יוקרה צרפתית בניחוח ייחודי: רכבי פלאג אין של DS

יצרנית רכבי הפרימיום DS מציעה רכבי פלאג אין היבריד (PHEV) מעוצבים ומתקדמים, המשלבים בין ביצועים מרשימים לצריכת דלק נמוכה וידידותיות לסביבה, העטופים במעטפת יוקרה ייחודית. – בואו להכיר אותם מקרוב

מדור שיווקי 20 ביונ, 2023
רכב DS פלאג אין

הרכבים של DS מוכרים הודות לעיצוב החיצוני ולתאי הנוסעים המעוצבים והייחודיים שלהם. אפילו בפלח רכבי היוקרה אין מותגים רבים שיכולים להתגאות בחדשנות עיצובית, במקוריות ובשימוש בעבודות אמן מסורתיות כמו DS. לצד אלו, הרכבים של DS מציעים גם חדשנות טכנולוגית פורצת דרך עם מערכות בטיחות, סביבת נהג, קישוריות ומערכות נוחות העושות שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. עתה, גם מערכות ההנעה של רכבי DS ההיברידיים-נטענים והחשמליים כוללות את טכנולוגיית E-TENSE הייחודית – הנעה חשמלית עם מנוע חשמלי חזק וסוללות בעלות הספק גבוה שמאפשרים ביצועים מרשימים לצד טווח נסיעה ארוך. 


חשמלי או פלאג אין – מה ההבדל?

רכב חשמלי טהור הוא רכב שבו יש מנוע חשמלי וסוללה שמניעים אותו, ללא כל מנוע בעירה פנימית, כמו למשל DS3 CROSSBACK E-TENSE. רכב פלאג-אין היבריד לעומת זאת משלב בין מנוע בעירה פנימית לבין מנוע חשמלי ומאפשר ליהנות מחסכון בצריכת הדלק ומנסיעה שקטה וחלקה, מבלי לחוות "חרדת טווח" שמתרחשת לעיתים ברכב חשמלי. 

ברכב חשמלי, כאשר הסוללה מתרוקנת לא ניתן לנסוע כלל. ברכב היברידי-נטען לעומת זאת ניתן ליהנות מנסיעה חשמלית טהורה בהתאם לטווח שהרכב מציע, אבל טווח הנסיעה המשולב אינו מוגבל על ידי קיבולת הסוללה וזאת מאחר ויש גם מנוע בנזין עם מיכל דלק שמאפשר טווח נסיעה ארוך גם לאחר שהסוללה נגמרת. בהשוואה לרכב היברידי רגיל (לא נטען), ברכב היברידי-נטען הסוללה והמנוע החשמלי חזקים הרבה יותר וקיימת האפשרות לנסיעה חשמלית-טהורה מעבר לקילומטרים בודדים, שבדרך כלל לא מתאפשרת ברכב היברידי. ברכב היברידי רגיל הסוללה נטענת תוך כדי נסיעה, ברכב PHEV מתבצעת טעינה תוך כי הנסיעה אך זו לא מטעינה את הסוללה במלואה וכדי להגיע לטעינה מלאה ולמקסם את יתרונות יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת יש להטעין את הסוללה ממקור מתח חיצוני כמו עמדת הטענה, בדומה לרכב חשמלי-טהור.    

רכבי יוקרה PHEV 

הרכבים של DS הם רכבים ייחודיים, בעלי עיצוב חיצוני מזוהה עם המותג ותאי נוסעים מקוריים עם אווירה יוצאת דופן. הדגמים ההיברידיים נטענים שומרים כמובן על המאפיינים הללו ומוסיפים להם מנה גדושה של חדשנות טכנולוגית, של ביצועים ושל עוצמה חשמלית. 

DS4 הוא הדגם החדיש והמתקדם ביותר של DS – רכב האצ'בק בעל עיצוב מסובב ראשים שמוצע בגרסת E-TENSE עם מנוע טורבו-בנזין 1.6 ל' ומנוע חשמלי בעלי הספק משולב של 225 כוחות סוס ומומנט משולב של 36.7 קג"מ. דגם זה מאיץ למאה קמ"ש תוך 7.7 שניות בלבד ועד למהירות מרבית של 233 קמ"ש, ובאותה העת מציע טווח נסיעה חשמלי-טהור של עד 58/59 ק"מ* וצריכת דלק משולבת של 1.3-1.4 ליטר/100 ק"מ בלבד* (בהתאם לגרסה).  

דגם הפלאג אין השני אותו מציע DS הוא גם הדגם הבכיר של המותג – DS7 E-TENSE. זהו רכב פנאי גדול, היברידי-נטען ומפואר המוצע בשלוש גרסאות בעלות יחידת הנעה היברידית-נטענת PHEV המשלבת בין מנוע בנזין-טורבו 1.6 ליטר למנוע חשמלי שמייצרים יחד הספק משולב של  225 כ"ס או בשילוב לשני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 300 כ"ס או 360 כ"ס בגרסה הבכירה, כאשר שתי האחרונות מציעות הנעה כפולה. גרסאות 225 כ"ס ו-300 כ"ס מציעות טווח נסיעה חשמלי-טהור של 66 ק"מ* וצריכת דלק משולבת של 1.2 ו-1.3 ליטר/100 ק"מ*. גרסת 360 כ"ס מציעה טווח נסיעה חשמלי טהור של 58 ק"מ וצריכת דלקת משולבת של 1.6 ליטר/100 ק"מ*. 

בגרסת 225 כ"ס התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות, בגרסת 300 כ"ס 5.9 שניות ו-5.6 שניות בלבד בגרסת ה-360 כ"ס. בגרסת ה-225 כ"ס המהירות המרבית היא 225 קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש בשתי הגרסאות הבכירות. 

פלאג אין יוקרתי באספקה מיידית

דגמי הפלאג אין של DS מרשימים עם עיצוב מתקדם, תאי נוסעים אל-זמניים, אבזור עשיר, חבילות בטיחות מקיפות, ביצועים גבוהים וחסכון בדלק. אם אתם עדיין מתלבטים, דעו שהזמן לממש את החלום ולהתקדם ל-DS חדשה הוא עכשיו הודות לאספקה מיידית ולמגוון הטבות כמו מימון של עד 100% ועד 60 תשלומים וטרייד-אין במחיר מחירון. יתרון נוסף של דגמי DS ההיברידיים-נטענים הוא גם האחריות הארוכה על הסוללה ל-8 שנים או 160,000 ק"מ**.  לסיכום, הדרך ל-DS פלאג אין חדש ויוקרתי מעולם לא הייתה קלה ומהירה יותר – צאו לנסיעת מבחן באחד מדגמי פלאג אין היבריד של DS ותבינו את קסם השילוב המופלא בין  סגנון, מסורת ושיק צרפתי לבין טכנולוגיית הנעה חשמלית פורצת דרך. 

* בהתאם לתקן WLTP. נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן.נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הסביבה והדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער ביחס לנתוני המעבדה.

** בהתאם לתקנון ולתנאי האחריות המלאים  

קרדיט תמונה: קבוצת לובינסקי