יתרונות בהתקנת מערכת גז לרכב

הסבת רכב להנעה בגז היא פופולרית בעיקר בדגמי בנזין עם מנועים גדולים ובזבזניים בדלק. מה היתרונות של התקנת מערכת גז לרכב? האם הסבת רכב למערכת גז הוא הליך מסובך ועד כמה באמת מדובר בתחליף ידידותי לסביבה?

מדור שיווקי 09 בפבר, 2021
יתרונות בהתקנת מערכת גז לרכב

מאז ומתמיד התרגלנו שכלי רכב, מכוניות, נוסעות על דלק. בכל פעם כשהיינו צריכים לנסוע למקום מסוים, וידאנו שטנק הדלק מלא, אם לא, היינו נוסעים אל התחנה הקרובה בשביל למלא. המבוגרים שבינינו, זוכרים איך בעקבות משברי הנפט השונים בשנות השבעים והשמונים, מחירי הדלק עלו, וכרסמו חלק משמעותי מהמשכורות, ואילצו נהגים רבים להשאיר את הרכב בחנייה ולהשתמש באמצעים חלופיים, תחבורה ציבורית או כל אמצעי אחר.


במהלך השנים, נעשו ניסיונות לשנות את המצב, בין אם זה בשביל לייצר אופציות חלופיות ובין אם זה בשביל להקטין את התלות של האזרחים בדלק ובשוק הנפט בכלל. אחת הניסיונות שהצליחו והפכו גם להיות פופולאריות, זו מערכת גז.

מערכת גז לרכב, זו מערכת שמותקנת ברכבים שנוסעים על דלק, ומטרתה לספק אופציה חלופית, נוספת לבעל הרכב. הרעיון הוא, במקום שהרכב יכיל אך ורק מערכת אחת, חומר מסוים עליו הרכב יכול לנסוע, הרי שהוא מכיל כעת שתי מערכות שונות, וניתן להשתמש בשתיהן על פי בחירה.
הסבת רכב לגז, היא תהליך די פשוט. מדובר על מערכת שמותקנת בתא המטען של הרכב, היא מתחברת אל האזור בו הנהג יושב, ומשם הוא יכול לשלוט על המערכת. למשל, הוא יכול להחליט האם לבצע את הנסיעה על גז או להמשיך ולנסוע על דלק.

חשוב להבהיר, הסבה לגז הפכה להיות מאוד פופולארית, לא רק בגלל הרצון של בעלי רכבים להימנע מהתלות בשוק הנפט ובפרט בדלק, אלא גם מתוך הבנה ששימוש בגז הוא הרבה יותר ידידותי לסביבה, הרבה יותר ידידותי לכלי רכב, ומומחים סבורים שמדובר בחומר שמשפר מאוד את איכות הנסיעה וכן את תחזוקת הרכב.

מה היתרונות של התקנת מערכת גז?

היתרון הבולט הוא חסכון כלכלי. למרות שצריך להשקיע ברכישה והתקנת המערכת, הרי שמדובר בחסכון עצום מבחינת שימוש בגז. החומר הרבה יותר זול מדלק, הרכב צורך הרבה פחות גז מדלק, ובעיקרון ברגע שמשתמשים בגז אז שומרים טוב יותר על הרכב, מה שמונע בלאי. זה אומר שעלויות הטיפול העתידיות ברכב, הן נמוכות יותר.

הרבה מאוד אנשים מעדיפים גם להשתמש במערכות גז לרכב, בשביל שתהיה להם אפשרות בחירה. במקום שהם יהיו חייבים להשתמש במערכות דלק, הרי שבאמצעות שימוש במערכת גז, יש להם אפשרות לבחור בין שתי האופציות, על פי מה שנוח להם. זה יכול לשפר באופן משמעותי את חווית הנהיגה.

נקודה אחרונה שחשוב להתייחס אליה, הוא כל הנושא של איכות סביבה. אחת הסיבות שמדינות מעודדות שימוש במערכות גז לרכב, זה בגלל הניסיון לשמור על סביבה נקייה. גז הוא חומר הרבה יותר נקי מדלק, ולכן משתלם יותר למדינות שהאזרחים ישתמשו ברכבים שעברו הסבה. ישנם הרבה מאוד אזרחים שהנושא חשוב להם, ולכן הם יעדיפו להשתמש במערכות גז ולא דלק.