ינואר 2022 בשוק הדו-גלגלי: הונדה בראש !

שוק הרכב הדו-גלגלי פותח את שנת 2022 עם ירידה של 13% במסירות ו-1,935 כלים שנמסרו, ומספק נתונים מפתיעים: הונדה בראש הרשימה, מקדימה את סאן יאנג, ימאהה קימקו ו-KTM.

ששי כהן 06 בפבר, 2022
הונדה X-ADV350

רגע לאחר שהסתיימה שנת 2021 עם שיא במכירות הענף הדו-גלגלי בישראל, שזינק ב-15% עם יותר מ-20 אלף קטנועים ואופנועים חדשים שעלו לכביש, פותח השוק הדו-גלגלי את שנת 2022 עם ירידה של 13% במסירות מול ינואר אשתקד, כך עולה מפרסום נתוני המסירות שמפרסמת הבוקר חטיבת יבואני רכב דו גלגלי באיגוד לשכות המסחר.

בדומה לשוק המכוניות שפתח את השנה עם ירידה חדה במכירות, גם השוק הדו-גלגלי מספק נתוני מסירות מאכזבים, שעדיין לא מעידים אגב כלום על המשך השנה, וסביר להניח שהושפעו בעיקר מבעיות מלאי, והקורונה שהשביתה חלקית את המשק ופגעה באספקות הכלים.

לפי נתוני המסירות שמתפרסים היום, כ-1,935 כלים דו-גלגליים עלו על הכביש בינואר 2022, ירידה כאמור של 13% מול נתוני ינואר אשתקד בו נמסרו 2,230 כלים. מעבר לכך מספק השוק כמה נתונים מפתיעים שמעניין לראות איך הם ישתנו בחודשים הקרובים. כך למשל, הונדה העפילה לראש טבלת המסירות עם לא פחות מ-466 כלים שמסרה, והקדימה באופן חריג את סאן יאנג שמסרה 425 כלים וימאהה שמסרה 338 כלים. קימקו במקום הרביעי בלבד, מסרה 117 כלים והקדימה את KTM עם 107 מסירות, וקוואסאקי עם 73 מסירות.

בהמשך הרשימה BMW עם 43 מסירות, BETA עם 40 מסירות, פיאג'יו עם 38 מסירות, מותג UM גלובל עם 27 מסירות, הוסקוורנה עם 26 מסירות, בליץ עם 25 מסירות של קטנועים חשמליים, רויאל אנפילד עם 19 מסירות, דוקאטי עם 16 מסירות, סוזוקי עם 15 מסירות וגאס גאס עם 12 מסירות. מותגי הקאסטום מארה"ב הרלי דיווידסון ואינדיאן מסרו 6 כלים כל אחד. שאר המותגים מסרו פחות מ-10 יחידות כל אחד.

עוד ברשימה גם מותגים חדשים שעושים רישוי ראשון בישראל: מוטו מוריני האיטלקי עם מסירה ראשונה וקטנועי gogoro החשמליים מטיוואן עם רישוי ראשון.

עוד מדו גלגלי