יונדאי I25 מבחן דרכים

האקסנט החדשה , נחתה בארץ בדיוק לקראת פורים שהיא מחופשת למכונית משפחתית . הצליח לה ? בהחלט ! יונדאי אקסנט היתה למכונית האחרונה בהיצע דגמי יונדאי בארץ שעדיין היתה שייכת לדור הקודם . בשבוע שעבר נחת בארץ הדגם החדש של האקסנט שנקרא מעתה בארץ : ' I25 אקסנט ' ואמור להמחיש את המעבר לדור החדש…

ששי כהן 18 במרץ, 2011

האקסנט החדשה , נחתה בארץ בדיוק לקראת פורים שהיא מחופשת למכונית משפחתית . הצליח לה ? בהחלט !

יונדאי אקסנט היתה למכונית האחרונה בהיצע דגמי יונדאי בארץ שעדיין היתה שייכת לדור הקודם . בשבוע שעבר נחת בארץ הדגם החדש של האקסנט שנקרא מעתה בארץ : ' I25 אקסנט ' ואמור להמחיש את המעבר לדור החדש נושא קידומת ה "I " ועדיין נשאר על המוניטין של השם אקסנט שדי פופולארי בארץ.

יונדאי I25 מבחן דרכים

יונדאי I25 מבחן דרכים

קומפקטית מחופשת למשפחתית
בעוד שהדור הקודם של האקסנט היה למעשה מכונית קומפקטית עם תא מטען גדול , הדור החדש צמח משמעותית במידות עם מימדים המציבים אותו קרוב מאוד למשפחתיות המוכרות בארץ והרבה יותר רחוק ממכוניות הסופרמיני. למעשה בהגדרה הרשמית הוא משתייך לסגמנט שנקרא : סאב קומפקט שמאכלס מכוניות משפחתיות כמו מאזדה 2 סדאן , רנו סימבול שייבואה לארץ פסק ושברולט אוויאו סדאן החדשה שתגיע בהמשך השנה. עם 4.37 מטר באורך ( 9+ ס"מ ) , 1.7 מטר ברוחב ( 0.5 + ס"מ ) , בסיס גלגלים של 257 ס"מ ( 7+ ס"מ ) וגובה של 1.45 מטר ( 1.5 – ס"מ ) , מדובר במכונית גדולה יחסית ומרווחת למדי אשר 4 מבוגרים וילד ישבו בה בנוחות לא רעה . נפח תא המטען שהיה גדול בדגם הקודם , צמח גם הוא ב 75 ליטר ל 465 ליטר מרשימים.

יונדאי I25 מבחן דרכים

יונדאי I25 מבחן דרכים

מעבר למידות שצמחו , ה I25 זנחה לחלוטין את העיצוב הקודם ולא השאירה ממנו זכר. הדגם החדש מאמץ את השפה העיצובית החדשה של יונדאי תחת הכותר 'פיסול שוטף', ובכך מוחק את הקווים הרבועים של הדור הקודם ומציג במקומו גוף אתלטי , ללא שום פינה חדה אשר בהחלט נראה זורם. תכנון הרכב מראש עם מבנה סדאן , מעניק לו עיצוב מגובש ונאה להבדיל ממכוניות כמו מאזדה 2 סדאן ורנו סימבול אשר תוספת תא המטען בדגם הסדאן נראית מוזרה ולא שייכת למכונית.
גם בתוך תא הנוסעים ממשיכה ה I25 אקסנט להרשים . תשכחו מאותו תא נוסעים אפרורי ופלסטיקי שאפיין את הדגם הקודם ושהיה גורם לכל ילד ברכב להירדם בשניות מהשעמום . העיצוב החדש נאה ומזמין , שילוב הגוונים הבהירים בדגם המבחן נעים מאוד לעין והתחושה המתקבלת מאפילה אפילו על חלק ממשפחתיות יקרות בהרבה . עם זאת , היבואן דאג לא לאבזר יותר מדי את הרכב כדי לא לפגוע חלילה במכירות האחות הגדולה ה I30 שנמכרת מצויין והעדיף להפחית את האבזור כדי לגרום להבדל מוחשי יותר בין הדגמים וגם כדי לא לטפס יותר מדי במחיר.

יונדאי I25 מבחן דרכים

יונדאי I25 מבחן דרכים

האבזור הסטנדרטי כולל חשמול מקובל לחלונות , דלתות ומראות , מחשב דרך, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבור לנגן חיצוני ול USB , משענת יד אמצעית ומזגן מכאני . בדגמי ה 1.6 ליטר המיועדים יותר ללקוחות פרטיים , ניתן לקבל את רמת האבזור הגבוהה ' סופרים' הכוללת בנוסף : גג שמש חשמלי , חישוקים קלים ופנסי ערפל תמורת תוספת של 1,000 ש"ח בלבד אשר שווה בהחלט את ההשקעה . אז איפה חסכו ? המראות בסוככי השמש ללא תאורה והמראה של הנוסע ליד הנהג ללא כיסוי , החלונות החשמליים לא נפתחים/נסגרים בלחיצה אחת , אין משענת יד מאחור , אין בקרת אקלים דיגיטלית גם בדגם המפואר והכי מרגיז  : אין מד טמפרטורה חיצוני אשר הפך להיות כמעט פריט סטנדרטי בכל רכב.  האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר , בקרת יציבות ו ABS כסטנדרט , אך המכונית לא נבחנה עדיין במבחן הריסוק האירופאי.
ה I25 אקסנט מגיעה לארץ עם מנועי 1.4 ליטר 109 כ"ס ב 6,300 סל"ד המיועד בעיקר לציי רכב וכן עם מנוע 1.6 ליטר 124 כ"ס ב 6,300 סל"ד המיועד יותר ללקוחות פרטיים . בשני המקרים משודכת למנועים תיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים בלבד ועם אפשרות לתפעול ידני. אנחנו לקחנו למבחן את דגם ה 1.6 ליטר החזק יותר .

יונדאי I25 מבחן דרכים

יונדאי I25 מבחן דרכים

השינוי העיקרי שמבחינים ברכב כבר עם ההתנעה הוא השקט . בפיתוח הדגם החדש נתנה חשיבות גדולה לשיפור בידוד תא נוסעים מרעשי המנוע והתוצאה ניכרת מיד לכל מי שהכיר את האקסנט . אפילו בנסיעה ספורטיבית עם משיכות הילוכים לכיוון הסל"ד הגבוה , מצליח תא הנוסעים להישאר מבודד יחסית מרעשים ורק רעשי רוח נשמעים מדי פעם . המנוע המוכר לנו גם מדגם ה I30 , מצליח להפגין ביצועים טובים יחסית עם 11.1 שניות בתאוצה ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית מוצהרת של 185 קמ"ש . את 550 הק"מ שעברנו עם האקסנט , העברנו בנסיעה ממרכז הארץ לצפון עם 4 מבוגרים ברכב  ובכל תנאי הדרך , הפגין מנוע ה I25 מספיק כח הן לשיוטים ארוכים והן בעקיפות מהירות בהן נדרש מומנט רב . תיבת ההילוכים המיושנת יחסית , פועלת בשיתוף פעולה טוב עם המנוע והחלפות ההילוכים חלקות . למרות השימוש ב 4 הילוכים בלבד , נסיעה סביב 110 קמ"ש משאירה את הסל"ד נמוך יחסית עם פחות מ 3,000 סל"ד על השעון.
נוחות הנסיעה טובה למדי בתנאים עירוניים וכיול המתלים נקבע על משהו מעט רך מהממוצע. בנסיעה בין עירונית מהירה עם 4 נוסעים ברכב, הורגשו נדנודים של המרכב בצורה לא נעימה ככל שצמחה המהירות ואיכות סלילת האספלט ירדה .  המושבים עצמם נוחים למדי ולא התקשינו למצוא במושב הנהג תנוחת נהיגה טובה למרות שההגה מתכוונן רק לגובה .
צריכת הדלק הפתיעה לטובה . אחד החסרונות של הדגם הקודם היה צריכת דלק גבוהה שנעה סביב 10 ק"מ לליטר. בדגם החדש צרכה המכונית ליטר דלק בעבור 12.3 ק"מ בממוצע בתנאים שכללו משקל רב יחסית עם 4 נוסעים מבוגרים ברכב , קצת פקקים, מזגן דולק  ונסיעה עם רגל כבדה יחסית על דוושת התאוצה. בתנאים רגילים , צפויה הI25 אקסנט החדשה להציג תוצאות טובות משמעותית ואחת ההוכחות לכך , היא גם בציון הירוק 4 שהוענק למכונית הן לדגם ה 1.4 ליטר והן לדגם ה 1.6 ליטר. פליטת ה CO2 שלה עומדת אגב על 148 גרם לק"מ בממוצע.

יונדאי I25 מבחן דרכים

יונדאי I25 מבחן דרכים

להיט בהתהוות
ליונדאי יש להיט מכירות חדש בדרך . לצערו של היבואן , ככל הנראה הוא יוכל למכור פחות מכוניות ממה שהשוק ידרוש עקב בעיות הקצאה מצד היצרן בשלב הנוכחי . לצורך כך , לצד יבוא ה I25 אקסנט החדשה , תמשיך להגיע לפחות בשנה וחצי הקרובות גם האקסנט היוצאת אשר תמשיך להיות מיועדת בעיקר כרכב בסיסי לציי רכב . עם ה I25 , מקווים בחברה להגדיל משמעותית את כמות הלקוחות הפרטיים שיצטרפו למעגל הלקוחות , מגמה אשר צמחה משמעותית בשנה החולפת בחלק מדגמי יונדאי בארץ . מחיר יונדאי I25 אקסנט החדשה עומד על 106,900 ש"ח לדגם ה 1.4 ליטר , 108,900 ש"ח לדגם ה 1.6 ליטר ו 109,900 ש"ח לדגם ה 1.6 ליטר המאובזר שנבחן כאן . ברמת המחיר הנ"ל , למרות קרבה קצת מסוכנת למשפחתיות ' האמיתיות ' , מציעה ה I25 חבילה משפחתית מעוצבת , חסכונית , וטובה אשר עולה לדעתי על מתחרתה הישירה – מאזדה 2 סדאן בניקוד הכולל .

 

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים