יורדת אל העם? נחשפה מזראטי גרקאלה

מזראטי חושפת רשמית את דגם הגרקאלה, ה-SUV השני של היצרן, המכוון לפלח שוק נגיש יותר כמתחרה לדגמים כמו פורשה מקאן ומרצדס GLC. הדגם ישווק ב-3 גרסאות לבחירה עם מנועים בהספקים של 300-530 כ"ס ובעוד שנה תצטרף גם גרסה חשמלית מלאה.

ששי כהן 22 במרץ, 2022
מזראטי גרקאלה

יצרנית הרכב היוקרתית מזראטי חשפה היום בצהריים רשמית את דגם הגרקאלה, קרוסאובר חדש אשר מצטרף לקטגוריה נגישה יותר של דגמי ה-SUV היוקרתיים, כמתחרה לפורשה מקאן ומרצדס GLC, ועשוי להיות הרכב הנמכר ביותר של היצרן בשנים הקרובות.

הגרקאלה פותח על אותה שלדה המשרתת גם את אלפא רומיאו סטלביו, אך נהנה מעיצוב חדשני הכולל את שפת העיצוב המוכרת של מזראטי, כאשר בחזית הרכב יש לנו את גריל הצלעות המסורתי והנמוך של היצרן ולוגו הקילשון במרכזו, ומצדדיו צמד יחידות תאורה הדומות לאלו שמצויד דגם ה-MC-20 הספורטיבי החדש. בצידי הרכב תמצאו גם את שלושת פתחי האיוורור המוכרים של היצרן, לוגו מזראטי על הקורה האחורית וחישוקי "19-"21 בעיצוב ספורטיבי בהתאם לרמות הגימור. מידות הרכב גדולות יחסית עם 4.86 מטר לאורך, 1.98 מטר רוחב וגובה של 1.66 מטר.

מזראטי גרקאלה

מזראטי גרקאלה "מודנה"

לראשונה בדגמי מזראטי, יוצע בתא הנוסעים לוח שעונים דיגיטלי מלא, בגודל של "12.3, ולצידו מולטימדיה מרכזית עם מסך מגע "8.8 ומסך מגע נוסף שימוקם מאחור עבור הנוסעים בספסל האחורי. הודות לבסיס גלגלים נדיב במיוחד של 290 ס"מ, מבטיחים במזראטי את תא הנוסעים המרווח בסגמנט, שיציע כמצופה אווירה יוקרתית ואיכותית עם שימוש נרחב של עץ ועור, לצד מולטימדיה חדשה המלווה במערכת קול יוקרתית.

3 חבילות עיצוב לבחירה

היצע הדגמים יכלול 3 רמות גימור לבחירה המאופיינות גם בחבילות עיצוב שונות. גרסת הכניסה תהיה ה-GT המציגה את הרוח האורבנית וכוללת חישוקי גלגלים "19, פגושים ושוליים בצבע גוף הרכב, וילונות לחלונות, תוספות כרום מוברש בגריל הקדמי וציפוי כרום לצינורות הפליטה. מעליה תוצע גרסת ה-"מודנה" המיועדת לבעלי אלגנטיות פנימית וספורטיבית ומצוידת בגלגלי סגסוגת "20, לוגו בגימור שחור מבריק, מפריד קדמי, גריל, וילונות לחלונות ותוספות בשוליים הצדדיים וכן צינורות אגזוז כהים. הגרסה הבכירה תהיה ה-"טרופאו" המתמקדת לדברי היצרן בביצועים מבלי להתפשר על נוחות ומצוידת בגלגלי סגסוגת "21, צינורות מפלט ספורטיביים ותוספות סיב פחמני בפגושים הקדמיים והאחוריים וכן בשוליים הצדדיים.

מזראטי גרקאלה

 

עד 530 כ"ס

היצע המנועים כולל בבסיס את מנוע הטורבו 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים, בנפח 2.0 ליטרים המפיק 300 כ"ס בגרסת ה-GT או 330 כ"ס בגרסת המודנה, כאשר לשניהם מוצמדת מערכת היברידית מתונה (Mild Hybrid) התורמת לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 5.6 שניות ו-5.3 שניות בהתאמה, והמהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת שלהם עומדת סביב ה-11 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. בחזית היצע הדגמים יוצע דגם הטרופאו עם מנוע הטווין טורבו 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים (המשרת גם את ה-MC20), המפיק 530 כ"ס ומספק תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, לצד מהירות מרבית של 285 קמ"ש וצריכת דלק סביב 8.6 ק"מ לליטר בממוצע. כל הדגמים יוצעו עם הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים.

ויהיה גם דגם 100% חשמלי

בעוד כשנה, תתרחב משפחת הגראקלה עם דגם ה-"פולגורה", הגרסה ה-100% חשמלית של הדגם אשר תצויד בסוללת 105 קוט"ש בטכנולוגיית 400V. במזראטי לא חושפים נתוני ביצועים אודות הגרסה החשמלית, אך מבטיחים ביצועים שאינם יביישו את מסורת הספורט של היצרן, לצד 0 פליטת מזהמים וטווח נסיעה גדול במיוחד הודות לסוללה הגדולה. 

מחברת סמלת יבואנית מזראטי בישראל, נמסר שהדגם ישווק גם בארץ ומחירון שלו בישראל יפורסם בקרוב. 

עוד מחדשות רכב