יונדאי סנטה פה 2019 – מבחן דרכים

יונדאי סנטה פה החדש נחת בישראל עם הבטחה לרמת יוקרה שאינה מוכרת במותגים שאינם פרימיום, אך גם המחיר פרימיום ומתחיל ברבע מיליון שקל או 300,000 שקל לדגם הנבחן כאן. שווה את הכסף?

ששי כהן 05 באפר, 2019
יונדאי סנטה פה 2019

רק לפני כחודשיים זעקו הכותרות בשלל אתרי אינטרנט "יונדאי ברבע מיליון שקל" כשניסו לתאר בצורה מושכת אש את יונדאי i30N, רכב הספורט האמיתי הראשון של יונדאי שנחת בארץ. הרי יונדאי שמובילה את השוק הישראלי כבר שנים מזוהה כמותג עממי שפופולרי בשוק הפרטי ובציי הרכב עם שלל דגמים תחרותיים יותר או פחות, אבל יש גבול לכל מחיר שניתן להצמיד לרכב עם לוגו של יונדאי בחזית. מילא היה בחזית סמל של ג'נסיס (חטיבת היוקרה של יונדאי), אבל חודש לפני השקת הדגם השרירי של יונדאי, נחת כאן גם הסנטה פה החדש, עם תג מחיר התחלתי של רבע מיליון שקל ואפילו 300,000 שקל לגרסה הבכירה, ואף אחד לא התרגש במיוחד מהמחיר. האם זה בגלל שהיא כבר ממש נראית גדולה ויוקרתית?


יונדאי סנטה פה דור 1

פרסומת ליונדאי סנטה פה דור 1 בישראל מ-2003. גם לפני 16 שנה הוא היה יקר.

דור 4

יונדאי סנטה פה, רכב הפנאי הגדול (בארץ) של היצרן, יחגוג בשנה הבאה 20 שנה וארבעה דורות. הדור הרביעי והנוכחי שלו, הושק בארץ בתחילת השנה ומציג עיצוב חיצוני מרשים, אלגנטי ויוקרתי, שסחף שלל מבטים ושאלות מהסביבה בימי המבחן. מדובר גם ברכב גדול מהדור היוצא, עם 4.77 מטר אורך, 1.89 מטר רוחב, 1.75 מטר גובה ובסיס גלגלים של 276 ס"מ, לצד תא מטען סמלי במידה ומנצלים את כל 7 המושבים, או מכובד עם 547 ליטר עם קיפול שורת המושבים השלישית. מעבר לכך, מדובר גם בדגם חדש לחלוטין, שפותח על שלדה חדשה, חזקה וקלה מבעבר.

יונדאי סנטה פה 2019

תא נוסעים בניחוח פרימיום 

כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים מהודר ומעוצב, עם קפיצת מדרגה מרשימה לעומת הדור היוצא בכל הנוגע לעיצוב, איכות החומרים וההרכבה, ותחושת היוקרה שנדפה כמעט מכל פינה בגרסת ה-Luxury שנבחנת כאן. מעבר לכך, מדובר ברכב מרווח למדי, המושבים בשורה האמצעית נעים על מסילה בעזרתה ניתן לקבוע את המרחב לרגליים בין היושבים בשורת המושבים השניה לשלישית והגישה למושבים האחוריים קלה יחסית, בין השאר הודות לאפשרות לחיצת כפתור אחת המאפשרת קיפול מהיר של השורה השניה. יחד עם זאת, השורה השלישית מתאימה בעיקר לילדים, למרות שגם מבוגרים יוכלו להשתחל אליה בשעת הצורך, אם כי בצפיפות יחסית.

יונדאי סנטה פה 2019

דווקא אלו היושבים בשורת המושבים האמצעית, עשויים ליהנות מתחושת מרחב של לימוזינה במידה ולא מנצלים את כל 7 המושבים, עם מושבי עור מתכווננים, מחוממים, נוחים ומפנקים, תאורה עשירה, פרטיות עם וילונות צד אינטגרלים, פתחי מיזוג ושלל יציאות USB.  האבזור נדיב וכולל כסטנדרט: מולטימדיה מקורית עם מסך צף ואפשרות חיבור Android Auto, Apple CarPlay, גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים עם מערכת מיזוג בשורה השניה והשלישית, התנעה וכניסה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, חימום הגה, מושב נהג עם כיוונון חשמלי ועוד, כאשר גרסת המבחן הבכירה כללה גם: ריפודי עור, תאורה ראשית מסוג LED, דלת תא מטען חשמלית, חימום מושבים, מושב ליד נהג חשמלי ועוד.

יונדאי סנטה פה 2019

בטיחות

כחלק מהצהרת יבואן יונדאי בישראל להביא את כל הדגמים במפרט בטיחותי מושלם, גם הסנטה פה החדש רושם חימוש בטיחותי מרשים כסטנדרט, עם בלימה אוטונומית במצבי חירום, מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על עייפות הנהג ו- 6 כריות אוויר, אליהם מצטרפים גם שלל מערכות המוכרות יותר מעולם היוקרה עם: מערכת למניעת שיכחת ילד/ נוסע במושב האחורי, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור ועוד, כאשר אביזר הבטיחות היחיד שמוצע רק בגרסה הבכירה הוא מערכת "יציאה בטוחה" המונעת פתיחת דלתות המושב האחורי במקרה של רכב חוצה המגיח מאחור. במבחן הריסוק של EuroNcap זכתה המכונית גם בחמישה כוכבי ריסוק.

יונדאי סנטה פה 2019

על הכביש

הסנטה פה החדש משווק בארץ ב-2 גרסאות: מנוע טורבו בנזין 2.4 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים, ומנוע טורבו דיזל 2.2 ליטר המפיק 200 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים, אותו לקחנו למבחן. על הכביש מדובר ביחידה חזקה שאינה מתקשה להניע בזריזות את 1.9 הטון של הרכב (לפני נוסעים), עם שפע של מומנט (45.1 קג"מ) הזמין לרגל ימין כבר מ-1,750 סל"ד, המאפשר זינוק מהיר מהמקום (9.3 שניות) וקצב צבירת מהירות מרשים הן בכבישים מישוריים והן באזור הררי גם כאשר הרכב מאוכלס ב-7 נוסעים. לצד אלה, רעש מנוע הדיזל מעט נוכח במהירויות עירוניות נמוכות, אך ככל שהקצב עולה הופכת המכונית לשקטה לחלוטין. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה מאוד לנהיגה, עם מתלים המתמודדים היטב עם איכות האספלט המקומית. את ימי המבחן סיימה המכונית עם צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר בממוצע, כולל מסלול שטח לא קצר בתפריט. מכובד בהחלט.

יונדאי סנטה פה 2019

יכולות נאות גם מחוץ לאספלט, אך בגבולות ההיגיון.

מחוץ לאספלט

הסנטה פה החדש משווק לעת עתה רק בגרסאות 4X4, ומבטיח אחיזה גבוהה לא רק בכביש, אלא גם יכולות בשטח מעבר לשבילים בסיסיים. את המסלול שבחרנו עבורו מאיזור פלמחים למערב ראשון, בקטע הכולל ברובו מסלולי כורכר, אך גם בוץ, מעברי מים קלים ואפילו מסלול דיונות (קליל- לא לדאוג) ארוך וקופצני, בלע הסנטה פה די בקלילות והפגין רמת נוחות גבוהה, יחד עם תצוגה גרפית מרשימה בלוח השעונים, שמתארת בכל רגע נתון איך מועבר הכח בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים, הודות למערכת הנעה כפולה חכמה (בהתאם לבורר מצבי הנהיגה – הנעה קדמית, או חלוקת כח עד 50:50 בין הגלגלים האחוריים לקדמיים).  עוד בנתונים הטכניים תמצאו מרווח גחון של 18.5 ס"מ, זווית גישה של 18.5 מעלות וזווית נטישה של 21.2 מעלות. בשורה התחתונה, ניתן בהחלט לבצע בחברתו טיולי שטח קלים במסלולים לא מאתגרים במיוחד.

יונדאי סנטה פה 2019

החל מ-251,900 שקל

יונדאי סנטה פה 2019 החדש נכנס לקטגוריית רכבי הפנאי 7 מושבים הגדולים, שם מחכים לו מתחרים ראויים כמו סקודה קודיאק ופיג'ו 5008, אשר מציעים מצידם גם גרסאות בסיסיות עם הנעה קדמית במחירים נמוכים משמעותית, מגרסת הבסיס של הסנטה פה שמוצעת כיום ב-251,900 שקל ומגיעה עד 299,000 שקל בגרסת הדיזל המהודרת הנבחנת כאן. יחד עם זאת, הסנטה פה החדש מציע חלופה ראויה לרכבי פרימיום ממותגי יוקרה, ועשוי להתמודד מולם ראש בראש בכל הסעיפים החשובים, כשנקודת התורפה העיקרית מולם הינה היעדר לוגו יוקרתי בחזית… כך או כך, מדובר ברכב פנאי מרשים, מפנק, נוח ובטיחותי שעשוי לקסום לקהל רב, וקבלת הפנים החמה לה זכה הרכב עד כה, עם 316 מסירות ברבעון הראשון של 2019, רובם אגב מגרסת הדיזל הבכירה, מעידים (אם נחזור לפתיח), שאפשר למכור גם יונדאי ברבע מיליון שקל או יותר, ואפילו הרבה !


עוד ממבחני דרכים