יונדאי איוניק 2021 – משפחתית ללא פשרות

יונדאי איוניק חוגגת 40,000 רכבים בישראל, נתון אשר הופך אותה למכונית ההיברידית הפופולרית על כבישי ישראל. עם 20 ק"מ לליטר במציאות, אבזור שעשוי להביך מכוניות שעולות כפול ממנה, בטיחות מושלמת וחוויית נהיגה היברידית, פלא שהצלחת ה- IONIQ בעולם הפכה אותה לתת מותג חשמלי חדש של יונדאי?

מדור שיווקי 05 באפר, 2021
יונדאי איוניק 2021

המשפחתית ההיברידית הפופולרית בישראל

יונדאי איוניק כבר לא חדשה בארץ ולמעשה משווקת כאן קצת יותר מ-4 שנים. למרות שהיא לא היתה חלוצת המשפחתיות ההיברידיות בארץ, היא ללא ספק מובילה את מהפך חדירת המשפחתיות ההיברידיות לשוק, ולמעשה מדובר במשפחתית ההיברידית הראשונה שהצליחה להימכר כאן בכמויות גדולות. עד כמה גדולות? בימים אלו היא חוגגת את מכירת המכונית ה-40,000 בישראל ! נתון מדהים שהפך אותה לא רק למכונית ההיברידית הפופולרית ביותר על כבישי ישראל, אלא גם לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מכל הקטגוריות בשנים האחרונות. הצלחת האיוניק אגב היא לא רק מקומית, אלא גם בעולם כולו, ובעקבותיה החליטה יונדאי העולמית לחזק את המותג עם תת מותג חדש של היצרן העונה לשם "IONIQ", אשר יכלול משפחת דגמים 100% חשמליים שיגיעו בקרוב לשוק. הראשונה מביניהן, האיוניק 5, נחשפה בשבועות האחרונים, צפויה להגיע לארץ לקראת סוף השנה, ולדעתנו עשויה לחולל כאן מהפכה בשוק המשפחתיות החשמליות. אז מה גרם לאיוניק להיות סיפור הצלחה? אם נסכם את זה במשפט אחד, זאת העובדה פחות או יותר שהיא משפחתית ללא פשרות.

מראה מודרני שפונה לקהל רחב ומרכב שימושי

בניגוד למשפחתיות ההיברידיות שקדמו לאיוניק בארץ כמו טויוטה פריוס והונדה אינסייט אשר סבלו מעיצוב שונה וחריג (בשל המאמץ להציג מבנה אווירודינמי יעיל אנרגטית), מהסוג שגורם לאנשים או לאהוב את הרכב או לתעב את המראה שלו, בפיתוח האיוניק השכילו מעצבי יונדאי לעצב מכונית משפחתית מודרנית ומרשימה, הנהנית ממרכב אווירודינמי יעיל להפליא (מקדם גרר של 0.24 Cd) והופעה שגרתית יחסית מהסוג שלרוב מתחבב על כולם. בנוסף, מדובר גם במרכב 5 דלתות שימושי, אשר פותח במיוחד לרכב היברידית, מאחסן את הסוללה ברצפת הרכב, מה שמשאיר לכם תא מטען גדול מהמקובל (563 ליטר עד תקרת הרכב), הכולל גם גלגל רזרבי וכמובן דלת תא מתרוממת עם החלון, המאפשרת יחד עם קיפול המושבים האחוריים נפח אחסון מרשים ואופציה להובלת גם פריטים בגודל חריג בשעת הצורך.


20 ק"מ לליטר במציאות !

יש הרבה מתחרות בקטגוריית המשפחתיות המבטיחות לפי נתוני היצרן צריכת דלק של 17 או 18 ק"מ לליטר בממוצע, ובמציאות לרוב מציעות צריכת דלק משולבת של 12-15 ק"מ לליטר, ואם מרבית נסיעותיכם מתבצע בתוך העיר, אז אתם יכולים לצפות לנתון גם הרבה פחות מרשים, נהיגה במכונית היברידית מציעה חיסכון עצום בעלויות התדלוק ונתוני צריכת דלק הנמוכים בעשרות אחוזים מדגמי בנזין או דיזל רגילים. כך במקרה של האיוניק, נתון של 20 ק"מ לליטר במציאות הוא נתון שניתן להשיג ללא בעיה מיוחדת (גם אם מרבית נסיעותיכם בתוך העיר) ונהגים המקפידים על כללי הנהיגה החסכונית יכולים להשיג נתונים טובים עוד יותר, מה שמתורגם לטווח נסיעה סביב ה-900 ק"מ למיכל דלק, המרחיק את הביקורים בתחנת הדלק וחוסך כסף רב.

יונדאי איוניק 2021

נוחות ואבזור שעשויים להביך לעיתים דגמי יוקרה

חווית הנהיגה במכונית היברידית המצוידת במנוע חשמלי ומנוע בנזין, מתורגמת לנהיגה חלקה ושקטה מאוד ביחס לממוצע. במקרה של האיוניק, היחידה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי בהספק של 32 קילו וואט, המפיקים הספק משולב של 141 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, מה שמאפשר ביצועים נאים (11.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש), מהירות מרבית של 185 קמ"ש ונהיגה לא רק חלקה ומפנקת, אלא גם שקטה מאוד עם בידוד מצוין של רעשי חוץ ומנוע. בגרסה המעודכנת של המערכת ההיברידית תוכלו לא רק לנסוע על חשמל בלבד במהירויות עירוניות נמוכות, אלא לעיתים גם בשיוט רגוע במהירויות גבוהות בכביש המהיר. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה, בין השאר הודות למתלה אחורי רב-חיבורי המסייע לגיהוץ האספלט הישראלי.

יונדאי איוניק 2021

בסעיף האבזור, רמת הגימור "Supreme" מציעה רשימת אבזור ארוכה, העשויה להביך לא מעט דגמי מותגי יוקרה שעולים לפעמים כפול או יותר. ברשימת האבזור תמצאו תאורת LED היקפית, חישוקי סגסוגת "17, קיפול מראות חשמלי משלט הרכב, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת "Welcome" המזהה את התקרבותכם לרכב ומאירה באור בהיר ונעים את ידיות הדלתות בשעת חשיכה, כניסה והנעה ללא מפתח, ובתוך תא הנוסעים גם לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 התומכת באנדרואיד אוטו- ואפל קאר-פליי וכוללת מצלמת רוורס עם פסי הכוונה, מושב נהג מתכוונן חשמלית ! , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי ועוד.

בטיחותית 

גם בסעיף הבטיחות, מרשימה האיוניק עם חבילת בטיחות מקורית ומתקדמת, הכוללת את מיטב מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק, לרבות התרעת שמירת מרחק (כולל זיהוי הולכי רגל) ובלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות הנהג, 7 כריות אוויר ועוד. רמת הגימור Supreme כוללת בנוסף התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור וחיישני רוורס. מעבר לכך, מדובר במכונית שזכתה בציון מלא של 5 כוכבים בריסוק, במבחן האירופאי של EuroNcap.

יונדאי איוניק 2021

אחריות נדיבה

יונדאי איוניק משווקת בישראל עם אחריות מקיפה של 5 שנים לרכב, או 7 שנים למערכת ההיברידית, מה שאומר שלקוחות אשר רוכשים את הרכב ומחזיקים אותו לדוגמה 3 שנים, מוכרים את הרכב עם שנתיים נוספות של אחריות לרכב ועוד 4 שנים למערכת ההיברידית, מה שאמור להעניק שקט גם לרוכש הבא. מיש שיתכנן להחזיק את הרכב לתקופה ארוכה יותר ועדיין חושש מעלויות הסוללה, אז במקרה הזה כלמוביל היבואנית מציעה את האפשרות לשדרג את אחריות הסוללה לשנים נוספות בעלות של כמה מאות שקלים לשנה (בכפוף לתקנון). לאחרונה אגב, גם התפרסם בתקשורת שהסוללה של האיוניק הינה גם הזולה ביותר לרכישה מבין הדגמים ההיברידים/חשמליים המשווקים בארץ…

שווה את הכסף? 

בהחלט. במחיר של 143,990 שקל בו מוצעת כיום יונדאי איוניק ברמת הגימור הבכירה שלה "Supreme", מציעה האיוניק חבילה משפחתית איכותית ומשובחת, המשלבת בין חוויית נהיגה היברידית נוחה, זריזה ושקטה, לתא נוסעים שימושי, מרווח ועם רמת אבזור מפנקת. אל אלו מצטרפים גם צריכת דלק נמוכה במיוחד, אופי ירוק כצו האופנה וציון של 5 כוכבים בריסוק, ההופכים אותה לדעתנו לאחת המשפחתיות הטובות ביותר כיום בישראל, הן כחדשה והן כמשומשת.












עוד ממבחני דרכים