ישראל היפה: 500 חיילי צה"ל בודדים זכו לרישיון נהיגה ישראלי בתוך שעות !

ביוזמת אגף הרישוי במשרד התחבורה, הוזמנו אמש כ-1,000 חיילים בודדים לחולון במטרה להמיר את רישיון הנהיגה הזר שברשותם לרישיון ישראלי. לאירוע התנדבו כ-40 מורי נהיגה וטסטרים שסייעו במבחן מקוצר. 500 חיילים עברו בהצלחה את הטסט והיתר יקבלו הזדמנות נוספת ללא עלות.

ששי כהן 10 במאי, 2024
צילום: אגף הרישוי במשרד התחבורה

צילום: יח"צ אגף הרישוי במשרד התחבורה

כ-1000 חיילים בודדים ובנות שירות בודדות שעלו מרחבי העולם ובבעלותם רישיון נהיגה זר, הגיעו אמש (חמישי) ליום ייחודי בו הוצע להם לקבל לראשונה רישיון נהיגה ישראלי בתוך שעות, תוך קיצור הבירוקרטיה שמלווה את התהליך, במסגרת "יום המרת רישיונות לחיילים בודדים", שהתקיים במשרד הרישוי בחולון, בשיתוף התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש, ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ואגף כוח אדם בצה"ל.


לרגל האירוע הוקם מתחם מיוחד במשרד הרישוי בחולון עבור מאות חיילים בודדים, רבים מהם לוחמים שיצאו להתרעננות קצרה מהלחימה, שזכו להמיר את רישיון הנהיגה הזר שלהם לרישיון ישראלי, תוך שעות בודדות.

לדברי הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ"ל 'נפש בנפש': "רישיון נהיגה עבור החיילים הבודדים הוא כלי קריטי, שכן ההתניידות העצמאית חיונית עבורם לחיסכון בזמן, על מנת לבצע סידורים, קניות לבין וכן להתאווררות שחשובה מאוד, בייחוד בתקופה זו".

החיילים הבודדים ביצעו את כל הליכי הרישוי הנדרשים לקבלת רישיון נהיגה ישראלי וכן מבחן שליטה מעשי (טסט מקוצר). כ-500 מתוכם שעברו את מבחן השליטה המעשי בהצלחה, קיבלו לראשונה בחייהם רישיון נהיגה ישראלי במקום. אלו שלא עברו את הטסט הראשון, ניתנה להם הזדמנות לבצע טסט נוסף. כמו כן, התאפשר לחיילים לבצע שיעור נהיגה לפני הטסט עם אחד ממורי הנהיגה המתנדבים.

כ-40 מורי נהיגה הגיעו מכל רחבי הארץ נרתמו לסייע לחיילים הבודדים והעמידו ללא תשלום את כלי רכבם הפרטיים לביצוע מבחני הנהיגה המעשיים. המבחנים נערכו על ידי בוחנים מוסמכים של אגף הרישוי (טסטרים). בעקבות המלחמה וגיוס המילואים המתמשך, מערך הבוחנים תוגבר בבוחני רכב צבאיים, שסייעו בביצוע הטסטים.

אגף הרישוי שבמשרד התחבורה הקים עמדת רישוי מיוחדת במשרד הרישוי המחוזי בחולון, בה ניתן לבצע את כל הפעולות הנדרשות להמרת הרישיון ובכללם צילום עבור רישיון הנהיגה החדש, בדיקות ראייה על ידי אופטומטריסטים מוסמכים ובדיקות רפואיות על ידי רופאים של אגף הרישוי הנדרשות כתנאי לביצוע הבחינה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "היום המיוחד הזה מאפשר לחיילים בודדים בסדיר ובמילואים, שעזבו את משפחותיהם ומולדתם כדי לשרת בצבא ההגנה לישראל ורבים מהם נמצאים בלחימה, להמיר את רישיון הנהיגה הזר שלהם לרישיון נהיגה ישראלי במהירות וביעילות. זאת חובתנו כלפי אותם חיילים להקל את הליך המרת רישיון נהיגה ולשפר את השירות ככל הניתן".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מדובר ביוזמה מבורכת שנועדה לסייע לציבור החיילים הבודדים ולפשט עבורם את הליך המרת רישיון הנהיגה. המרת רישיון הנהיגה מהווה שיפור משמעותי בחופש התנועה שלהם ומאפשר להם ניידות וגמישות רבה יותר בישראל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחויב לסייע לחיילים הבודדים בפרט בתקופה זו ככל יכולתו ולהקל על השתלבותם בחברה הישראלית. נמשיך לפעול וליזום למען שיפור השירות עבור כלל אזרחי ישראל".

עוד מחדשות רכב