יונדאי i30N בנסיעת מבחן ראשונה

מהנדס ראשי שהגיע מחטיבת M של ב.מ.וו, 480 הקפות מבחן של מסלול ה- Nürburgring בגרמניה ומפרט ספורטיבי מרשים, הולידו את מכונית הספורט האמיתית הראשונה של יונדאי לאירופה. עכשיו היא גם בישראל בנסיעת מבחן ראשונה – יונדאי i30N !

ששי כהן 26 בינו, 2019
יונדאי i30N בישראל

בסוף שנות ה-90 היתה זו יונדאי קופה שנחתה בישראל והציעה מראה ספורטיבי (אך ללא יכולות אמיתיות). בתחילת העשור הנוכחי היתה זו הוולוסטר שהציעה את המראה הנכון, מרכב קומפקטי ואפילו מנוע טורבו בגרסה הבכירה, אך למרות שהיתה מהירה, לא היתה באמת ספורטיבית. השבוע זה סוף סוף קרה: יונדאי i30N נחתה בישראל ומבטיחה להתחרות בדגמים כמו פולקסווגן גולף GTI, פיג'ו 308 GTI ואחרות. הצליח להם?


Albert Biermann

בדיוק לפני 4 שנים שכרה יונדאי מב.מ.וו את אלברט בירמן, אחד מבכיריה של חטיבת M הספורטיבית של BMW, כדי שיעמוד בראש חטיבת "N" הספורטיבית החדשה של היצרן הקוריאני, וישדרג אותה גם בתחום הספורט לרמה האירופאית המקובלת. שנתיים וחצי לאחר מכן, נחשפה בעולם יונדאי i30N, מכונית הספורט הטהורה הראשונה של יונדאי, וכניסה ראשונה גם לקטגוריית ההוט האץ' המבוקשת. בשבוע החולף החל שיווק הדגם גם בישראל, בגרסת 5 דלתות המבוססת על הדור השלישי של ה-i30 המשפחתית שנמכרת כאן בשנה האחרונה ובגרסת פאסטבק ( קופה 5 דלתות ) מפתה יותר שהוצגה רק לפני 3 חודשים בעולם.

יונדאי i30N בישראל

גרסת האצ'בק מרשימה

נבחנה במסלול ה-Nürburgring

לא פחות מ-480 הקפות ביצע היצרן במסלול ה-Nürburgring הגרמני במהלך פיתוח הדגם, לצורך ייצור מכונית ספורטיבית אמיתית ולא להוציא חלילה עוד מכונית ספורט מהירה שלא תעמוד ראש בראש עם המתחרות. השבוע בעת השקת הדגם, ניתנה לנו האפשרות לטעום למשך מספר שעות מיכולותיה של המכונית על האספלט הישראלי. מפגש במציאות חושף רכב קרבי למראה באופן שאי אפשר לטעות, הכי רחוק מ-i30 ליסינג טיפוסית, עם גריל קדמי מאיים, פגושים ספורטיביים, סט חצאיות, חישוקי "19 קרביים, בלמים עם קליפרים אדומים, תאורת LED מלאה ומפלט כפול מאחור. תוסיפו לזה צבעים נועזים ברכבי המבחן,  מדבקות " N" ענקיות שמעטרות את הרכב וצליל ספורטיבי מענג שזורם מהאגזוז הודות למערכת פליטה כפולה אקטיבית, וכבר את מבחן ההופעה, היא עוברת היטב.

יונדאי i30N בישראל

גרסת פאסטבק מרשימה אף יותר

275 כ"ס, 6.1 שניות ל-100 קמ"ש

כניסה לרכב והתמקמות במושב הספורטיבי המעוצב והמשולב עור ואלקנטרה, חושפת תנוחת נהיגה מעולה, מושב נוח ותומך, דוושות אלומיניום ספורטיביות והגה ספורטיבי מעוצב, שבאופן מוזר דווקא אינו קטום כפי שנהוג כיום (ואפילו קיים ביונדאי איוניק המשפחתית). דריכה על דוושת הקלאץ', לחיצה על מתג ה-Start, צליל ספורטיבי שיוצא מהמפלטים (מכוון במיוחד להתנעה רועמת קולית …) ויוצאים לדרך. מתחת למכסה המנוע מצוידת ה-i30N במנוע טורבו 2.0 ליטר, המפיק 275 כ"ס ומומנט מירבי של 36 קג"מ המתקבל כבר מ-1,450 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים והנעה קדמית. על הכביש, כבר עם התחלת הנהיגה מרגישים שזו מכונית מהירה. מהירה מאוד אפילו. 6.1 שניות מספיקות לה להגיע ל-100 קמ"ש במיאוץ הקלאסי, וחמישה מצבי נהיגה יבטיחו לכם התאמה אישית של הרכב לאופי נסיעה, החל מנהיגה שגרתית ביום יום ועד מצב "N" קיצוני למסלול, כאשר כל מערכות הרכב ניתנו לתכנות ממסך המולטימדיה. את החוויה האמיתית כמובן, תמצאו דווקא באזורים ההרריים והכבישים המפותלים, שם מציגה המכונית יכולות ספורטיביות אמיתיות, עם שלדה קשיחה שנענית לכל אתגר, מתלים ספורטיבים ובולמים אדפטיבים שדואגים לשמור את הרכב תחת שליטה בתנאים קיצוניים, ומערכת eLSD המאפשרת כניסה מהירה לסיבובים, בזכות חלוקת כח נפרדת לכל גלגל (דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה), המבטיחים נהיגה חוויתית והרבה הנאה שתפיקו מהרכב הנ"ל.

יונדאי i30N בישראל

מתאימה ליום יום?

הרי בסופו של דבר 90% לפחות מהנסיעות שלכם מתבצעות בחיי היום יום ולא על המסלול או בכבישי נהיגה מהנים. האם ה-i30N לא קיצונית מדי בחיי היום יום? ביונדאי מבטיחים שמדובר ברכב שמבטיח שילוב מוצלח של ביצועים ונוחות. את החלק הראשון של המבחן, בדרך מהמרכז לאזור עמק האלה, ביצענו במצב "ECO" המבטיח נהיגה רגועה יחסית, חיסכון בדלק ונוחות נסיעה טובה יחסית לרכב ספורטיבי, הודות לבולמים האדפטיבים המאפשרים ריכוך קל של המהמורות. מעבר לכך, עבור המשפחה, מדובר במרכב 5 דלתות שימושי, עם תא מטען מספק בהחלט (381 ליטר בהאצ'בק, 436 ליטר בפאסטבק), ורמת פינוקים נדיבה בתא הנוסעים עם כל האבזור החשמלי המקובל, בתוספת מושבי עור משולבים אלקנטרה, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 תומכת אפל ואנדרואיד, חימום הגה, משטח טעינה אלחוטי לטלפון, גג שמש פנוראמי נפתח חשמלי, בקרת שיוט, שמשות אחוריות מושחרות ועוד. בכל הנוגע לצריכת דלק, בנהיגה רגועה לחלוטין (אם תעמדו בזה) תציע המכונית סביב ה-10 ק"מ לליטר. במבחן האגרסיבי תחת דרישות מאמצות, השיגה המכונית כ-7 ק"מ לליטר בממוצע.

יונדאי i30N בישראל

בסעיף הבטיחות, רושמת המכונית 7 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, מערכת להתרעת עירנות הנהג, החלפה אוטומטית בין אור רגיל לגבוה, מערכת סיוע בזינוק בעליה (גיר רגיל…), מצלמת רוורס וחיישני חניה היקפיים מקוריים.

אש !!!

ביונדאי לא משחקים הפעם משחקים. בדומה לכניסה הראשונה והמוצלחת של האחות קיה עם הסטינגר, גם חטיבת הספורט של יונדאי יוצאת לדרך עם ה-i30N שלא משחקת בכאילו, אלא מעניקה את הדבר האמיתי והוא המון Fun וחווית נהיגה מענגת. היא נראית היטב מבחוץ, קרבית אך לא מצועצעת, מציעה תא נוסעים שימושי ומפנק למשפחה ומעל הכל משלבת ביצועים ספורטיביים נמרצים שיוסיפו לכם הרבה פלפל לנהיגה בזמנכם החופשי. במחיר של 240,000 שקל לדגם ההאצ'בק או 250,000 שקל לדגם הפאסטבק, מתמקמת יונדאי i30 ברף הגבוה של המחיר בקבוצת הספורטיביות הקומפקטיות החמות, וגם היעדר תיבה אוטומטית בהיצע, יקשו על הרכב להימכר במספרים גבוהים. כך או כך, מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית עבור יונדאי והפגנת יכולות גם בתחום הספורט, שבוודאי שאינן נופלות מהמתחרות האירופאיות המוערכות.


עוד ממבחני דרכים