דור 3: יונדאי i30 החדשה במבחן דרכים

מוטב מאוחר מאשר אף פעם: יונדאי i30 החדשה נוחתת בארץ באיחור ניכר מהצפוי, אך עם מפרט יותר אירופאי מאירופאי, האמור להציע לראשונה אלטרנטיבה ראויה לטובות שבמשפחתיות האירופאיות. יצאנו לבדוק.

ששי כהן 20 במאי, 2018
יונדאי i30 החדשה (צילום: משה נרקיס)

צילומים: משה נרקיס
באיחור של יותר משנה וחצי לאחר שנחשפה בעולם, וקצת יותר מחצי שנה לאחר שדווח על הגעתה לארץ, עולה סוף סוף יונדאי i30 החדשה על כבישי ישראל, עם מפרט חדש ומרשים, האמור להציע חלופה ראויה למיטב המשפחתיות האירופאיות ובראשן הגולף. יחד עם זאת, טובה ככל שתהיה, בעידן בו הלקוחות הפרטיים נוהרים אחרי ג'יפונים, ולקוחות ציי הרכב מקבלים רכבים היברידיים (כמו האיוניק האחות מבית), ל-i30 החדשה צפויה חדירה לא פשוטה לשוק.



מראה אירופאי
יונדאי i30 היתה המשפחתית הראשונה של היצרן שתוכננה לחדור לשוק האירופאי ואף יוצרה עבורו במפעל החברה בצ'כיה משנת 2007. כבר בדור הראשון שלה, מדובר היה ללא ספק בקפיצת דרך מרשימה שעשה היצרן מול הדורות הקודמים של המשפחתיות שלו, במהלך שהקפיץ את יונדאי לעידן חדש. הדור השני שלו שהוצג ב-2011, זכה לעיצוב אגרסיבי ומפתה ותא נוסעים מרשים, אולם עדיין בתחום הטכני, נותר קצת מאחור ביחס לדרישות באירופה. הדור השלישי והחדש שהוצג בתערוכת פאריס באוקטובר 2016, זוכה לעיצוב מעודן ופחות ראוותני, בדיוק כמו שהאירופאים אוהבים, ומזכיר מעט אף את פיג'ו 308. רכב המבחן שהגיע גם בצבע שחור ועם ג'נטים "17 נאים, אמנם לא יסובב מבטים על הכביש, אולם בהחלט נראה מכובד ואלגנטי.

עיצוב אירופאי למהדרין


איכותית?
כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב חדש לחלוטין, המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי ועם קווי עיצוב המזכירים את האיוניק ההיברידית המצליחה. במרכז הדשבורד תמצאו כצו האופנה מסך מולטימדיה מקורי עם מסך מגע "8 "צף", עם קישוריות ל- Apple CarPlay ו-Android Auto, עליו הולבשה תוכנת ה-Connected של כלמוביל, המשדרגת אותו באפליקציית Waze, רדיו אינטרנטי ושלל אפליקציות שונות. התוצאה: מערכת משוכללת ועתירת אפליקציות (שימושיות פחות או יותר), אך התפעול מעט מסורבל והנדסת האנוש לא ממש ידידותית.

תא נוסעים מאובזר היטב כבר מרמת הגימור הבסיסית


מעבר לכך, איכות ההרכבה גבוהה, מיקום המתגים מדויק ואינו דורש היכרות מיוחדת עם הרכב, המושבים נוחים ותומכים ולמרות שבסיס הגלגלים לא השתנה מול הדור היוצא (265 ס"מ), המרווח לנוסעים מצוין הן לנהג ולנוסע שלצידו והן ליושבים מאחור. איכות החומרים מנגד, לעתים טובה ולעתים קצת פחות. אל אלו מצטרפים שלל תאי אחסון שימושיים הפזורים ברחבי תא הנוסעים ותא מטען שצמח קלות ועומד על 395 ליטר.
מפנקת
ה-i30 החדשה מציעה אבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית "Premium" הכוללת: מולטימדיה מקורית "8, מערכת ניווט WAZE, מצלמת רוורס, הגה עור, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, יציאות USB ו- AUX, בלם יד חשמלי, חישוקי "16 קלים, קיפול מראות חשמלי, חיישן אורות ועוד.  רכב המבחן ברמת הגימור הגבוהה " LUXURY" כלל בנוסף: חישוקי "17, גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלי, חיישן גשם, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, כניסה והנעה ללא מפתח, מושב נהג חשמלי ועוד, ודורש תוספת מחיר של 6,000 שקל.

בטיחותית
הדגם החדש רושם גם לראשונה שלל מערכות בטיחות מתקדמות, שבהתאם להבטחה של היבואן, מוצעות כסטנדרט כבר מרמת הגימור הבסיסית, עם ציודה של המכונית במערכת התרעה על סכנת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד,  התראה על רכב חוצה בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות הנהג ו-7 כריות אוויר.  במבחן הריסוק האירופאי זכתה  המכונית גם לציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

עוברת לטורבו
ה-i30 החדשה רושמת קפיצת דרך משמעותית גם מתחת למכסה המנוע, שם מציעה לראשונה המכונית מנוע טורבו 1.4 ליטר, המפיק 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ,  המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. על הכביש מדובר בשדרוג של ממש מול הדור היוצא: למרות הספק דומה לדגם הקודם, המומנט שמגיע הודות למנוע הטורבו כבר מ-1,500 סל"ד, מסייע לביצועים טובים משמעותית עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות (לעומת 10.7 שניות בעבר), תאוצות ביניים מכובדות המאפשרות עקיפות זריזות בשעת הצורך, ותחושה של מכונית חזקה וזריזה. תיבת ההילוכים הרובוטית, פועלת באופן משביע רצון עם המנוע, ונעדרת רעידות ורעשים המאפיינים לעתים תיבות כפולות מצמדים, אולם היא אינה זריזה וחלקה בסגנון ה-DSG של פולקסווגן. אל אלו מצטרפים בידוד רעשים מוצלח המספק נסיעה שקטה ונוחות נסיעה גבוהה בסגנון אירופאי, (אך עדיין לא ברמה של גולף), ואחיזת כביש גבוהה הודות לכיול קשיח יחסי של המתלים. בסיומם של ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק על 13 ק"מ לליטר בממוצע.

צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר במבחן


שווה את הכסף?
יונדאי i30 החדשה 2018, נכנסת לשוק המשפחתיות שבעבר היה חוד החנית של שוק הרכב בישראל, וכיום נמצא בנסיגה מתמשכת בשל המעבר לשלל הג'יפונים השונים. יחד עם זאת, עבור מכונית שמכרה כאן בשני הדורות הקודמים שלה יותר מ-60,000 מכוניות ! תנאי הפתיחה שלה בסה"כ טובים, עם מוניטין מוצלח בשוק הישראלי הן בקרב לקוחות פרטיים והן בקרב ציי הרכב. ה-i30 החדשה מציגה קפיצת דרך משמעותית מול הדור הקודם בביצועים, בצריכת הדלק, בבטיחות ובנוחות, ויכולה להתחרות כיום בקלות בטובות שבמשפחתיות האירופאיות, אך יחד עם זאת, במחיר החל מ-129,900 שקל לדגם הבסיס או 135,900 שקל לדגם הנבחן כאן, מדובר במחירים שאמנם דומים למחירי המתחרים בקטגוריה, אך בדומה להם, סובלים מקרבת יתר לשלל רכבי הפנאי, שלרוב יועדפו ע"י הלקוחות הפרטיים, מה שמשאיר בעיקר את הצלחת הדגם החדש לגובה ההנחות שיקבלו חברות הליסינג.
בעד: עיצוב, ביצועים, בטיחות, נוחות נגד: מחיר קרוב מדי לרכבי פנאי לסיכום: היונדאי הכי אירופאית