לכלול לצד גרסת סדאן חדשה של הדור הבא, גם צמד דגמי פנאי חשמליים אשר יפותחו כולם על הפלטפורמה החשמלית החדשה של היצרן, ה-E-GMP.

הראשון להגיע לשוק הוא האיוניק 5, רכב פנאי משפחתי חשמלי אשר צפוי להגיע לשוק כבר במהלך 2021 ומהווה את גרסת היצור של דגם הקונספט "45" שהוצג בתערוכת פרנקפורט ב-2019. שנה מאוחר יותר צפויה להגיע לשוק האיוניק 6, משפחתית סדאן חשמלית, המבוססת גם היא על הקונספט" ‘Prophecy’ שהוצג במרץ האחרון, ובשנת 2024 צפויה יונדאי להיכנס גם לסגמנט רכבי הפנאי הגדולים עם האיוניק 7 (שאולי מרמז על דגם 7 מושבים) שיוצע גם הוא כרכב חשמלי.