יונדאי i30 cw מבחן דרכים

חצי שנה לאחר שנחתה בארץ , מסתמנת גרסת הסטיישן של ה I30 כאחת המכוניות הנמכרות ביותר בארץ . על מה ולמה ? כמעט שנה שלמה עברה , עד שיבואנית יונדאי הבינה את הפוטנציאל האדיר שקיים למכוניות הסטיישן בארץ , והחלה לייבא את גרסת הסטיישן ל I30 המצליחה שלה. הצלחת הפוקוס סטיישן בשוק הליסינג / הייטק…

ששי כהן 09 ביונ, 2010

חצי שנה לאחר שנחתה בארץ , מסתמנת גרסת הסטיישן של ה I30 כאחת המכוניות הנמכרות ביותר בארץ . על מה ולמה ?

כמעט שנה שלמה עברה , עד שיבואנית יונדאי הבינה את הפוטנציאל האדיר שקיים למכוניות הסטיישן בארץ , והחלה לייבא את גרסת הסטיישן ל I30 המצליחה שלה. הצלחת הפוקוס סטיישן בשוק הליסינג / הייטק , סימנה את אחת המהפכות הבאות בשוק הרכב הישראלי והוכיחה שתדמית מכונית הסטיישן לאינסטלטורים ודומיהם , חלפה מהעולם ,ומכונית הסטיישן של היום, היא מכונית פנאי למשפחה המודרנית .
כשפסק יבוא האלנטרה לארץ, חששו ביונדאי כי איבדו נתח חשוב בעוגת הליסינג השמנה הדורשת מכוניות סדאן , אולם התחלת יבוא ה I30 הכוללת קפיצת דרך ענקית ביכולת הרכב לעומת האלנטרה המיושנת , הוכיחה כי אנו לא כ"כ מקובעים ומסוגלים להיפתח לחידושים גם אם הם בתצורת הא'צבק 5 דלתות.

יונדאי i30 cw מבחן דרכים

יונדאי i30 cw מבחן דרכים

בשנה שעברה דורגה ה I30 במקום השלישי ברשימת כלי הרכב הנמכרים ביותר בארץ , עם לא פחות מ 8,523 כלי רכב שנמכרו כאן, כאשר מעטות מהן היו מגרסת הסטיישן  CW ( קרוס וואגן ) שרק הגיעה בסוף השנה. מתחילת 2010, הפכה גרסת הסטיישן להיות פופולארית ומבוקשת במיוחד ותופסת מחצית ממכירות ה I30. אם בתחילת דרכה בארץ, שווקה הקרוס וואגן במחיר זהה לדגם ה 5 דלתות , כיום , עקב הביקוש הרב , היא עולה  2,000 ש"ח יותר…
אז מה מצאו בה ?
המון שימושיות. למרות שנדוש להשתמש במילה הזאת, אין ספק שזהו יתרונה הגדול. תוספת של 23 ס"מ באורך , לסה"כ של 4.47 מטר , יחד עם תוספת של 4 ס"מ בגובה ל 1.52 מטר והארכת בסיס הגלגלים ב 5 ס"מ ל 270 ס"מ , יצרו תא נוסעים מרווח למדי ומאוד שימושי בדמות תא מטען גדול משמעותית ובנפח של 544 ליטר לעומת 340 ליטר בלבד בדגם ה 5 דלתות וכמובן נפח אחסון ענק של 1,395 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים . תרצו להעביר מכונת כביסה הביתה ולחסוך הובלה ? קטן עליה .

יונדאי i30 cw מבחן דרכים

יונדאי i30 cw מבחן דרכים

סביבת הנהג זהה לחלוטין לדגם הרגיל ומאופיינת בעיצוב נעים לעין יחד עם שימוש בחומרים איכותיים ואף נעימים למגע כאשר חלקים מלוח השעונים מצופים פלסטיק רך.  מצד שני , ישנו שימוש מוגזם בפלסטיקה וחסר מעט הידור בתא הנוסעים. דיפון הדלתות כולל משטחים גדולים של פלסטיק קשיח וההרגשה הכללית מעט זולה. חסרה משענת יד לנהג ולא היה מזיק קצת תוספות שיגרמו לאווירה יוקרתית יותר כמו ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים .
הקרוס וואגן מגיעה לארץ ברמת גימור אחת ( INSPIRE ) הכוללת מעבר לחשמול המקובל, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבור לנגן חיצוני ו USB , גג נפתח חשמלי ,תאורת מפות וגגון מקורי. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט והמכונית זכתה ב 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
קצת טכני
הקרוס וואגן מגיעה לארץ רק עם מנוע ה 1.6 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 4 הילוכים. הספק המנוע 126 כ"ס . בנסיעה , מרגישה המכונית זריזה למדי אולם בדומה לדגמי יונדאי אחרים, הספק המנוע לא בא לידי ביטוי כ"כ בכביש. אמנם ביצועי המכונית מספקים למדי ולא מורגש חוסר בכח , אבל המכונית בפירוש לא חזקה ומהירה. בהשוואה למתחרתה הראשית , הפוקוס סטיישן 1.6 ליטר, היא דווקא זריזה ומהנה יותר לנהיגה.  שילוב המנוע והגיר מצויין אך בימינו, הגיר נחשב מעט למיושן עם 4 הילוכים בלבד ואיננו כולל אפשרות לתפעול ידני.
נוחות הנסיעה מעט נוקשה ובדומה למרבית המכוניות מהמזרח, משתדלת המכונית להעביר מסרים מהכביש לנוסעים בה . בידוד המכונית מרעשי חוץ טוב למדי ורעש המנוע לא נשמע כמעט בתא הנוסעים כל עוד ולא תאיצו בה יותר מדי . אחיזת הכביש גבוהה למדי ויחד עם בקרת היציבות היא בטוחה למדי לנהיגה .
צריכת הדלק הממוצעת של המכונית טובה יחסית עם 11 ק"מ לליטר , ולטובת חובבי איכות הסביבה אפשר להוסיף שהמכונית יחסית ידידותית לסביבה ואף זכתה לציון טוב למדי של 6 במדד הירוק .  טוב בהרבה ממתחרות כמו מאזדה 3 ושברולט קרוז. פליטת ה CO2 שלה סבירה ועומדת על 165 גרם לק"מ .

יונדאי i30 cw מבחן דרכים

יונדאי i30 cw מבחן דרכים

האורך לפעמים קובע !
תוספת האורך הפעם משתלמת מאוד . גרסת הקרוס וואגן של ה I30 מציעה רכב משפחתי נהדר אשר עושה הכל בסדר גמור ונכשל מעט רק בנוחות הבינונית ובתחושה הזולה יחסית בתא הנוסעים. השימושיות הרבה של הדגם , מעניקה לבעליה סוג של רכב פנאי לסופי שבוע , היכול לאכלס בקלות זוג אופניים בבגאז' או ציוד מלא לפיקניק משפחתי . במחירה הנוכחי : 118,500 ש"ח , היא מהווה אופציה מעניינת למשפחות ועדיפה לדעתי על חלק לא קטן ממתחרות הליסינג הישירות. לדעתי , גרסה נוספת עם מנוע 2.0 ליטר ואבזור משופר , יכולה במחיר תחרותי להפוך לעסקה עוד יותר מעניינת . השאלה היא אם גם במחלקת השיווק של יונדאי חושבים כמוני . ימים יגידו.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים