יונדאי I10 מבחן דרכים

האם תדלוק מיכל דלק מלא ב 250 ש"ח , יחד עם צריכת דלק ממוצעת של 17 ק"מ לליטר יגרמו לכם להתפשר על נוחות , מרווח וביצועים ? קטגוריית מכוניות המיני זכתה בשנה החולפת להצלחה הגדולה ביותר בישראל עם זינוק של יותר מפי 3 במכירות לעומת שנת 2009 . המיסוי הירוק המאפשר רכישת מכוניות זולות במיוחד…

ששי כהן 29 במרץ, 2011

האם תדלוק מיכל דלק מלא ב 250 ש"ח , יחד עם צריכת דלק ממוצעת של 17 ק"מ לליטר יגרמו לכם להתפשר על נוחות , מרווח וביצועים ?

קטגוריית מכוניות המיני זכתה בשנה החולפת להצלחה הגדולה ביותר בישראל עם זינוק של יותר מפי 3 במכירות לעומת שנת 2009 . המיסוי הירוק המאפשר רכישת מכוניות זולות במיוחד , יחד עם מחירי הדלק שמזנקים כמעט מדי חודש, עשו את שלהם ויותר מ 8,000 מכוניות מסגמנט המיני עלו לכביש ב 2010 לעומת 2,500 בלבד בשנת 2009 . האם הן יכולות להחליף את הרכב המשפחתי האהוב כל כך ? עדיין לא , אבל כרכב שני למשפחה או כרכב לרווקים / זוגות או פנסיונרים הם בהחלט יכולים לענות על הדרישות . אז יצאנו לשטח עם יונדאי I10 עם מנוע צנוע בנפח 1.1 ליטר וגיר אוט'

יונדאי I10 מבחן דרכים

יונדאי I10 מבחן דרכים

יונדאי I10 היא מכונית נאה אך בוודאי שאינה מסובבת ראשים כמו חלק ממתחרותיה. מתיחת הפנים שעברה המכונית בימים אלה , עוזרת לה להישאר קצת יותר צעירה ומזריקה לה רעננות לעוד שנתיים בערך , עד שתוחלף בדגם חדש .  עם אורך של 3.58 מטר בלבד ורוחב של 1.59 מטר , זו מכונית עירונית נוחה לתמרון , וביצוע חנייות עימה הופך למשימה קלה .
ה I10 הגיעה בתחילת דרכה לארץ מצויידת עם מנוע בנפח 1.25 ליטר וגיר אוטומטי. הביקוש העולה למכוניות זולות יותר , דחף את היבואן בשנה החולפת להביא לארץ גם גרסאות צנועות יותר שלה , המצויידות במנוע 1.1 ליטר בעל הספק צנוע של 69 כ"ס ב 5,500 סל"ד ואפשרות לגיר ידני או אוט' עם 4 הילוכים. אנחנו לקחנו את הגרסה האוטומטית אשר נחשבת למכונית האוטומטית השניה הכי זולה בישראל עם תג מחיר של 73,000 ש"ח בלבד .
לוקחת את הזמן
לפי נתוני היצרן , מאיץ הדגם הנ"ל תוך 17.1 שניות ל 100 קמ"ש , בדרך למהירות מירבית של 146 קמ"ש . העצלות של המנוע נובעת משילוב של תיבת הילוכים אוטומטית המוסיפה למשקל הרכב ומסרסת את ביצועי המנוע , יחד עם המאמץ להשגת חיסכון בדלק . אמנם בתנועה עירונית  המכונית זריזה למדי ומתקדמת בקצב המקובל ללא בעיות מיוחדות , אולם ככל שהיא נדרשת לנסוע מהר יותר או לחלופין ביציאה אל מחוץ לעיר , מתקשה המכונית להפגין ביצועים ולחיצה על הדוושה מייצרת יותר רעש בתא הנוסעים והרבה פחות כח .

יונדאי I10 מבחן דרכים

יונדאי I10 מבחן דרכים

כניסה לתא הנוסעים מציגה תא נוסעים מקובל לתוצרת מהמזרח . סביבת הנהג נאה באופן כללי אך לא פורצת גבולות או שובבה כמו בפיג'ו 107 או פיאט 500 לדוגמא. הנדסת האנוש טובה , קל להתמצא ותפעול המתגים ארגונומי למדי. איכות החומרים טובה לרכב במחיר כזה ואיכות ההרכבה מצויינת . רכב המבחן אשר עבר כבר 25,000 ק"מ בשירות חברת ההשכרה ובתנאים קשים , הפגין עמידות גבוהה בתא הנוסעים ללא שום רשרוש מיותר .
אבזור הרכב קוצץ מעט בדגם המחודש שהגיע בחודש האחרון לארץ וכולל בניגוד לרכב המבחן ( מהגרסה לפני מתיחת הפנים ) רק זוג חלונות חשמל ונעילה מרכזית וללא מראות חשמליות . מצד שני , נוספה מערכת שמע מקורית תומכת MP3  . האבזור הבטיחותי כולל 4 כריות אוויר ובקרת יציבות . נפח תא המטען שלה עומד על 225 ליטר אשר מסוגלים לצמוח עד ל 925 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
עם בסיס גלגלים של 238 ס"מ , מספקת המכונית מרחב מחייה סביר לארבעה נוסעים מבוגרים כל עוד וגובהם אינו מעל 1.8 מטר , אז ימצאו הזוג בספסל האחורי את רגליהם נרמסות אל תוך המושבים הקדמיים . המושבים עצמם קשיחים למדי אך נוחים באופן כללי ולא נרשמה בעיה למצוא תנוחת ישיבה טובה יחד עם ההגה שמתכוונן לגובה בלבד.  נוחות הנסיעה נוקשה למדי , הרכב מקפץ בעצבנות מעל לבורות בכביש אך יאמר לזכותו שאינו שונה מהממוצע למכוניות בסגמנט הנ"ל .
צריכת הדלק המוצהרת של המכונית עומדת על 17.5 ק"מ לליטר בדגם האוטו' יחד עם פליטת CO2 של 134 גרם לק"מ המעניקים לה ציון ירוק 3 . הדגם הידני חסכוני יותר עם 20.8 ק"מ לליטר ופליטת CO2 מצוינת של 110 גרם לק"מ וציון ירוק 2 .

יונדאי I10 מבחן דרכים

יונדאי I10 מבחן דרכים

האם יונדאי I10 יכולה להפוך למכונית ראשית במשפחה  ? ברור שלא , אך כרכב שני במשפחה אשר מרבית נסיעותיו בעיר , או כרכב לצעירים , תספק ה I10 מכונית עירונית קלה לנהיגה , זולה לתחזוקה , אמינה ועם צריכת דלק שנעה בפועל סביב 15 ק"מ לליטר   . בסעיפי החובה תצטרכו לוותר על הנאה מנהיגה עם ביצועים חלשים ונוחות נסיעה בינונית בלבד . במחירה הנוכחי : 63,900 ש"ח לדגם הידני ו 72,900 ש"ח לדגם האוטומט , היא מהווה לדעתי תמורה נאה לכסף אשר גורמת ליותר ויותר אנשים לדלג על האפשרות לרכוש מכונית סופרמיני משומשת ולקחת במקומה מכונית קטנה ופשוטה יותר אשר מעניקה שקט של רכב חדש עם 3 שנות אחריות . עובדה: בשנה החולפת בחרו בה 1,915 לקוחות והמספר צפוי השנה לגדול משמעותית.

 

 

עוד ממבחני דרכים