יונדאי סונטה החדשה 2020 במבחן דרכים ראשון

"מכונית הפרימיום הראשונה של יונדאי" כך מתאר היבואן את הסונטה ההיברידית החדשה שנחתה בארץ, המציעה עיצוב מפתה, יחידת כח חזקה וחסכונית במיוחד בדלק ורמת אבזור שנלקחה מעולמות היוקרה. האם נמצאה כאן המכונית הטובה ביותר שתוכלו לרכוש בארץ עד 200,000 שקל? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 31 באוק, 2020
יונדאי סונטה החדשה 2020

קצת יותר משנה וחצי לאחר שעזבה את הארץ יונדאי סונטה בשל המיסוי הירוק המעודכן של 2019 שהוציא אותה מקבוצת זיהום האוויר 2 והפך אותה ללא רלוונטית בישראל, חוזרת מכונית המנהלים של יונדאי לארץ בדור חדש לחלוטין, עם יחידה היברידית חדשה שהצליחה שוב להיכנס לקבוצת הזיהום 2 וליהנות מהטבות המס המאפשרות לה תמחור תחרותי. הסונטה שבעבר נחשבה לאחת ממכוניות המנהלים המצליחות בישראל, חוזרת לסגמנט מכוניות המנהלים המתכווץ, שם מחכה לה בעיקר סקודה סופרב שמובילה את השוק ומשאירה הרחק מאחור את כל המתחרות. אבל ביונדאי לא באו לשחק משחקים ולהיות עוד שחקן שולי בקטגוריה, בהשקת הדגם החדש בארץ הצהיר ניר גרוסמן מנהל המותג: " באנו להוות תחרות אמיתית לסופרב ולמכור כמות גדולה של מכוניות מדי שנה". מה יש לה להציע והאם היא עשויה לאיים על שליטת הסופרב? יצאנו לבדוק.

סונטה דור 4

בניגוד להערכות הראשונות שדיברו על חזרתה של הסונטה לארץ בגרסת טורבו בנזין 1.6 ליטר, בסופו של דבר נחתה המכונית בארץ בגרסה היברידית בלבד, המתאימה יותר לעידן החיסכון בדלק וידידותיות לסביבה. הדור הרביעי של הסונטה פותח על שלדת ה-K3 החדשה של היצרן, המבטיחה שדרוג של הבטיחות, היעילות והיכולות הדינמיות של הרכב. חיצונית, מציעה המכונית עיצוב משובח ומרשים שמשך הרבה מבטים על הכביש, ברוח שפת העיצוב החדשה של היצרן אותה נראה גם בדגמים חדשים נוספים שיגיעו בעתיד, עם חזית מרשימה למראה, גריל יוקרתי בסגנון "אסטון מרטין", ויחידות תאורה מסוג LED הנמתחות על מכסה המנוע וממשיכות בקו כרום העוטף את הרכב. גם חלקה האחורי של המכונית מציג עיצוב מקורי ומעניין והעיצוב המרשים תורם למקדם גרר מעולה של 0.24CD המשפיע על ביצועי הרכב. מעבר לכך, מדובר במכונית מנהלים גדולה ומרווחת עם 4.9 מטר לאורך, 1.86 מטר לרוחב ובסיס גלגלים של 285 ס"מ המספק מרווח פנים נאה. אם התרגלתם לרכבי פנאי, עם גובה של 1.44 מטר היא לא ממש תעשה עליכם רושם. נפח תא המטען נדיב ועומד על 510 ליטר ועדיין לא וויתרו על ציודו של הרכב בגלגל רזרבי.


תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים שללא ספק עוצב בהשראת דגמי יוקרה. עיצוב סביבת הנהג והנוסעים מרשימים מאוד, ושילוב הצבעים של רכב המבחן (מושבי עור בצבע קאמל עם דיפוני עור המדפנים גם חלקים מהדלתות והדשבורד) תורם לאווירה היוקרתית, וכך גם איכות החומרים וההרכבה. אם ככה נראית יונדאי, לא ברור לנו כמה מותג היוקרה שלהם ג'נסיס שיושק בקרוב בארץ יוכל לחדש ולהצדיק תג מחיר גבוה משמעותית (אל דאגה, יש להם מה להציע…). בנוסף תמצאו גם גלגל הגה בעיצוב החדש של היצרן, שמשות עבות יותר התורמות לבידוד הרכב מרעשי חוץ, ורשימת אבזור ארוכה כבר מרמת הגימור "פרימיום" הכוללת: התנעת הרכב מרחוק, תאורת LED חיצונית מלאה, חישוקי גלגלים "17 קלים, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה, ווילונות מובנים בחלונות האחוריים, בורר מצבי נהיגה, חיישני גשם ואורות, חיישני רוורס מקוריים, חימום מושבים קדמי ואחורי, חימום הגה, מערכת שמע יוקרתית של BOSE עם 12 רמקולים ותאורת אווירה בפנים הרכב.

רמת הגימור הגבוהה יותר "לימיטד" הנבחנת כאן כוללת בנוסף לוח שעונים דיגיטלי "12.3, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, זכרונות למושב הנהג, איוורור למושבים הקדמיים ועוד.

יונדאי סונטה החדשה 2020

בטיחות

גם בסעיף הבטיחות מציגה הסונטה החדשה חבילת אבזור שנלקחה מעולם היוקרה, העושה שימוש באמצעות 3 חיישני מכ"ם, 12 חיישני קול ו -5 מצלמות, וכוללת התרעת שמירת מרחק (כולל זיהוי הולכי רגל, דו גלגלי) עם בלימה אוטונומית (כולל בצמתים וכיכרות), תיקון סטייה מנתיב עם שמירת מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, החלפת אורות אוטומטית, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, זיהוי שטח מת במראות הצד, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, 9 כריות אוויר, התרעת ערנות הנה, מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב, מערכת תזכורת למניעת שיכחה במושב האחורי ועוד.

יונדאי סונטה החדשה 2020

 

רמת הגימור LIMITED מציעה בנוסף: מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה, מצלמות הקפיות ומערכת הצגת צילום חי של "שטח מת" על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב. הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap משום שהוא לא משווק באירופה ומגיע לארץ בתקינה אמריקאית.

יונדאי סונטה החדשה

בתחילת הנסיעה שכללה את הירידות מירושלים לכיוון המרכז, הראה מחשב הדרך 1.5 ליטר ל-100 ק"מ ! (נתון אופטימי למדי). מעבר לכך, שימו לב למצלמת השטח מת המשולבת בלוח השעונים

על הכביש

על הכביש מציעה הסונטה חווית נהיגה נעימה ומפנקת: מדובר ברכב שקט מאוד שרק לחיצה בריאה על דוושת הגז תגרום לרעש המנוע לחדור קלות לתא הנוסעים. מתלי הרכב מציעים פשרה טובה בין אחיזה לנוחות ומספקים במרבית סוגי הכבישים נוחות נסיעה טובה. מתחת למכסה המנוע מצוידת המכונית ביחידת כח היברידית  מסדרת ה-SMARTSTREAM החדשה של היצרן, הכוללת מנוע בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 192 כ"ס ומומנט מכובד של 37.5 קג"מ כבר ב- 1,770 סל"ד. מדובר בדגם ההיברידי היחיד שמשודך גם לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים ולא רציפה או רובוטית כמקובל. כשיוצאים לדרך, הסונטה מכוונת בעיקר לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה. הביצועים נאים עם 9.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 192 קמ"ש, אך לא היינו מתנגדים לתאוצה קצת יותר חזקה, מהסוג שמספקת לכם היום כמעט כל משפחתית טורבו קומפקטית. יחד עם זאת, את היתרון הגדול של יחידת הכח תפגשו בתחנת הדלק, עם ביקורים שיהפכו לנדירים יותר. עם 19 ק"מ לליטר בממוצע שהציעה מכונית המבחן וטווח נסיעה של קרוב ל-900 ק"מ על מיכל דלק בודד, מדובר במכונית חסכונית מאוד בדלק.

יונדאי סונטה החדשה 2020

שווה את הכסף?

במחיר החל מ-181,900 שקל לגרסת הפרימיום או 195,900 שקל לגרסת הלימיטד המאובזרת יותר הנבחנת כאן, מציעה יונדאי סונטה החדשה לא פחות מתמורה מצוינת לכסף. היא נראית יפהפיה, מציעה תא נוסעים מרווח ואיכותי בניחוח עמוק של דגמי יוקרה, היא כוללת רשימת אבזור ארוכה במיוחד, חבילת בטיחות מרשימה ויחידת כח היברידית המציעה שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק וחוויית נהיגה מפנקת, שקטה ונינוחה. בסעיף החובה, לא היינו מתנגדים לקיזוז קל בנתוני התאוצה. אל אלו מצטרפים גם אחריות של 5 שנים לרכב ו-7 שנים למערכת ההיברידית, האמורים לסייע לכם בשקט נפשי. בשורה התחתונה, נדמה שהסונטה החדשה יכולה להתמודד היטב על תואר המכונית הטובה ביותר שתוכלו לרכוש כעת בארץ במחיר עד 200,000 שקלים ! זאת כמובן אם תסכימו לוותר על ג'יפון בחניה.




עוד ממבחני דרכים