יונדאי סונטה 2021 מתעדכנת ומתייקרת

לאחר שכמעט עזבה את ישראל חצי שנה בלבד לאחר שרק הגיעה, בשל המיסוי הירוק המעודכן, יונדאי סונטה הייבריד מתעדכנת ברמת גימור חדשה ומתייקרת בשיעור חד.

ששי כהן 14 באפר, 2021
יונדאי סונטה החדשה 2020

חברת כלמוביל לא נכנעת למיסוי הירוק המעודכן שנכנס לתוקף בינואר 2021 ופגע משמעותית בהטבת המס שהוענקה ליונדאי סונטה ההיברידית, ולאחר תקופה קצרה של חוסר בהירות ובחינת כדאיות המשך היבוא, החליטה היבואנית להמשיך בשיווק מכונית המנהלים המצליחה בישראל, עם שינויים קלים במפרט, אך גם עם התייקרות משמעותית במחיר.


כזכור, המיסוי הירוק המעודכן שנכנס לתוקף בחודש ינואר האחרון, פגע שוב במכוניות ההיברידיות ולצד הצמצום בהנחת מס הקניה שמוענקת לדגמים ההיברידים בישראל, שינוי שיטת נוסחת המס הירוק שלח גם את הסונטה החדשה לעבור מקבוצת הזיהום 2 ל-3, מה שגרם להתייקרות משמעותית של הדגם. כחלק מהמאמץ להימנע מההתייקרות על המלאי הגדול שהיה בארץ, שחרר היבואן מהמכס את כל המלאי של הסונטה בדצמבר 2020 וכך מכר בחודשים הראשונים של השנה את הדגם במחיר המקורי.

לנוכח הצלחת הסונטה החדשה, שזינקה למקום הראשון בסגמנט מכוניות המנהלים בארץ עם 1,356 מסירות ב-3 החודשים הראשונים של 2021, תוך שהיא משאירה הרחק מאחור את סקודה סופרב שהובילה בשנים האחרונות את הקטגוריה (528 מסירות מתחילת השנה), החליטו בכלמוביל לא להפסיק את שיווק הדגם החדש, אלא לערוך שינוי קל במפרט של גרסת הכניסה, ולעדכן כמובן את מחירי הרכב בהתאם למס החדש.

במסגרת השינויים, רמת הגימור פרימיום הבסיסית עד כה לדגם יוצאת מהארץ ובמקומה מושקת רמת גימור חדשה "Prestige" הכוללת את אותו מפרט, אך מוותרת על ריפודי העור ובתמורה זוכה לגג זכוכית פנורמי נפתח שלא היה קיים בגרסת הכניסה עד כה. רמת הגימור הגבוהה "Limited" תגיע ללא שינוי במפרט.

מחיר יונדאי סונטה 2021 מתייקר ויחל מ-198,900 שקל לגרסת הפרסטיג' (התייקרות של 18,000 שקל), כאשר גרסת הלימיטד תעלה 218,900 שקל (התייקרות של 23,100 שקל).



עוד מחדשות רכב