יונדאי אינסטר נחשף רשמית – ג׳יפון חשמלי ואיכותי שצפוי להיות זול במיוחד

יונדאי אינסטר הינו רכב פנאי קטן וחשמלי שיוצע ב-2 גרסאות לבחירה, עם הספק עד 115 כ״ס, טווח נסיעה עד 355 ק״מ והבטחה לתא נוסעים מרווח, מאובזר, בטיחותי ושימושי מהמקובל. המחיר הבסיסי באירופה צפוי להיות עד 25,000 אירו.

ששי כהן 27 ביונ, 2024
יונדאי אינסטר

יונדאי מצטרפת לסגמנט החשמליות הקטנות והעירוניות שצובר תאוצה, עם חשיפתו הרשמי של דגם האינסטר (Inster), רכב פנאי עירוני קטן, המבוסס על דגם הקאספר ששווק בקוריאה מאז 2021, אך עם עיצוב שונה, הנעה חשמלית ולראשונה עם ייעוד לשיווק בכל רחבי העולם.ֿ


האינסטר הינו ג׳יפון קומפקטי מסגמנט ה-A, באורך של 3.82 מטר, רוחב של 1.61 מטר, גובה של 1.57 מטר ובעל בסיס גלגלים של 258 ס״מ, המספקים רכב מרווח מהמקובל לסגמנט, עם תא נוסעים שיציע מרווח לנוסעים בסגנון המקובל יותר בקטגוריות הסופר-מיני הגדולה יותר. נפח תא המטען עומד על 281 ליטר והעיצוב החיצוני כולל מראה חביב וקשוח משהו, ברוח שפת העיצוב הייעודית לדגמים חשמליים של יונדאי, הכוללת שימוש נרחב במוטיב הפיקסלים, המלווה את הרכב הן מבחוץ והן בתא הנוסעים. ברמת הגימור הגבוהה מצוידת המכונית גם בצביעה דו-גוונית למרכב ותאורה היקפית מלאה מסוג LED.

גם תא הנוסעים עוצב בסגנון דגמי האיוניק החשמליים וכולל שילוב של טכנולוגיה עם לוח שעונים ״10.25 ומסך מולטימדיה ״10.25, לצד שלל מתגים פיזיים לתפעול ידידותי יותר בנהיגה, ושלל פטנטים חכמים לאחסון. הדגם יוצע עם אופציה לספסל קדמי במקום צמד מושבים, אך לעת עתה לא ברור אם גרסה כזו תגיע גם לארץ.

יונדאי אינסטר

אבזור הרכב צפוי לכלול (בהתאם לרמות הגימור) משטח טעינה אלחוטי לטלפון, חימום מושבים קדמיים, תאורת אווירה ב-64 גוונים, ידית הילוכים אלקטרונית, חישוקי ״15 ברזל בגרסת הכניסה או ״17 קלים בגרסה המאובזרת, חימום הגה, גג שמש. חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, אפליקציה טלפונית לשליטה חלקית על הרכב, וחבילת בטיחות מקורית ומתקדמת הכוללת את מפרט הבטיחות הטוב ביותר כיום בקרב מכוניות המיני.יונדאי אינסטר

הדגם יוצע ב-2 גרסאות לבחירה: גרסת הכניסה מצוידת בסוללת 42 קוט״ש המבטיחה טווח נסיעה של מעל 300 ק״מ בתקן ה-WLTP, לצד הספק של 97 כ״ס, המספק תאוצה ל-100 קמ״ש ב-11.7 שניות ומהירות מרבית של 140 קמ״ש. לצידה תוצע גרסה בעלת טווח ארוך יותר וביצועים משופרים, הכוללת סוללת 49 קוט״ש המבטיחה טווח נסיעה של 355 ק״מ בתקן ה-WLTP, לצד הספק של 115 כ״ס, המספק תאוצה ל-100 קמ״ש ב-10.6 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ״ש.

יונדאי אינסטר

זמן הטעינה של הדגמים דרך עמדת טעינה ביתית רגילה נע סביב ה-4 שעות, בעוד הדגמים תומכים בטעינת DC מהירה 120 קילוואט המבטיחה טעינת 10-80% מהסוללה בחצי שעה בלבד.

יונדאי אינסטר תושק כבר בקיץ הקרוב בקוריאה ובמהלך החודשים הבאים תגיע גם לשווקים נוספים ברחבי העולם, כאשר צפי הגעתה לארץ עומד כרגע על תחילת 2025. מחיר הדגם צפוי להיות מאוד תחרותי באירופה ויחל ככל הנראה סביב ה-22-25 אלף אירו. הדגם צפוי להגיע לארץ ככל הנראה בתחילת 2025 ולהתחרות כאן בדגמים כמו סיטרואן e-C3 החדשה ודאצ׳יה ספרינג שצפויים ככל הנראה להקדים אותו, ולנו רק נותר לקוות שהמחיר התחרותי באירופה יתורגם למחיר זול גם בישראל.