יונדאי i30 סטיישן החדשה תיחשף בז'נבה

יונדאי חושפת פרטים ראשונים על ה-i30 סטיישן החדשה, המציעה עיצוב דמוי קופה, ואף נבחנה במסלול המרוצים הגרמני נורבורגרינג במטרה להציע חווית נהיגה ללקוחות.

ששי כהן 22 בפבר, 2017
יונדאי i30 סטיישן החדשה

חצי שנה לאחר שנחשף הדור השלישי והחדש של יונדאי I30, המשפחתית הקומפקטית של יונדאי בגרסת האצ'בק, חושפת יונדאי פרטים ותמונות ראשונות של גרסת הסטיישן (או טורר בלשון החברה) השימושית, שתגיע לשווקים באירופה בחודשים הקרובים. מדובר באחד הדגמים החשובים ביותר ליונדאי בשוק האירופאי, וכמו קודמיו תוכנן ומיוצר במפעל החברה בצ'כיה. מאז החל שיווק הדור הראשון של ה-i30 בשנת 2008, נמכרו באירופה יותר מ-800 אלף מכוניות.




יונדאי i30 סטיישן החדשה יונדאי i30 סטיישן החדשה
גרסת הסטיישן שנחשפת כעת, תהיה כנראה אחת ממכוניות הסטיישן הנאות יותר על הכביש, עם עיצוב מודרני ופרופיל דמוי קופה המקנה לרכב הופעה מעט יותר ספורטיבית. ביונדאי מציינים שהדגם שפותח במיוחד עבור טעמם של הלקוחות האירופאים, נוסה אף במסלול הנהיגה הספורטיבי נורבורגרינג הגרמני, ואמור להציע חווית נהיגה לרוכשים. מעבר לכך מדובר במשפחתית שאמורה להיות מרווחת, עם 4.59 מטר באורך, 1.8 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 265 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 602 ליטר, הצומחים עד 1,650 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.יונדאי i30 סטיישן החדשה יונדאי i30 סטיישן החדשה
ה-i30 סטיישן החדשה צפויה להיות גם בטיחותית ביותר, עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט הכוללות בין השאר: מערכת התראה על סכנת התנגשות עם בלימה אוטונומית, מערכת עזר לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת החלפת אורות דרך/גבוהים ועוד. כאופציה, יוצעו גם התראה על רכב בשטח המת במראה, בלימה אוטומטית ברוורס עקב רכב שחוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
היצע המנועים עובר לעידן הטורבו עם מנועי בנזין 1.0 ליטר (3 צילינדרים ) טורבו 120 כ"ס, מנוע 1.4 ליטר (4 צילינדרים ) 140 כ"ס ו-1.6 ליטר טורבו-דיזל 110 כ"ס, שיוצעו בשילוב לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית -רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. גרסת הדיזל תהיה החסכונית ביותר עם תצרוכת דלק של 27.7 ק"מ לליטר בממוצע, וגרסת הבנזין 1.4 ליטר תציע 17.2 ק"מ לליטר בממוצע, לפי הצהרת היצרן.יונדאי i30 סטיישן החדשה יונדאי i30 סטיישן החדשה
בתוך תא הנוסעים מציעה ה-i30 סטיישן החדשה קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לעיצוב ולאיכות החומרים וההרכבה, מתוך ניסיון להתחרות בפולקסווגן גולף שמובילה את הקטגוריה באירופה. לצד עיצוב ומודרני ונאה, מציעה המכונית אופציה למסך מולטימדיה "צף" בגודל "8, השולט על מספר מערכות הרכב ("5 בדגם הבסיסי), בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, מחשב דרך מורחב ועוד.




יונדאי i30 סטיישן החדשה תיחשף רשמית בתערוכת ז'נבה שתיפתח ב-9/3/17. בשל עיכוב בהגעת גרסת ההאצ'בק החדשה של הדגם לארץ ( כנראה משיקולי מחיר מול היצרן), לא ברור מתי יגיע הדגם החדש לארץ.