יונדאי אלנטרה החדשה נחשפה בקוריאה

יונדאי אלנטרה, המכונית הנמכרת ביותר של יונדאי בעולם, זוכה לדור שישי וחדש, הכולל עיצוב מחודש, אבזור משופר והבטחה לביצועים טובים לצד חיסכון בדלק.

ששי כהן 09 בספט, 2015
יונדאי אלנטרה החדשה

זמן קצר לאחר שפרסמה יונדאי טיזרים על הדור החדש של המשפחתית שלה, חשפה יונדאי בקוריאה את הדור השישי והחדש של יונדאי אלנטרה, המכונית הנמכרת ביותר של יונדאי ברחבי העולם. הדור החדש מחליף את קודמו שהוצג ב-2010 ( יונדאי I35 אלנטרה בישראל ) וישווק בארץ החל ממחצית 2016 כמתחרה לדגמים כמו מאזדה 3, טויוטה קורולה, קיה פורטה ואחרים. ביונדאי תולים תקוות רבות בדגם שימשיך את הצלחת קודמו ומעריכים שימכרו ממנו כ- 700 אלף מכוניות ברחבי העולם בשנת 2016.

יונדאי אלנטרה החדשה

יונדאי אלנטרה החדשה


לצד עיצוב חיצוני חדש, המהווה התפתחות של הדור היוצא ומיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי שהחלה את דרכה לפני כשנתיים, מציעה האלנטרה החדשה מידות מעט יותר גדולות מהדור הנוכחי עם 4.56 מטר באורך ( 2+ ס"מ ) ו- 1.8 מטר ברוחב ( 2.5+ ס"מ ), גובה של 1.44 מטר ובסיס גלגלים של 270 ס"מ האמורים לתרום לתא נוסעים מרווח למדי. מעבר לכך, מדובר במכונית בעלת עיצוב ספורטיבי יחסית ומקדם גרר הטוב בסגמנט העומד על 0.27.



בתוך תא הנוסעים, זוכה האלנטרה החדשה לסביבת נוסעים חדשה, המאופיינת בחומרים איכותיים יותר והבטחה לבידוד טוב יותר מרעשי חוץ. הדגם החדש כולל גם אבזור משופר, שיכלול כאופציה מערכת מולטימידיה מתקדמת של Harman Kardon, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, פתיחת תא מטען חשמלית עם נפנוף של הרגל ושלל מערכות בטיחותיות הכוללות : מערכת בלימה אוטומטית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת התראה על רכב בנמצא ב"שטח המת " במראה ועוד.
יונדאי אלנטרה החדשה

יונדאי אלנטרה החדשה


מתחת למכסה המנוע, תוצע ככל הנראה בתחילת הדרם האלנטרה עם מנוע ה- 1.6 ליטר מסדרת ה- GDI עם הספק של 132 כ"ס ומומנט מרבי של 16.4 ק"מ, שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. לעת עתה, יונדאי לא מפרסמת נתוני ביצועים וצריכת דלק, מעבר להצהרה על שיפור בשני הפרמטרים הנ"ל, ונותר לקוות שעד שהיא תנחת בארץ, אולי היא תוצע כבר עם מנוע טורבו חדש בהיצע.
יונדאי אלנטרה החדשה תיחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט שתיפתח בשבוע הבא ותגיע לארץ לקראת סוף הרבעון השני של 2016.