יונדאי סנטה פה 2021 החדשה במבחן דרכים

יונדאי ב-300 אלף שקל? הדור החדש של יונדאי סנטה פה, מציע מרכב 7 מושבים מרהיב, מנוע דיזל חזק וחסכוני ותא נוסעים מדיף ניחוח יוקרה, לצד חבילת בטיחות מרשימה המקובלת בדגמים יקרים בהרבה, אך עם המחיר החדש, הוא כבר מתחרה בגרסאות הכניסה של דגמי היוקרה. שווה את הכסף?

ששי כהן 11 בפבר, 2021
יונדאי סנטה פה 2021 החדשה

יבואנית יונדאי מרחיבה את נבחרת דגמי הפרימיום של המותג בארץ, וחצי שנה לאחר שהושקה כאן הסונטה החדשה שהעלתה את הרף במכוניות מנהלים עממיות לגבהים שלא היו מוכרים כאן, נחתו כאן בתחילת השנה גם הפליסייד והסנטה פה החדשים, שני דגמי SUV גדולים ומרשימים במיוחד המבטיחים לדברי היבואן מוצר פרימיום במחיר מיינסטרים. אז לקחנו תחילה את הסנטה פה החדש בגרסת ה-4X4 הבכירה למבחן, כדי לראות אם הוא אכן עומד בהצהרות היומרניות.

סנטה פה דור 4.5

רכב הפנאי 7 מושבים של יונדאי הוצג לראשונה בשנת 2000, ומאז בדיוק של שעון קוריאני, הוצג מדי 6 שנים דור חדש. יחד עם זאת, למרות שהדור הרביעי שלו הוצג ב-2018, הדגם החדש הגיע רק 3 שנים מאוחר יותר ולמרות שביונדאי מדברים על מתיחת פנים לדוק הרביעי, בפועל נדמה שמדובר בדור כמעט חדש לגמרי. מפגש במציאות חושף רכב גדול ומרשים למראה, עם סבכה קדמית חדשה בעיצוב יוקרתי, תאורת LED מלאה היקפית, חישוקי גלגלים "20 בגרסת ה-4X4 (או "18 בגרסת ה-2X4), המציבים אותו כמתחרה כמעט טבעי בסביבת ה-SUV היוקרתיים. מעבר לכך, מדובר ברכב גדול למדי, עם 4.78 מטר לאורך, 1.9 מטר לרוחב, גובה של 1.71 מטר ובסיס גלגלים של 276 ס"מ, המציע מקום ל-7 נוסעים, כאשר הספסל האחורי יכול לאכלס גם צמד מבוגרים בנוחות יחסית, וזאת אם אין להם בעיית גמישות בהשתחלות לשורת המושבים השלישית. נפח תא המטען בניצול כל 7 המושבים סמלי למדי, אך קיפול של שורת המושבים השלישית לרצפת הרכב (בלחיצת כפתור) חושף תא מטען נאה בנפח 571 ליטר, ועדיין עם צמיג רזרבי הממוקם מתחת לרכב.


תא נוסעים יוקרתי ומאובזר במיוחד

כניסה לתא הנוסעים חושפת את אותה שפת עיצוב חדשה אותה פגשנו גם בסונטה החדשה, ועיקרה מראה ותחושה של רכבי יוקרה. איכות החומרים גבוהה וכך גם איכות ההרכבה, קווי העיצוב מרשימים ושילוב הצבעים עם ריפודי עור בצבע קאמל מעצים את תחושת היוקרה, שאיננה נופלת מדגמי יוקרה אמיתיים. גם במקרה של הסנטה פה ננטשה ידית ההילוכים המסורתית ובמקומה תתפעלו את ההילוכים דרך מתגים, מושבי העור מציעים ריפודים ותפירה יוקרתיים, גג הזכוכית הפנוראמי הענק תורם למראה אוורירי והאווירה מאוד מזמינה ונעימה. הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת לכל הנעה, כאשר גרסת ה-4X4 הנבחנת כאן מאובזרת מקצה לקצה וכוללת גם לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואיוורור, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג ושליטה נפרדים גם ליושבים מאחור, שלל יציאות USB לטעינת הטלפונים לכל שורות המושבים, שקע חשמל ביתי בשורת המושבים האמצעית, מערך מצלמות היקפי המקרין גם את השטח המת משני הצדדים בלוח השעונים בכל יציאה לעקיפה, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים ועוד. בסעיף התלונות? לא יכלו לצייד כבר את הרכב בדלת תא מטען חשמלית שהופכת להיות יותר ויותר פופולרית בדגמי יוקרה?

יונדאי סנטה פה 2021 החדשה

 

אבזור בטיחותי מעולמות היוקרה הבכירים

בסנטה פה החדש לא חסכו גם בסעיף הבטיחות. מפרט הבטיחות מקיף ומרשים במיוחד, וכולל שורה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות, המצויות לרוב בדגמים יקרים בהרבה. כך למשל, לצד מפרט הבטיחות המוכר שמלווה היום את מרבית הדגמים החדשים (בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית), תמצאו כאן כאמור גם הקרנת וידאו של השטח המת במראות לתוך לוח השעונים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת יציאה לעקיפה, מערכת יציאה בטוחה מהרכב המונעת פתיחת דלת אחורית במקרה של רכב חוצה, התרעת עייפות הנהג, התרעה על שמירת מרחק מלפנים ומאחור בביצוע חניה, התרעה על שכחת ילד/ נוסע במושבים האחוריים, בלימה אוטונומית גם בתוך צומת, שמירה על מרכז הנתיב ועוד, ולדגם ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק שנעשה לו ב-2018.

יונדאי סנטה פה 2021 החדשה

ספסל אחורי המתאים גם לשני מבוגרים במידות ממוצעות ועם גמישות קלה להשתחלות…

על הכביש

הסנטה פה משווק מעתה רק בגרסת דיזל 2.2 ליטר, המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 8 הילוכים. הספק המנוע עומד על 202 כ"ס ו-45 קג"מ, המתקבלים כבר מסל"ד נמוך, מה שמאפשר יציאה זריזה יחסית מהמקום ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות (9.2 שניות ב-4X4). על הכביש מדובר במכונית נוחה למדי וזריזה, וגם תחת עומס של נוסעים לא התקשתה לנוע בקצב מהיר. יחד עם זאת, אם ביונדאי מדברים כבר על מתחרה טבעי בשוק היוקרה, אז למרות שמדובר במכונית שקטה למדי, תחת מאמץ הבידוד עדיין לא תואם רכבי יוקרה אמיתיים וכך גם העידון בפעולת המנוע. לצד אלו מדובר במכונית חסכונית למדי ביחס לגודלה, ובימי המבחן נעה צריכת הדלק סביב ה-12 ק"מ לליטר במציאות, אך בתנאים לא מאומצים. לכל מי שחושב על נסיעות שטח, למרות בורר מצבי נהיגה הכולל תכניות שטח שונות, עם מרווח גחון של 17.6 ס"מ, לא תמצאו כאן פרטנר לנסיעות מעבר לשטח קל או שבילי קק"ל, ואת אלו הוא יעשה אגב בנוחות גבוהה ועם יתרון קל של הנעה כפולה במקרה והשטח הפך להיות מעט טכני.

יונדאי סנטה פה 2021 החדשה

שווה את הכסף?

יונדאי סנטה פה החדשה מציעה שיפור של ממש מול הדגם היוצא, ומציעה עיצוב חיצוני מרשים, תא נוסעים שלא יתבייש להסתכל לתאי נוסעים של דגמי יוקרה בלבן של העיניים, ורמת אבזור ארוכה ועשירה במיוחד, המלווים ביחידת כח חזקה יחסית וחסכונית בדלק ובטיחות גבוהה. אז ביונדאי מדברים על פרימיום במחיר נגיש, אך גם המחירים נעו לכיוון הפרימיום. גרסת ההנעה הקדמית עולה 269,900 שקל וככל הנראה תהיה הדגם הפופולרי בארץ, אך גרסת ה-4X4 הנבחנת כאן תעלה לכם כבר 300,000 שקל, מחיר המציב אותה כמעט בקו ישר עם גרסאות הכניסה של דגמי SUV של מותג יוקרה. היתרון שלה מולם מתבטא באבזור עשיר משמעותית (כולל האבזור הבטיחותי) ושילוב של מנוע דיזל והנעה כפולה המייקרים עוד יותר את המתחרות, וגם הסמל העממי בחזית, המאפשר למנכ"לים של כל מיני חברות לדוגמה, לרכוש דגם המציע יכולות קרובות לדגמי יוקרה, ומבלי לנקר לעובדים יותר מדי את העיניים. האם הישראלים בשלים כבר ליונדאי עם תג מחיר של 300,000 שקל? ימים יגידו, אך לא נופתע אם הלקוחות כבר די בשלים.




עוד ממבחני דרכים