יותר יפני מיפני: לקסוס NX החדשה בישראל

יבואנית לקסוס משיקה בישראל את ה-NX החדש, שיוצע בשלל רמות גימור עשירות בעלות שמות יפנים ולראשונה גם בגרסת פלאג-אין המפיקה 306 כ"ס ומציעה ביצועים נמרצים לצד האפשרות לנהוג על חשמל עד 74 ק"מ. כמה יעלה?

ששי כהן 12 בינו, 2022
לקסוס NX החדש 2022

בסיום שנה מוצלחת ללקסוס בישראל בה צמחו מכירות מותג היוקרה היפני ב-25.1% והסתכמו ב-1,854 מכוניות (לעומת 1,482 מסירות ב-2020), פותחת היבואנית את השנה החדשה עם השקת לקסוס NX החדש בישראל, המחליף את הדור הראשון ששווק כאן מאז 2015 והפך לדגם הנמכר ביותר של המותג בישראל, ומחזיק כיום ב-35% ממכירות המותג בארץ. ה-NX החדש הינו גם רכב הפלאג-אין הראשון של לקסוס בישראל.

תפיסה יפנית לעיצוב סביבת הנהג

הדור החדש של ה-NX, מציעה עיצוב חדש המהווה אבולוציה של הדור היוצא, עם עיצוב מוחצן ונועז יחסית למותג השמרן וצמיחה במידות המבטיחות תא נוסעים מרווח מבעבר, אך יחד עם זאת, מעט דומה מדי לדגם היוצא שהוצג בעולם כבר ב-2014. למרות הדמיון הניכר, בלקסוס טוענים שלא פחות מ-95% מהחלקים ברכב חדשים. ב-NX החדש מיושם בפעם הראשונה קונספט TAZUNA החדש לעיצוב סביבת הנהג. הקונספט, ששמו לקוח מהמילה היפנית שמתארת שליטה של הרוכב בסוס באמצעות מושכות, מתמקד במתן שליטה ישירה ואינטואיטיבית לנהג על הרכב, בהתאם לעיקרון "ידיים על ההגה, עיניים על הכביש". תא הנוסעים מציע עיצוב חדש, שדרוג נוסף של איכות החומרים וההרכבה, וויתור על ממשק התפעול הבעייתי שהיה ליד מיקום ידית ההילוכים והחלפתו במולטימדיה חדשה עם מסך מגע יעיל יותר לשימוש בגודל "14. כחלק מטיפוח התרבות היפנית בדגמי לקסוס, הדגמים החדשים זוכים גם לשמות חדשים לרמות הגימור, כמו "KYUSHU" ו- "HADORI", כאשר בדגמי הפלאג-אין תוצע גם רמת הגימור הספורטיבית "F-Sport".

לקסוס NX החדשה 2022

ה-NX החדש הוא דגם לקסוס הראשון שמאובזר במערכת פתיחת דלת אלקטרונית חכמה (e-latch). מערכת אלקטרונית זו מחליפה את ידית הדלת הפנימית המוכרת עם מתג של כפתור לחיצה הנמצא ליד משענת היד בפאנל הדלת. הנוחות מתבטאת גם בפונקציות הפעלה מרחוק באמצעות אפליקציית Lexus Link, הכוללות קירור או חימום מוקדם של תא הנוסעים לפני התחלת הנסיעה ופתיחה ונעילה של הדלת. הפעלת דלת תא המטען החשמלית שקטה ומהירה יותר – זמן הפתיחה והסגירה קוצר בחצי לכ-4 שניות.

לקסוס NX החדש 2022

מערכת היברידית מדור 4

הדור החדש פותח על שלדת ה- TNGA-K החדשה של היצרן, המשרתת גם את טויוטה ראב 4 ואף חולק עימו מכלולים מכאנים רבים, מבטיח קפיצת מדרגה בנוחות הנסיעה, בידוד הרכב מרעשי חוץ, שדרוג המפרט הבטיחותי ותמיכה נרחבת יותר בהנעה חשמלית PHEV.  את גרסת ה-300h ההיברידית של הדגם הנוכחי, מחליפה גרסת 350h חדשה הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר וסוללת ליתיום-יון חדשה, שיחד עם מנוע חשמלי (או צמד מנועים בגרסת ה-4X4) מציעים הספק משולב של 242 כ"ס (לעומת 197 כ"ס עד כה) ושילוב של ביצועים טובים יותר עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות (לעומת 9.2 שניות עד כה) לצד צריכת דלק  של 17.5 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

לקסוס NX החדש 2022

גרסת פלאג-אין המבטיחה עד 70 ק"מ נסיעה על חשמל

לראשונה תוצע ה-NX גם בגרסת NX450h הכוללת הנעת פלאג-אין הייבריד ומצוידת במנוע בנזין 2.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים אשר יחד עם סוללת ליתיום בקיבולת 18.1 קוט"'ש, מציעים הספק כולל של 306 כ"ס ומספקים ביצועים חמים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ואופציה לנהיגה חשמלית טהורה לטווח עד 74 ק"מ לפי נתוני היצרן ובמהירות עד 135 קמ"ש.

בטיחות

כל דגמי ה-NX החדשה ישווקו בארץ עם מפרט בטיחות מלא וציון בטיחות 7, הכולל בין השאר: 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית הכוללת גם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית היודעת להתחשב גם בעיקולים בכביש, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית גם בצמתים, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי מהירות ועוד.

לקסוס NX החדשה 2022

תא מטען מרשים בנפח 545 ליטר

רמות גימור:

Kyushu – על שם מפעל הייצור עטור הפרסים והשבחים של לקסוס ביפן. רמת גימור זו  כוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "14, חישוקי "18, מושבים קדמיים חשמליים מעור Tahara, חימום מושבים קדמיים, חבילת הבטיחות LSS+, חלון גג חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלונות אחוריים כהים, מצלמת 360, תא מטען חשמלי, כוונון גלגל הגה חשמלי, התראה על שטחים מתים ומערכת ה-E-Latch. 

Hadori – על שם טכנולוגיית הפוליש הייחודית לייצור חרבות, הלקוחה מהמסורת היפנית. רמת הגימור כוללת בנוסף: הנעה כפולה AWD (בדגמי ה-NX350h בלבד), חלון גג פנוראמי (בדגמי ה-NX350h בלבד), אוורור למושבים הקדמיים, 3 זכרונות למושב הנהג, מושבים מעור טבעי ותאורת אווירה בעלת 64 גוונים. 

F-Sport – רמת הגימור כוללת בנוסף: חישוקי "20, חבילת עיצוב F SPORT, מתלים אדפטיביים AVS, תאורה חכמה אדפטיבית AHS, תצוגה עילית HUD כולל גלגל הגעה עם פקדי מגע. 

מחיר לקסוס NX יחל מ- 289,900 שקל לדגם ה-NX300h הבסיסי ועד 312,900 שקל לדגם ה-Hadori המאובזר ביותר, והחל מ-324,900 שקל לדגם ה-NX450h פלאג אין הבסיסי ועד ל-359,900 שקל לדגם ה-F-SPORT הבכיר. לדברי דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "לקסוס המציאה מחדש את ה-NX. אנו מעריכים כי הדור השני שלו, שנוחת כעת באולמות התצוגה, ימשיך את ההצלחה ויימכרו ממנו למעלה מ-1,000 רכבים עד סוף השנה".