יוקרה במחיר נוח: לקסוס IS300H במבחן יד 2

מפנטזים על רכב יוקרה משומש אך מפחדים מאמינות בעייתית ועלויות אחזקה גבוהות? כדאי שתשקלו את לקסוס IS300H ההיברידית, המבטיחה מכונית ספורט-סדאן יוקרתית ומפנקת, חסכונית בדלק וידידותית לסביבה עם עלויות אחזקה הקרובות למכונית מנהלים עממית, לצד אמינות מושלמת.

ששי כהן 09 בפבר, 2021
לקסוס IS300H 2014

בשבוע החולף הושקה בארץ לקסוס IS300 החדשה, המחליפה את דגם ה-IS300H ששווק בארץ מאז 2013. בניגוד לדור היוצא ששווק בארץ רק בגרסה היברידית, הדור החדש ישווק רק בגרסת 2.0 ליטר טורבו בנזין המבטיחה אופי ספורטיבי יותר,  על-חשבון החיסכון בדלק והידידותיות לסביבה שאפיינו את הדור היוצא. אז לרגל החלפת הדגם, החלטנו לצאת למבחן יד 2 על ה-IS ההיברידית היוצאת (משנת 2014), כדי לבדוק איך היא שורדת את השנים, עד כמה היא אמינה, ועד כמה היא מהווה תמורה טובה למחיר כמשומשת.

ספורט- אלגנט

למרות שחלפו 7 שנים מאז שהוצגה ה-IS300H בישראל, העיצוב המוצלח של הדגם מצליח להיראות מעודכן גם היום, וגם אם אינו סוחט מבטים על הכביש, הוא בהחלט נראה מודרני ועדכני ורחוק מלהיראות משהו מיושן. עם אורך של 4.66 מטר, רוחב של 1.81 מטר וגובה של 1.43 מטר, מדובר במכונית מנהלים ממוצעת בגודלה ביחס לקטגוריה, ולזכותה גם בסיס גלגלים הנדיב בקטגוריה שעומד על 280 ס"מ, המאפשרים מרווח נאה גם ליושבים מאחור לצמד מבוגרים או 3 ילדים. נפח תא המטען נדיב ועומד על 450 ליטר, הגדולים מהמקובל בקרב המשפחתיות ההיברידיות. גלגל רזרבי אין למכונית, ובמקום זה היא מצוידת בצמיגי "Runflat" המאפשרים נסיעה במהירות נמוכה גם במקרה שיש פנצ'ר מבלי לפגוע בצמיג.


תא נוסעים יוקרתי ומאובזר במיוחד

גם בתוך תא הנוסעים מציעה ה-IS300H סביבת נהג ונוסעים מרשימה, איכות החומרים וההרכבה ללא דופי של לקסוס, גרמו לכך שרכב המבחן משנת 2014 שמור כמעט כמו חדש, כל הפלסטיקה שלמה, כל המתגים במקום ולא נרשמים רעשים וקרקושים גם ברכב שמתקרב ל-90,000 ק"מ על השעון. במקרה הספציפי של הרכב הזה, גם ריפודי העור נשמרו כמעט כמו חדשים למעט סימני קילוף קלילים במושב הנהג.

לקסוס IS300H 2014

אחת הבעיות המלוות דגמי יוקרה עם צבירת השנים והק"מ, נוגעת לשלל תקלות המלוות את האבזור הנדיב שהוצע בשעתו ברכב, אך כנראה שלא במקרה של לקסוס, המספקת רשימת אבזור ארוכה במיוחד בגרסת הפרימיום הבכירה, שממשיכה לעבוד היטב גם לאחר שנים. בסעיף האבזור, רמת הגימור הנבחנת כאן כוללת שורה ארוכה של אבזור עם מושבי עור, גג שמש חשמלי, חישוקי גלגלים קלים "17, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, מתזים לשטיפת הפנסים הראשיים, מולטימדיה מקורית עם מסך "7 נשלטת מההגה עם מצלמת רוורס עם פסי הכוונה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית (של הנהג עם זכרונות), חימום ואיוורור מושבים קדמיים, הגה מתכוונן חשמלי, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים (עם תפעול טאץ' ייחודי) עם פתחי מיזוג אחוריים, שעון אנלוגי יוקרתי, חיישני אורות וגשם, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, תאורת פנים עשירה ועוד. מנגד, אבזור הבטיחות לא כלל עד שנת 2018 חבילת בטיחות מקורית ומסתפק ב-8 כריות אוויר.

לקסוס IS300H 2014

ספורטיבית, חסכונית בדלק וידידותית לסביבה

מתחת למכסה המנוע, מצוידת ה-IS300H ביחידת כח היברידית הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה אחורית. ההספק המשולב עומד על כ-223 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, בעזרתם מציעה המכונית ביצועים זריזים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. על הכביש מדובר במכונית שקטה להפליא, עם בידוד מצוין של תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע. עד כמה היא שקטה? כחלק מהניסיון של היצרן לספק אופי מעט ספורטיבי, ישנה מערכת מיוחדת המספקת צליל מנוע ספורטיבי הבוקע מהרמקולים של הרכב בסגנון מערכת פליטה ספורטיבית… הסיכוי שתשתמשו באופציה הזאת, כנראה זניחה, אך אם תפעילו אותה מדי פעם, זה עשוי בהחלט לשעשע. יחד עם זאת, עם הנעה אחורית ומנוע חזק יחסית, מציעה ה-IS חווית נסיעה מהנה יחסית, המלווה באחיזת כביש גבוהה ונוחות נסיעה מצוינת. תפקוד תיבת ההילוכים הרציפה כמעט ואינו מורגש גם תחת עומס.

כחלק מהיותה מכונית היברידית, תוכלו לבחור בבורר מצבי הנהיגה במצב EV חשמלי המאפשר נהיגה על חשמל בלבד למרחק של כמה ק"מ עד מהירות 45 קמ"ש. צריכת הדלק חסכונית למדי ועומדת סביב ה-13.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית במציאות, או סביב ה-18 ק"מ לליטר בשיוט בין עירוני. רחוק אמנם מהצהרת היצרן המדברת על 21.7 ק"מ לליטר בממוצע, אולם ללא ספק עדיין חסכוני ביחס למכונית בעלת אופי ספורטיבי עם יותר מ-220 כ"ס.

לקסוס IS300H 2014

אחזקה / אמינות 

עם השנים מתגלה ה-IS300H כמכונית אמינה ביותר, כאשר במידה והיא מטופלת לפי הספר (אחת לשנה או 15,000 ק"מ) ואיננה נמצאת בבעלותו של נהג כאסחיסט, היא מפגינה אמינות מושלמת אשר זיכתה אותה בשלל פרסים בסקרי אמינות ברחבי העולם. השירות במוסך המרכזי של לקסוס הוא ללא תחרות ביחס למקובל בארץ, והמחירים שאמנם התייקרו בשנים האחרונות, עדיין זולים יחסית למותגי יוקרה, אך מעל למקובל במכוניות עממיות. טיפול קטן נע סביב ה-1,000 שקל וטיפול גדול חוצה את רף ה-2,000 שקלים. כמו שאר דגמי טויוטה ולקסוס, גם כאן תוכלו להאריך את האחריות לסוללה ההיברידית בתמורה לסכום שנע סביב ה-700 שקלים לשנה ועד ל-10 שנים מיום ייצור הרכב. בסעיף הצמיגים, צמיגי הראנפלט המיוחדים (המאפשרים נסיעה גם עם פנצ'ר מבלי להזיק לצמיג), יקרים יחסית ומחירם מתחיל סביב ה-600 שקל לצמיג מתוצרת איכותית. במקרה ונורת פנס ראשי מסוג קסנון מפסיקה לעבוד, קחו בחשבון תג מחיר שמתקרב ל-1,000 שקל במוסך המרכזי. החלפה במוסך לא מורשה תקזז את העלות לקצת יותר מחצי, ואם תחליפו לבד (לא כזה מסובך), תוכלו לרדת גם לאזור ה-400 שקלים. מחירי הביטוחים של הדגם אינם גבוהים ממשפחתית עממית, אך אגרת הרישוי של הדגם גבוהה (קבוצת רישוי 6).

שווה את הכסף?

בהחלט ! מחירי לקסוס IS300H מתחילים ב-75,000 שקל לדגם 2013 ברמת הגימור הנמוכה ועד 150,000 שקל לדגם 2017 ברמת הגימור הגבוהה ביותר (הרכב הנבחן כאן משנת 2014 ברמת הגימור הגבוהה ביותר עולה 102,000 שקל בלבד), מה שהופך את הדגם לתמורה מצוינת לכסף, כשבאפשרותכם להתקדם לרכב יוקרה ספורטיבי-אלגנטי שעדיין נראה מודרני, המצויד ביחידת כח המציעה שילוב מוצלח של ביצועים טובים, צריכת דלק נמוכה וידידותיות לסביבה, המגובים באמינות גבוהה ומחירי אחזקה שאינם נחשבים לגבוהים משמעותית ביחס למכוניות מנהלים עממיות.




עוד ממבחני דרכים