יונדאי סונטה 2020 החדשה תוצע עם אופציה לגג סולארי

יונדאי סונטה ההיברידית החדשה זוכה לעיצוב, מנוע ותיבת הילוכים חדשים ואופציה ייחודית לגג סולארי המטעין את הסוללות תוך 6 שעות. תגיע לישראל ?

ששי כהן 22 ביול, 2019
יונדאי סונטה 2020

מספר חודשים קצר לאחר שעזבה את ישראל יונדאי סונטה בשל המיסוי הירוק המעודכן שהפך אותה ללא רלוונטית לשיווק בארץ, חושפת יונדאי את הדור הבא של הסונטה ההיברידית, שיגיע לשווקים ב-2020.



לצד עיצוב חדש לחלוטין (הכמעט זהה לסונטה הרגילה שהוצגה לאחרונה), עם מראה אלגנטי-ספורטיבי וחזית חדשה מקורית ומעט קשה לעיכול (לטובת המראה האווירודנמי), תוצע הסונטה ההיברידית החדשה עם אופציה לגג סולארי המאפשר טעינת הסוללות בתוך 6 שעות כאשר הרכב חונה בחוץ, חידוש אשר לטענת יונדאי עשוי לספק לכם עוד 1300 ק"מ של נסיעה בשנה על-חשבון השמש. מעבר לכך, נרשם יתרון נוסף לגג הסולארי, כאשר הוא אמור לספק טעינה קבועה לסוללות בתקופה של אחסון ארוך של הרכב, מה שמונע מהסוללה להתרוקן. מעבר לכך, לצד צמיחה של מידות הרכב, גם נפח תא המטען גדל מ-440 ליטרים ל-510 ל' בדגם החדש.
יונדאי סונטה 2020

בתוך תא הנוסעים מציעה הסונטה ההיברידית החדשה קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור הנוכחי, עם עיצוב מודרני הכולל מיעוט מתגים, מסך מולטימדיה מרכזי "8 בדגם הבסיסי או "10.25 בגרסאות הבכירות, לוח שעונים דיגיטלי, ושפע של תוספות שיוצעו במספר רמות גימור, לרבות טעינה אלחוטית לסמארטפון, תאורת LED אדפטיבית, מצלמת דרך מקורית, חימום לכל המושבים ואפליקציית תפעול הרכב מהנייד הכוללת אפשרות לפתיחת הרכב, הנעתו, כיוונון מושב הנהג לפי המשתמש (תומכת במספר משתמשים) ועוד.

יונדאי סונטה 2020

מתחת למכסה המנוע, מצוידת הסונטה החדשה במנוע בנזין חדש בנפח 2.0 ליטרים "Smartstream" אשר פותח כדי להתאים היטב להנעה היברידית, המשודך למנוע החשמלי המוכר ויחדיו משחררים הספק של 195 כ"ס. לראשונה בדגמי יונדאי, משודרגת תיבת ההילוכים האוטומטית 6 הילוכים המוכרת בטכנולוגיית ה- ASC – Active Shift Control החדשה של היצרן, אשר בעזרת דגימת הגיר כ-500 פעם בשניה, יודעת להתאים את מהירות המנוע החשמלי למנוע הבנזין ותיבת ההילוכים, ומאפשרת בכך החלפת הילוכים מדויקת וזריזה יותר, שחיקה מופחתת של תיבת ההילוכים וביצועים משופרים לצד הבטחה לצמצום צריכת הדלק. נתוני הביצועים של הדגם טרם נחשפו, למעט הצהרה על צריכת דלק של 20.1 ק"מ לליטר בממוצע.

יונדאי סונטה 2020

אפליקציה ייעודית לפתיחת הרכב, הנעה, כיוונון המושב לפי משתמש ועוד.

האם יש סיכוי שנראה את הסונטה החדשה בישראל? לדברי היבואן, הנושא נמצא בבחינה מול היצרן, וככל הנראה מה שישפיע בסופו של דבר על הגעת הדגם לארץ, יהיו נתוני פליטת המזהמים שיקבעו אם הרכב יתברג לקבוצת זיהום 2 (ומכאן עם תמחור אטרקטיבי), או שישאר בקבוצה 3 כמו הדור הנוכחי, מה שככל הנראה יפגע בסיכויי הגעתו של הדגם לארץ.